Radi se o promišljenom iskoraku prema segmentu u kojem se očekuje dizajn nalik velikim jahtama, visoke performanse i istančani osjećaj za detalj. Vizualno ostaje vjeran skandinavskoj estetici – čiste plohe, precizne linije i sportska silueta. Jahta ne pokušava impresionirati količinom dodataka. Radije se zaigralo na kartu proporcija. Prostrana paluba, golema krmena platforma i pojednostavljena arhitektura vanjskog prostora daju mu upečatljiv potpis. Jahta ima dnevni karakter, ali i fleksibilnost za višednevna krstarenja.
Brend i brodogradilište
Windy Scandinavia AB dio je norveškog holdinga Periscopus AS, a brodovi se danas grade u modernim pogonima u Västerviku te u dvjema proizvodnim lokacijama u Poljskoj. Riječ je o brodogradilištu koje zapošljava više od 170 stručnjaka i pokriva raspon modela od sportskih 26-stopnih glisera do 60-stopnih chase boatova i tendera. Modelom SR77 ulaze i u premium segment. Širina ponude nije se dogodila preko noći. Od osnutka 1966. godine, kada je Hugo Vold tvrtku nazvao u čast očevih pouzdanih ribarskih barki, Windy sustavno gradi reputaciju. Brend se onda, a i danas vodi dosljednom filozofijom – stroga disciplina u izvedbi, poštovanje prema moru i jasna ideja o tome što brod treba biti. SR77 kao najnoviji i najambiciozniji model, dokazuje da je ostavština i dalje živa.

Trup i pogon
Prepoznatljiva tehnološka pedantnost najbolje se očituje u izradi trupa. Izrađen je vakuumskom infuzijom s karbonskim ojačanjima koja su temlej stabilne i brze plovidbe. Uz to smanjuju ukupnu masu broda, što je važno za učinkovitost, domet i upravljivost. Kupci će moći birati između više pogonskih konfiguracija, no modelu najviše odgovara opcija tri unutarbrodska Volvo Penta D13-IPS 1350. Uigrana Volvo IPS konfiguracija i ukupno 3 tisuće konjskih snaga na novi Windy će jako lijepo sjesti. Predviđena maksimalna brzina tako iznosi 41 čvor. Optimalna brzina cruisinga od 24 čvora trebala bi nuditi domet od oko 350 nautičkih milja. Brojke su proporcionalne s ambicijom škvera: SR77 nije zamišljen samo za brze transfere, nego i za duže rute. Uz to bez uštrba na visokoj razini komfora.
Unutrašnjost i oprema
U interijeru je zastupljen skandinavski karakter – nepretenciozan, tih i promišljen. Umjesto naglašavanja luksuza sjajnim površinama, SR77 nudi chill atmosferu: ručno izvedene obloge, tople materijale, slojevitu zvučnu izolaciju i led rasvjetu na razini bolje hotelske sobe. Vlasnička kabina s dvozonskom klimom daje osjećaj prostranosti svojstven većim jahtama. Glavna paluba projektirana je kao veliki dnevni boravak na otvorenom. Krase ju linearna kompozicija, solidno obrađena tikovina i modularan raspored namještaja. Potpis Malcolm McKeon Yacht Designa vidi se u balansu funkcije i estetike, bez suvišnih elemenata. Tehnologija je brojna, a integrirana je diskretno. Hidraulična platforma, višezonski audio sustav sa Starlink vezom, Apple TV i trostruki Garminovi zasloni u kokpitu koji na jednom mjestu prikazuju sve važne navigacijske informacije.

Iza SR77 stoji novi poslovni tim
Premijera SR77 rezultat je višegodišnjih unutarnjih promjena u samom brodogradilištu. CFO Windyja (Chief finance officer), Jan-Henrik Stive, opisuje kako je brend posljednjih godina postupno krenuo prema većim, kompleksnijim brodovima. Modeli su rasli u dimenzijama i tehničkim zahtjevima, ali i u stupnju individualizacije koji kupci očekuju u višem segmentu. Takav razvoj donio je i porast cijena i proširio doseg tvrtke – danas čak 95 posto prihoda dolazi s inozemnih tržišta. Windy iz malenog Västervika konkurira globalnim imenima, brendovima koji imaju tradiciju, flotu i prepoznatljivost. Unatoč nedostatku radne snage, brodogradilište je uspjelo povećati opseg proizvodnje i zaposliti nove ljude. Pritom je uspjelo ostati profitabilno i u razdobljima tržišnih nesigurnosti — što je možda najjasniji pokazatelj stabilnosti brenda i temelj na kojem je mogao nastati projekt poput SR77.
Jahta najavljuje novo poglavlje
Windijev novi projekt djeluje vrlo samopouzdano. SR77 je jahta s čistim formama, tehničkom konzistentnošću i sposobnošću da istovremeno bude dnevni gliser, obiteljski cruiser i premium plovilo. S velikim iščekivanjem očekujemo njenu svjetsku premijeru. Model je i svojevrsna potvrda dugoročnog razvojnog smjera brenda. Onog u kojem se skandinavska filozofija, bazirana na jednostavnosti, spaja s ambicijom ulaska u višu nautičku ligu.
Izvor fotografija: Windy Boats


