Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

TEST – Italia Yachts 9.98 Bellissima

Lari Lulić31.01.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Izvrstan omjer udobnosti i performansi. Brod se lako trima, vrlo je lak na kormilu i oprašta greške, a njime može upravljati i dvočlana posada

Italia Yachts 9.98 nije potpuno nova jedrilica. Taj mali ali dinamitni performance cruiser napravljen je prije desetak godina i odmah je pobrao izvrsne kritike, a u narednim godinama optimiziran je do savršenstva te je dvaput zaredom pobjeđivao na ORCi Svjetskom prvenstvu. Neki hrvatski jedriličari dobro znaju taj brod, budući da su mu na ORCi SP-u u Šibeniku imali priliku dobro proučiti krmu.

Zastupstvo brodogradilišta Italia Yachts za Hrvatsku prije tri godine uzela je tvrtka Yacht Match iz Nizozemske. Taj zastupnik specifičan je po tome što klijentima, po sistemu ključ u ruke, nudi kompletnu brigu oko kupovine, opremanja, a kasnije i čarter-menadžmenta brodova. Yacht Match ima baze u Engleskoj i Švedskoj i Hrvatskoj pa njihovi klijenti mogu birati gdje žele preuzeti neki brod i jedriti njime.

Jedrilicu Italia Yachts 9.98 koju smo imali prilike testirati kupio je inozemni klijent i odlučio je držati u Splitu. Na dan kada smo zakazali testiranje broda pomazila nas je sreća. Bilo je sunčano i čisto nakon bure prethodnog dana, a popodne je ispred Splita zapuhala lijepa tramuntana. Na jedrilici u ACI marini Split dočekao nas je Dirk Agter, jedan od vlasnika tvrtke Yacht Match, a s njime je bio i regionalni menadžer Luka Pražić.

Na brodu je za jedrenje spreman bio i Nikola Akrap, predstavnik jedrarne North Sails. A mi smo poveli našega čovjeka za testiranje tog regatnog kruzera. Da isproba jedrilicu i kaže nam što o njoj misli, zamolili smo Gorana Martinovića – Orcu, vrsnog splitskog jedriličara, kojega mnogi znaju kao jednog od organizatora regata Sušac 100×2 i Sveti Nikola za samce i dvojce. Trenutno je zaposlen kao trener optimista u Mornara.

U Bellissima verziji, na brodu može noćiti šest osoba, a klupe u salonu su dva metra duljine / Foto: Robert Matić, Magazin More
Kako i pristoji regatnoj jedrilici, navigacijski stol je prostran i udoban / Foto: Robert Matić, Magazin More

Najbolje iz dvije verzije Italia Yachts 9.98 Bellissima / Fuoriserie

Već prvi pogled na jedrilicu Italia Yachts 9.98 otkriva da je riječ o brodu koji je prije svega napravljen za regatavanje. Ima relativno usku krmu te prostran i vrlo dobro organiziran kokpit. Model koji smo imali priliku isprobati bio je prilagođen i za krstarenje. Naime, Italia Yachts model od 9.98 metara isporučuje u dvije varijante: Fuoriserie i Bellissima. Kao što ime sugerira, prva verzija namijenjena je isključivo za regatavanje. Interijer broda u tom je slučaju potpuno gol, bez laminata, ležajeva, frižidera i ostale za regate suvišne opreme.

Bellissima verzija svojevrsni je kompromis, jer taj brod i dalje je vrlo brz i agilan, no u isto vrijeme ima potpuno uređen interijer, pogodan za opuštena obiteljska krstarenja. U Bellissima varijanti u unutrašnjosti su ugrađeni drveni podovi, tank vode, pumpe i bojler za vodu.

Pod palubom su pramčana kabina s dvostrukim ležajem, salon te u krmenom dijelu još jedna kabina i na drugoj strani toalet. Navigacijski stol je prostran i dobro pozicioniran. Unutrašnjost Bellissima verzije prilagođena je dakle za krstarenje, dok je vanjski layout uređen za regatavanje.

Moderna i čista, jednostavna brodska kuhinja pristojne veličine za obiteljska krstarenja / Foto: Robert Matić, Magazin More

Pregrade na Italia Yachts 9.98 su laminirane i ojačane karbonom

S modelom koji smo testirali, tvrtka Yacht Match pokušala je kombinirati najbolje od oba segmenta. Tako da vlasnik broda s obitelji može jedrilicu koristiti za krstarenje, a već naredni vikend na brod može doći s prijateljima, izvaditi iz njega suvišne stvari i otići na regatu. Jedrilica koju smo testirali u privatnom je vlasništvu, a klijent ju je kupio s namjerom da na njoj jedri, kako s obitelji, tako i na regatama. Brod će uz to, kada se ne koristi, biti dostupan za iznajmljivanje, a o tome će brinuti kompanija Yacht Match.

Forte jedrilice Italia Yachts 9,90 je kvaliteta izrade. Naime, kod većine brodova trup se lijepljenjem spaja s palubom, dok se u slučaju ove jedrilice taj spoj prvo lijepi, a nakon toga i laminira, što znači da je izrazito čvrste konstrukcije. Sve pregrade i nosači su, osim što su laminirani, obloženi karbonom. Brod stoga nakon dugotrajnog korištenja i napora na regatama neće imati pukotine od stresa i naprezanja, niti će tako brzo pokazivati znakove trošenja. Italia Yachts 9.98 napravljena je za heavy-duty upotrebu na ozbiljnom moru i u ozbiljnim uvjetima plovidbe. A zbog izdržljivosti, ojačane konstrukcije i kvalitete, cijena joj se jako dobro drži.

U krmenom dijelu na jednoj je strani toalet, a na drugoj kabina / Foto: Robert Matić, Magazin More
Krmena kabina / Foto: Robert Matić, Magazin More

Brza i udobna na slabom ali i na snažnom vjetru do 30 čvorova

U Bellissima verziji, Italia Yachts 9.98 pruža jako dobar omjer udobnosti i performansi. Valja napomenuti da zastupnik Yacht Match s brodogradilištem može dogovoriti prilagođavanje svih detalja željama klijenta. Dostupne su razne konfiguracije vinčeva, a sve je otvoreno i kada su u pitanju jarbol, lantina, kormilo i jedra. Motor na testiranom modelu bio je Volvo Penta D1 30, dok se standardno na jedrilicu ugrađuje nešto manji, D1 motor od 20 KS. Tank goriva je 60 litara, a smješten je u gavunu ispod kokpita. Tank vode je kapaciteta 110 litara.

Dirk Agter, suvlasnik tvrtke Yacht Match, kazao nam je kako je Italia Yachts 9.98 izvrsna po laganim uvjetima, ali da se sasvim dobro drži i po uvjetima kada je velik val i kada puše 25-30 čvorova. Dodao je kako je ta jedrilica relativno uska te je stoga jako brza u orcu. Brodom jednostavno može upravljati dvočlana posada, a u regatnom modu idealno je kada je na njemu sedam članova posade. Brod se, dodao je Agter, lako trima, vrlo je lak na kormilu te oprašta greške.

Goran Martinović – Orca za kormilom jedrilice Italia Yachts 9.98 / Foto: Robert Matić, Magazin More

Italia Yachts 9.98 Bellissima je sportski obiteljski krstaš

Je li to zaista tako, provjerio je naš suradnik Goran Martinović – Orca. Evo njegovih zapažanja:

Na prvi pogled jedrilica izgleda vrlo elegantno. Podsjeća na jedrilice s klasičnim deplasmanskim trupom s početka stoljeća, ali je moderna i dorađena do u detalj. Ima spuštenu provu i malo izravnat podvodni dio trupa na krmi. Elegantni veliki baštun za genaker prati linije trupa, a sidro je zgodno skriveno. Na palubi je nizak i vješto skriven roll genove, a sistemi zatvarača i uvlakača floka su bez ijedne šine široke šetnice po boku. Kokpit je uređen tako da je sve nadohvat ruke, a sliku upotpunjuje elegantni jarbol John Mast. Jedrilica pri isplovljavanju veselo prihvaća svaku komandu gasa motora, a okretanjem kormilarskih kola momentalno reagira, što otkriva njezin sportski karakter.

Test Italia Yachts 9.98, polarni dijagram / Magazin More

Testni model koji smo imali sreću isprobati bio je opremljen za obiteljsko jedrenje, tako da smo u doslovno par minuta bili spremni za akciju. Dizanje jedara prošlo je uglavnom glatko, uz manju poteškoću pri odrolavanju floka. Pritom sam stekao dojam da bi prolaznice, odnosno vodilice roll konopa floka mogle biti malo sretnije postavljene. Jer postavljene su tako da su svi štoperi na kabini. Dio konopa koji prelazi s palube na krov kabine je u zraku, što može stvoriti poteškoće prilikom rukovanja prednjim jedrima. Također, po mome mišljenju, nije najsretnije riješen niti način zaobilaženja provenog prozora.

Jedrilica solidno jedri u orcu – s lakoćom postiže preko 6 čvorova

Sve u svemu, podigli smo glavno jedro i odrolali genovu. Prvi je dojam i bez puno trima bio vrlo dobar. Nikola u kokpitu bez većih problema uvlači i zatvara flok. Oni koji nisu navikli na sistem bez klasične vodilice klizača floka moraju tu malo promozgati, ali sve se radi savršeno i bez puno sile. Na kormilu malo više vuče u orcu, ali s obzirom na to da je jedrilica testni model i opremljena je relativno nedavno, pretpostavljam da bi se taj problem vrlo lako riješio s malo više pažnje pri trimanju jarbola.

Po 12 do 18 čvorova tramontane jedrilica bez prevelikog trima solidno jedri u orcu i postiže brzinu od 6.2 do 6.7 čvorova, s klasičnim ponašanjem deplasmanca / Foto: Robert Matić, Magazin More

Sve je na dohvat ruke

Puhalo je 12 do 18 čvorova tramontane. Bez prevelikog trima, jedrilica solidno jedri u orcu. Brzina joj je od 6.2 do 6.7 čvorova, s klasičnim ponašanjem deplasmanca. Prilikom udara vjetra naginje se bez velike drame na brodu. Pokazuje izvrstan stabilitet na 17 do 18 čvorova. Potrebno je tek neznatno otpustiti jedro u orcu kako bi se zadržao normalan kut nagiba. U posadi su inače bile četiri osobe. Čak i pri većim nagibima, kormilo je još u moru i jako dobro sluša, uz neznatno povećanje povlačenja u orcu.

Kut jedrenja u orcu mi je teško bilo procijeniti bez nekog detaljnijeg trimanja. Ali, sistemi inhoulera koji omogućuju uvlačenje floka vrlo blizu središnje linije broda jamac su da kutevi u orcu mogu biti iznimno dobri. Vinč za trimanje škote glavnog jedra postavljen je odmah uz kormilarsko kolo. To omogućava kormilaru da bez problema odrađuje posao trimanja glavnog jedra. Kormilaru je nadohvat ruke i kontrola klizača glavnog jedra i s njome se u jedrenju može raditi bez puno muke.

Test Italia Yachts 9.98 Bellissima / Foto: Robert Matić, Magazin More

S genakerom i 15-ak čvorova u krmi jedri oko 8 čvorova

Čini mi se da na ovoj jedrilici nedostaje još koji prijenos za krmeni štraj jer u jedrenju ga je vrlo teško nategnuti. Mala zamjerka je i što konopi, ako se ne pazi, vrlo lako završe oko nosača kola kormila ili prođu kroz kolo kormila. U krmu smo digli veliki genaker top mast na vrh baštuna te smo na 15-ak čvorova vjetra jedrili brzinom od oko osam čvorova. Genaker je opremljen čarapom za dizanje i spuštanje, što uvelike olakšava baratanje njime. Upravljivost jedrilice u krmu i pod refulima je vrlo dobra. Jedino treba biti oprezan prilikom kruženja (pojlabande), da škota ne pokupi kola kormila.

Aktivno smo jedrili s dva člana posade koji su bez problema sve stizali obaviti. Velikih sila na ovom brodu nema, čak i kada se jedri po umjerenom vjetru. To omogućuje upravljanje brodom s minimumom posade, što je sigurno veliki plus za obiteljska jedrenja. Ukupni dojam je odličan! Jedrilica Italia Yachts 9.98 posložena je i prilagođena za ugodno i jednostavno, ali opet sportsko jedrenje. Na moru se ponaša vrlo dobro, lako je upravljiva te ima vrlo dobar stabilitet. Kokpit joj je širok i prostran te je komunikacija pramac – krma vrlo jednostavna.

Napisali: Lari Lulić i Goran Martinović – Orca
Snimio: Robert Matić

Italia Yachts 9.98             

  • Duljina preko svega    11,3 m
  • Duljina trupa              9,98 m
  • Širina                          3,54 m
  • Gaz                               1,9 m
  • Istisnina                     5000 kg
  • Glavno jedro                37 m2
  • Flok                              32 m2
  • Spinaker                       84 m2
  • Genaker                     105 m2
  • Motor Volvo Penta D1 20/30 KS
  • Tank goriva                      60 l
  • Tank vode                      110 l
  • EC certifikat RINA kategorija A
  • Dizajn Matteo Polli /Italia Yachts
  • Dizajn interijera Kristian Macchiut (KMD
  • Osnovna cijena bez PDV-a 218.360 €
  • Cijena testiranog plovila bez PDV-a 291.300 €

Zastupnik: YM Yachts & Brokerage,
ACI Marina Split (uz prethodnu najavu),
tel.: +385 91 919 0001,
e-mail: luka@yacht-match.com,
www.yacht-match.com/italiayachts

Originalno objavljeno u 280. broju Magazina More, listopad / studeni 2024. godine.

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message


    Test većeg modela, Italia Yachts 12.98 možete pročitati ovdje:

    Testirali smo – Italia Yachts 12.98 Bellissima

    PREPORUČAMO

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Test Kufner Yachts 50

    Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

    TEST Grand Soleil 44 Performance

    TEST CodeX – prvi serijski foiler

    TEST Regal Boats 50 SAV – Cadillac na moru

    NAJNOVIJE

    Rambo Amadeus pobijedio na regati Jedra Jadrana

    23.05.2025

    U Portorožu je započeo sajam Internautica

    22.05.2025

    Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

    22.05.2025

    Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

    21.05.2025

    Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

    20.05.2025

    Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

    19.05.2025

    Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

    19.05.2025

    SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

    19.05.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.