Suvremena zamjena za male benzinske motore, namijenjen tenderima, malim barkama i sportskim jedrilicama
Cijelu zimu nismo uspijevali pronaći povoljan dan za testiranje Remigo One elektromotora. Kada god bi raspored to dopustio, pojavila bi se nesretna južina, praćena snažnim vjetrom ili kišom. Onda kada smo se krajem lipnja konačno uputili testirati ga, Jadran je pogodio prvi pravi toplinski val i more je snažno isparavalo. Uz toplinu i mutnu atmosferu, more u Portorožu je k tome i cvjetalo. Nisu idealni uvjeti za testiranje i snimanje, ali što možemo.
Slovenska tvrtka Remigo premijerno se predstavila na Metstradeu 2021. godine s njihovim prvim modelom Remigo One – Integrated Electric Outboard i odmah podigla prašinu. Najveći svjetski sajam nautičke opreme bio je pun pogodak za malog slovenskog proizvođača, u sklopu kojeg se dodjeljuje i najbitnija nagrada za proizvođače nautičke opreme – DAME Awards. Slovenci su zaradili posebno priznanje. Godinu kasnije dobili su i nagradu Oblikovanje leta 2022., te je Remigo izabran za Made in Slovenia Selection of Design Excellence. Iduće godine pobijedili su u izboru za Green Product Award, te Design Europa Awards.
Tvrtku Remigo d.o.o. osnovalo 5 partnera, autor osnovne ideje nautičar i poduzetnik Marko Vrtovec, elektro inženjer Valentin Koblar, mehanički inženjer Jan Rudolf, kemijski inženjer Tjaš Cvek i dizajnerica Ajda Bertok.

Kompaktan dizajn, praktičan za korištenje
Od tada, tvrtka je krenula sa serijskom proizvodnjom, a razvijaju i novi, snažniji model od 4 kW. Naš testni primjerak je prvi model Remigo One s elektromotorom 1000 W. Cijeli sustav smješten je u kućištu koje je najbolje opisati kao kormilo s integriranim elektropogonom.
Unutar lista kormila smještene su litijske baterije i BMS sustav za upravljanje punjenjem i pražnjenjem ćelija, te operacijske funkcije pri vrhu. Napravljen je u cijelosti od aluminija, pa je lagan i izuzetno čvrst, jamči dugotrajnost, te lako održavanje.
Na dnu lista kormila integriran je elektromotor u zatvorenom kućištu. Budući da je uronjen u vodu, ne zahtijeva posebno hlađenje. Za propulziju ima mali kompozitni propeler s dva lista, tako da se cijeli pogon može lakše spremiti polegnuto ili uspravno a da ne zauzima puno mjesta.

Od prazne do 100 posto pune baterije za nekoliko sati
Ručka je pametno izvedena s aluminijskim okvirom koji se može podešavati po visini, ovisno o tome koristimo li Remigo za pogon manje jedrilice, pasare, RIB tendera ili kakve druge brodice. Može se fiksirati u položaj paralelan s motorom i tako služi za jednostavno nošenje motora. Budući da Remigo One ima samo 12 kilograma ukupno, sa sklopom baterija, zaista je jednostavan za rukovanje.
Isporučuje se skupa s torbom u koju stane punjač namijenjen za običnu „kućnu“ utičnicu, a mi smo testirali i punjenje od gotovo skroz prazne baterije do 100 posto napunjenosti trebalo je svega nekoliko sati punjenja. Praktično za punjenje u svim marinama, te na većini brodova opremljenih inverterom ili generatorom.

Ekvivalentan benzinskom motoru od 4 KS, samo bez buke i mirisa
Dovoljno je snažan za RIB tender od 3 m, ili za manje sportske jedrilice od 5-6 metara. Mi smo ga testirali na RIB-u s tvrdim dvostrukim dnom duljine 2,85 m, koji prazan teži 65 kg. S dvojicom odraslih muškaraca u Caribe RIB-u pogonjenim Remigo One-om, izmjerili smo 4,5 čvorova pune brzine.
Otprilike isto koliko postiže takav gumenjak s malim benzinskim motorom od 4 KS. Pritom je vožnja u potpunoj tišini. Osim toga, valja istaknuti i izvrsnu upravljivost pomoću Remiga. Najviše nam se svidjela i mogućnost manevriranja kada motor sasvim miruje, te se još samo krećemo kinetičkom energijom prilikom pristajanja uz rivu.
Domet dovoljan za đitu s jednim punjenjem
Plovidba u tišini i bez mirisa benzina je nešto što će svatko znati cijeniti, a naročito kada tenderom odlazimo na večeru u obližnji restoran. Remigo je i nešto sigurniji po pitanju krađe, jer se pali odnosno aktivira pomoću magnetnog ključa. Isti ključ zakačen je na rastezljivu sigurnosnu narukvicu, tako da u svakom trenutku možemo instantno ugasiti pogon tako da jednostavno povučemo narukvicu.
Prednost elektromotora je što za njih gotovo uopće nije potrebno održavanje. Važno je da povremeno provjerimo stanje baterija i stanje propelera. U 35 minuta vožnje od čega barem 20 minuta maksimalnom snagom, potrošili smo svega jednu crticu napunjenosti od 10. Stoga ne možemo precizno kazati koliki mu je domet, no rekli bismo sasvim dovoljno za tjedan dana đite. S povremenim nadopunjavanjem, vjerojatno i puno duže.
Za kraj, spomenimo i to da se Remigo One kada je predstavljen, dizajnom toliko isticao da nije postojao ni jedan sličan elektropogon. Danas ih je nekoliko jako sličnih, da ne kažemo kopija, poput francuskog Temo i kineskog Epropulsiona.