Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Testirali smo Remigo One – originalni slovenski dizajn

Teo Marević14.08.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Suvremena zamjena za male benzinske motore, namijenjen tenderima, malim barkama i sportskim jedrilicama

Cijelu zimu nismo uspijevali pronaći povoljan dan za testiranje Remigo One elektromotora. Kada god bi raspored to dopustio, pojavila bi se nesretna južina, praćena snažnim vjetrom ili kišom. Onda kada smo se krajem lipnja konačno uputili testirati ga, Jadran je pogodio prvi pravi toplinski val i more je snažno isparavalo. Uz toplinu i mutnu atmosferu, more u Portorožu je k tome i cvjetalo. Nisu idealni uvjeti za testiranje i snimanje, ali što možemo.

Slovenska tvrtka Remigo premijerno se predstavila na Metstradeu 2021. godine s njihovim prvim modelom Remigo One – Integrated Electric Outboard i odmah podigla prašinu. Najveći svjetski sajam nautičke opreme bio je pun pogodak za malog slovenskog proizvođača, u sklopu kojeg se dodjeljuje i najbitnija nagrada za proizvođače nautičke opreme – DAME Awards. Slovenci su zaradili posebno priznanje. Godinu kasnije dobili su i nagradu Oblikovanje leta 2022., te je Remigo izabran za Made in Slovenia Selection of Design Excellence. Iduće godine pobijedili su u izboru za Green Product Award, te Design Europa Awards.

Tvrtku Remigo d.o.o. osnovalo 5 partnera, autor osnovne ideje nautičar i poduzetnik Marko Vrtovec, elektro inženjer Valentin Koblar, mehanički inženjer Jan Rudolf, kemijski inženjer Tjaš Cvek i dizajnerica Ajda Bertok.

Magazin More test / Remigo One, kompaktni integrirani izvanbrodski elektropogon – građen je u cjelosti od aluminija, otporan na vodu, sol i vrlo čvrst
Kompaktan dizajn, praktičan za korištenje

Od tada, tvrtka je krenula sa serijskom proizvodnjom, a razvijaju i novi, snažniji model od 4 kW. Naš testni primjerak je prvi model Remigo One s elektromotorom 1000 W. Cijeli sustav smješten je u kućištu koje je najbolje opisati kao kormilo s integriranim elektropogonom.

Unutar lista kormila smještene su litijske baterije i BMS sustav za upravljanje punjenjem i pražnjenjem ćelija, te operacijske funkcije pri vrhu. Napravljen je u cijelosti od aluminija, pa je lagan i izuzetno čvrst, jamči dugotrajnost, te lako održavanje.

Na dnu lista kormila integriran je elektromotor u zatvorenom kućištu. Budući da je uronjen u vodu, ne zahtijeva posebno hlađenje. Za propulziju ima mali kompozitni propeler s dva lista, tako da se cijeli pogon može lakše spremiti polegnuto ili uspravno a da ne zauzima puno mjesta.

Magazin More test / Remigo One, kompaktni integrirani izvanbrodski elektropogon – pokreće se tipkama prema naprijed, odnosno za smanjiti ili za vožnju unazad
Od prazne do 100 posto pune baterije za nekoliko sati

Ručka je pametno izvedena s aluminijskim okvirom koji se može podešavati po visini, ovisno o tome koristimo li Remigo za pogon manje jedrilice, pasare, RIB tendera ili kakve druge brodice. Može se fiksirati u položaj paralelan s motorom i tako služi za jednostavno nošenje motora. Budući da Remigo One ima samo 12 kilograma ukupno, sa sklopom baterija, zaista je jednostavan za rukovanje.

Isporučuje se skupa s torbom u koju stane punjač namijenjen za običnu „kućnu“ utičnicu, a mi smo testirali i punjenje od gotovo skroz prazne baterije do 100 posto napunjenosti trebalo je svega nekoliko sati punjenja. Praktično za punjenje u svim marinama, te na većini brodova opremljenih inverterom ili generatorom.

Magazin More test / Remigo One, kompaktni integrirani izvanbrodski elektropogon- jednostavno se skida i postavlja, te namješta kut nagiba s klasičnim sustavom
Ekvivalentan benzinskom motoru od 4 KS, samo bez buke i mirisa

Dovoljno je snažan za RIB tender od 3 m, ili za manje sportske jedrilice od 5-6 metara. Mi smo ga testirali na RIB-u s tvrdim dvostrukim dnom duljine 2,85 m, koji prazan teži 65 kg. S dvojicom odraslih muškaraca u Caribe RIB-u pogonjenim Remigo One-om, izmjerili smo 4,5 čvorova pune brzine.

Otprilike isto koliko postiže takav gumenjak s malim benzinskim motorom od 4 KS. Pritom je vožnja u potpunoj tišini. Osim toga, valja istaknuti i izvrsnu upravljivost pomoću Remiga. Najviše nam se svidjela i mogućnost manevriranja kada motor sasvim miruje, te se još samo krećemo kinetičkom energijom prilikom pristajanja uz rivu.

Domet dovoljan za đitu s jednim punjenjem

Plovidba u tišini i bez mirisa benzina je nešto što će svatko znati cijeniti, a naročito kada tenderom odlazimo na večeru u obližnji restoran. Remigo je i nešto sigurniji po pitanju krađe, jer se pali odnosno aktivira pomoću magnetnog ključa. Isti ključ zakačen je na rastezljivu sigurnosnu narukvicu, tako da u svakom trenutku možemo instantno ugasiti pogon tako da jednostavno povučemo narukvicu.

Prednost elektromotora je što za njih gotovo uopće nije potrebno održavanje. Važno je da povremeno provjerimo stanje baterija i stanje propelera. U 35 minuta vožnje od čega barem 20 minuta maksimalnom snagom, potrošili smo svega jednu crticu napunjenosti od 10. Stoga ne možemo precizno kazati koliki mu je domet, no rekli bismo sasvim dovoljno za tjedan dana đite. S povremenim nadopunjavanjem, vjerojatno i puno duže.

Za kraj, spomenimo i to da se Remigo One kada je predstavljen, dizajnom toliko isticao da nije postojao ni jedan sličan elektropogon. Danas ih je nekoliko jako sličnih, da ne kažemo kopija, poput francuskog Temo i kineskog Epropulsiona.

PREPORUČAMO

Yamaha je najavila Helm Master EX Wireless daljinski upravljač brodice

Mercury predstavio Joystick za jedan motor s potisnikom

Kružna ekonomija – Scanijin otpad je sirovina Weberu

Yamaha uvela Torqeedo u svoju distribucijsku mrežu

Alternativna goriva – Što fali dizelu i benzinu?

Volvo Penta dodaje novu Assisted Docking funkciju za DPI propulziju

NAJNOVIJE

Test Azimut 53 Fly

12.06.2025

Fiumanka 2025. – Više od regate!

11.06.2025

Vrboska – hvarska Mała Venecija

10.06.2025

Tom Cruise kupio Swan 108

10.06.2025

Sušac 100 x 2: Vuleta i Urlić taktičkom bravurom pobijedili na nikad težem Sušcu

09.06.2025

Andreas Müller i Hanjo Runde otkupljuju udjele od ‘Aureliusa’

06.06.2025

Hibridni vaporeto ima motore tvrtke Tema iz Pule

05.06.2025

EP za klasu Optimist: Zlato otišlo u Tursku i Španjolsku

05.06.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.