Brdo novih funkcija, efikasniji, lakši, ekonomičniji, ali s jednako zabave i još više snage od prethnodnog modela istog ranga
Prvi izvanbrodski Yamahin motor od 350 konjskih snaga predstavljen je još 2007., a u međuvremenu je tehnologija izuzetno napredovala. Ovih dana Yamaha u La Speziji, u Italiji predstavlja novi motor od 350 KS koji utjelovljuje niz noviteta. Na osnovi prvog modela F350 tijekom godina je predstavljeno također niz novosti. Sada je ovo potpuno novi motor, čak 50 kilograma lakši. Yamaha 350 V6 ima zapreminu 4.5 litara i ekonomičnija je od prethodnih.
Motor ima integriranu kopču u donjem dijelu noge, iznova razvijenu za ovaj model, s većim okretnim momentom. Još jedna od novosti je integriran sustav ispuha TERE, kao i na najsnažnijim modelima Yamaha 400 i 450. Prilikom vožnje unatrag, ispuh ide iznad propelera. Tako se u potpunosti eliminira uticaj ispuha pojavu kavitacije jer se mjehurići iz auspuha ne miješaju s vrtnjom propelera. Što znatno pouspješuje efikasnost propelera, pa i do 40 posto.
Digitalno upravljanje olakšava pristajanje i nosi niz novih funkcija
Direktor servisnog odjela Yamaha Motor Europe, Javier Lopez, izjavio je prilikom predstavljanja „Ovo je 350-ica koju ste čekali, najlakši model u klasi.“ S gotovo 100 kubičnih cm većom zapreminom motora, ima jednaku potrošnju u usporednoj brzini sa slabijom Yamahom 300 KS.
Atmosferski motor ima ukupnu zapreminu 4236 CC, a novi dizajn uključuje i poboljšani ulaz zraka. Veći okretni moment u nižim okretajima omogućava bolju kontrolu prilikom manevriranja. To posebno dolazi do izražaja pri upravljanju joystickom. Motor ima integrirani digitalni električni sustav upravljanja DES, te je u potpunosti kompatibilan s Yamahinim Helm Master EX sustavom.
Prilikom testiranja, Yamahin instruktor najbolje je opisao razliku upravljanja joystickom naspram klasičnog upravljanja timunom: „S timunom okrećemo motor koji usmjerava brod, a s joystickom okrećemo brod.“ Iskustvo upravljanja joystickom, čak i s jednim motorom bez pramčanog potisnika je daleko superiorniji od klasičnog. Sam joystick nije dio standardne opreme, te stoji 3000 eura. Uvijek dolazi u paketu s autopilotom, te GPS-om, sustavima koji se mogu zasebno kupiti bez joysticka.
S integriranim potisnikom manevriranje je još efikasnije
Novi model od 350 KS nudi se u dvije verzije dizajna, u sivoj ili bijeloj boji. Ističe se novim dizajnerskim detaljima poput 3D logotipa, kao i snažniji primjerci od 400 i od 450 KS. Na tržištu će biti dostupan od kolovoza ove godine.
Yamaha tehnologiju digitalnog upravljanja i korisne popratne funkcije širi i na manje modele, pa je sada takav integrirani sustav dostupan na sve njihove motore od 150 od 450 KS. Što se tiče upravljačke ručice, novost je i da je novi modeli ručica imaju bolji grip, od istog materijala (gume) kao na joysticku.
Novi model kompatibilan je i s pramčanim potisnikom, a u toj kombinaciji znatno manje troši, motori rade na nižim okretajima, tiši su, a brodu se znatno smanjuje radijus okretanja u mjestu. Time je i efikasniji prilikom zadržavanja fiksne GPS pozicije.
U slučaju uparivanja s nekim starijim modelom pramčanog potisnika s kojim Yamaha nije direktno kompatiblina, potrebno je ugraditi dinamičku kontrolu potisnika i interface između kontrolera joysticka i Helm Master EX sustava.
Yamaha u Amsterdamu otvara novi razvojno testni centar
Na prezentaciji Yamahe 350 KS V6 4.5 L najavljeno je i otvaranje razvojno-testnog centra u blizini njihovog središta u Amsterdamu, u lipnju. Riječ je o prvom takvom centru nekog proizvođača izvanbrodskih motora u Europi. Sličan centar u Europi ima jedino Volvo Penta u blizini Gothenburga.
Također, vodstvo Yamahe je na prezentaciji istaknulo da je tržište značajno usporilo tijekom 2023. u odnosu na godine prije toga, što se ne može reći za segment snažnih motora, koji su ostali stabilni, te blago rastu. Kako su objasnili, najveću zaslugu usporavanja tržišta u nautici pripisuju ekonomskoj situaciji , a sve je započelo poznatim svjetskim ekonomsko političkim i gospodarskim zbivanjima, te inflacijom mnogih valuta.
O performansama motora, moći ćete pročitati kroz testove u narednim izdanjima More magazina.