Ne bi ga bilo loše imati, pomislio sam kad sam ga prvi put vidio na sajmu u Cannesu prošle jeseni, a ista me misao pratila i kad sam se s njim vozio čitavo jutro pred Novim Vinodolskim prije otprilike mjesec dana. Kako je brod koji smo testirali u vlasništvu Marine Muroskva koja ga iznajmljuje, a s njom ponešto i surađujemo, možda će biti prilike opet sjesti u njega i barem malo zadovoljiti tu želju. A ona nije bez razloga. ZAR su svakako vrhunski gumenjaci dizajnirani s mnogo stila, kvalitetom među boljima koje Talijani uopće rade, dobrih plovidbenih osobina i raznovrsne uporabljivosti. A kako ona raste, jednako kao i udobnost zajedno sa stopama kad dođemo do broja 28, onda se i granice ruše. I to kako po udaljenosti i uvjetima u kojima možemo ploviti, tako i po njenom trajanju. Jer na ovom brodu se može i krstariti.
Model 85 SL najveći je brod ZAR-ove sport luxury serije. Brodogradilištu nije ni do sada bila strana gradnja velikih gumenjaka. Uostalom u njegovoj aktualnoj gami su dva veća. Pravi krstaš 97 Skydeck koji pruža dovoljno udobnosti da njime krstare četiri odrasle osobe i 87 Welldeck, robustan i brz gumenjak kojim će to isto raditi dvije osobe, a na dnevni izlet će ih se ukrcati svih četrnaest. S ovim potonjim 85-ica dijeli linije trupa koje su nešto kraće, ali je znatno olakšana, elegantnija, sportskijeg izgleda i u plovidbi efikasnija i ekonomičnija.
Prvi utisak koji vas pomalo ponese kad ga ugledate je elegantan i sportski izgled s podignutim pramcem kakav uostalom imaju svi veći modeli ove kuće. Ovaj naš, bijele boje s isto tako obojanim motorom i jednom uskom crnom linijom uzduž trupa osobito je elegantan, barem za moj ukus. Kad stupite na njega iznenadi vas stabilnost i čvrstoća kojom podnese skok stokilaša s metar visoke rive. Kod ZAR-eva to nikad nije bilo u pitanju. Njihovi brodovi su bez obzira na veličinu čvrsti i solidno građeni uz uporabu najkvalitetnijih materijala. Za širokom upravljačkom konzolom i u dubokom kokpitu onaj tko njime plovi i upravlja osjeća se stabilan i siguran. Ali, ostavimo utiske, krenimo malo u opis broda.