37 posto veći interes
Organizator sajma u Genovi pohvalio se snažnijom pretprodajom ulaznica i povećanjem izložbenog prostora u morskom dijelu
Iduće srijede, 22. rujna počinje šestodnevni nautički sajam u Genovi. Organizator Confindustria Nautica Italiana je na jučerašnjoj konferenciji priopćio da je ove godine 8 dana uoči sajma prodano 37,3 posto više ulaznica usporedno s istim periodom lani. Također, pohvalili su se i 5,2 posto većom površinom izložbenog prostora gdje su smještene brodice u moru. Najveći sajam na moru posljednjih godina ulaže velika sredstava u rekonstrukciju prostora sajmišta, pa nas i ove godine očekuju promjene u izgledu i rasporedu sajma, a cijeli projekt Levante Waterfront trebao bi biti gotov prije otvaranja sajma iduće godine.
Samo 11 dana nakon Cannesa, još jedan veliki sajam na Azurnoj obali ugostit će preko 1000 plovila, izlagači će prezentirati 998 brendova, a Genova će biti domaćin 168 svjetskih premijera. Iako je broj svjetskih premijera veći za oko 30 od onih u Cannesu, sajam u Genovi uglavnom ima premijere manje poznatih brodogradilišta, te je važniji za talijansko i regionalno tržište. Većina premijera iz Cannesa, bit će izložena i u Genovi, pa oni koji su propustili vidjeti nove modele brodica, imaju novu priliku.
Predsjednik talijanskog udruženja IMIA, Saverio Cecchi komentirao je da Genova Boat Show konstantno raste, uz ovogodišnje povećanje prostora na moru i u budućnosti uz Levante Waterfront koji bi sajmu trebao omogućiti rast u idućih 10 godina.
Talijanski izvoz također raste, navodi predsjednik Italian Trade Agency Carlo Maria Ferro i dodaje da je ‘u prvoj polovici 2021. godine regija Liguria izvezla dobara u vrijednosti preko 5 milijardi eura, te da je sektor nautike narastao za 49 posto, nakon težeg perioda uslijed pandemije.’ Nije naveo usporedne brojke pa je njegovu prezentaciju teško staviti u kontekst.
S druge strane imidž Genove se polako mijenja i projekt Levante Waterfront arhitekta Renza Piana trebao bi u potpunosti transformirati odnos grada s morem, stvarajući novu obalu koja ovom lučkom i industrijskom gradu kronično nedostaje. Dostupnost mora stanovnicima i turistima, Genovu će okrenuti turizmu, a postepenim razvojem hotelijerske i druge turističke ponude, prosperirat će i nautički sajam, te uzajamno rasti.
Iduće godine, Genova će biti cilj finalne etape The Ocean Race. Stoga će ove godine na sajmu u Genovi aktivno sudjelovati i pojedini timovi, gdje će promovirati čuvenu regatu oko svijeta i važnost očuvanja oceana.
Predsjednica udruženja sajmova, Carla Demaria kazala je da će novi obalni pojas sajmu u Genovi omogućiti da bude više od „kontejnera,“ te omogućiti brodograditeljima da na sajmu kvalitetnije izlažu, s novim pogledom na budućnost. Istovremeno je najavila World Yachting Sustainability Forum koji će se održati 2023., na kojem će održati prezentaciju prvog izvješća održivosti European Yachting Sustainability Report.
Tijekom sajma održat će se i dodjele nagrada Design Innovation Awards, s međunarodnim žirijem koji bira između 86 finalista u različitim kategorijama, a ove godine fokus je stavljen na održivost za buduće kompetitivnosti u industriji, ciljajući najinovativnija rješenja i buduće trendove u smislu istraživanja i razvoja. Nagrada je povezana s inicijativom internacionalizacije sajma u Genovi.
Prošle godine imali smo priliku vidjeti kako se transformira prostor sajma i da se u Genovu vraćaju izlagači s velikim jahtama.
Motorna plovila predstavljaju 51 posto udjela ukupnog broja izloženih plovila u Genovi, 34 posto odnosi se na RIB plovila, te 15 posto na jedrilice i katamarane. Najveća izložena jedrilica bit će Mylius Yachts 80, s trupom dužine 23,43 m, dok će najveća motorna jahta biti SD118 Sanlorenzo Yachts dužine 35,75 m. Od većih brodica tu su još „superboat“ Black Shiver 160 SNO Novamarine, zatim RIB Capelli Tempest 50 i Prince 50 brodogradilišta Nuova Jolly, oba preko 15 m duljine, ističu organizatori sajma.
Sajam nije samo mjesto susreta ponude i potražnje, navode organizatori. Tijekom konferencije je najavljena i novost mjerenja „karbonskog otiska“ sajma, proces za identifikaciju stupnja održivosti sajma, kojeg predvodi profesor Održivog razvoja u pravu, Lorenzo Cuocolo sa Sveučilišta Bocconi u Milanu. Genova je sajam kojeg tradicionalno posjećuju i Hrvati, te izlažu i brojne domaće tvrtke iz nautičke industrije. Jedini je veliki nautički sajam koji se uspio održati tijekom pandemije, čime su organizatori pokazali sposobnost prilagodbe na izazove.
Piše: Teo Marević
Foto: Arhiva More