Valiant MED 850 SS
Isprobali smo gumenjak za sportski i big game ribolov talijanske proizvodnje s naglaskom na funkcionalnost i maritimne sposobnosti. Nastao je na temeljima dugogodišnjeg iskustva gradnje vojnih, patrolnih i radnih brodova.
Gumenjaci vladaju morem, barem ako je suditi prema broju primjeraka viđenih na sajmu u Genovi. Svake godine, ponuda je sve veća i raznovrsnija, a potražnja za ovim tipom brodica raste i na istočnoj strani Jadrana. I to ne samo malih tendera, već i nekih velikih primjeraka koji sve više nalikuju jahtama. Ponuda se sada već dobrano raširila i na gumenjake za radnu, vojnu i ribarsku namjenu.
Andrea Iacovizzi bivši je talijanski prvak u sportskom i big game ribolovu. Sada je vlasnik privatne charter tvrtke specijalizirane za ribolov i ribolovne brodice. Prije deset godina započeo je suradnju s talijanskim brendom gumenih brodica Valiant Med, a jedan njegov osobni primjerak imali smo prilike isprobati u Genovi. Valiant spada pod Gruppo Med koja posljednjih 20 godina gradi jedne od najsuvremenijih rekreativnih, sportskih, radnih i patrolnih brodica u provjereno odličnoj kombinaciji tvrdog trupa s gumenim opasačem. Nakon sedam godina suradnje s američkom grupacijom Brunswick, tržištu su ponudili novu liniju poluprofesionalnih gumenjaka Valiant Special Series s četiri osnovne vrste namjene, za ribolov, ronjenje, sport i pomorske radove. Njihove brodice koriste javne službe poput vatrogasaca, karabinjera, civilne zaštite, a paralelno grade i brodice za rekreativnu namjenu, s trupovima koji pružaju odličnu stabilnost i brzinu.
Prednost ovakvih tipova plovila je višestruka, od manje mase, lakšeg prije-voza, brzine, udobnosti, visoke razine sigurnosti, a u odnosu na klasične brodice i cijena. Valiant Med 850 SS koji smo testirali donosi neka od rješenja koja će se svidjeti ljubiteljima ribolova, a korisni su elementi i za druge namjene. Primjerice, gumenjak u standardnoj ponudi ima ugrađene bakrene ploče ispod površine pneumatskog opasivača brodice, presvučene gumom i smještenim na nekoliko ključnih mjesta na bokovima. Takvi elementi omogućavaju lakši pristup s brodice na kopno ili drugu brodicu kod bočnog vezanja, te istovremeno može biti stabilno gazište, oslonac, te čvrsta podloga za instalaciju različitih alata bilo za ribolov ili neki drugi zadatak koji se obavlja iz kokpita. Na krmi se nalaze i praktične, visoke robusne bitve koje služe za tegalj, privez ili osiguravanje opreme.
Valiant Med 850 Special Series na krmi predviđa instalaciju izvanbrodskog motora do maksimalno 400 KS, te tvornički sugerira optimalnih 300 konjskih snaga. Valiant se ekskluzivno isporučuje s Mercury motorima, a naš testni primjerak bio je opremljen Mercury Verado 350 kakvim brodica može postići maksimalno vrtoglavih 55 čvorova, ističe proizvođač. Mi, nažalost, nismo imali prilike provjeriti kako je voziti se pri toj brzini zbog uvjeta na moru. Omeli su nas zbilja visoki i učestali valovi koji su ispred Genove uz jak zapadnjak dosezali preko metar visine. U trenutku testiranja na brodici je bilo sedmero ljudi i brodica se u tim uvjetima odlično ponašala sve dok nismo dosegli 33 čvora brzine, kada smo svaki drugi val dočekali iz leta s prethodnog. Možda je najveća odlika ovog gumenjaka trup koji je vertikalno stepenast od najniže točke gaza prema bokovima, radi povećanja stabilnosti. Prilikom doskoka s jednog na drugi val, u letu, brodica uklizi u more, a da pritom ne zabacuje na drugu stranu što je opasna radnja. (…) Više pročitajte u 262. broju Mora.
Napisao i snimio: Teo Marević