Dufour je u slavljeničku 60. godinu brodogradnje ušao s predstavljanjem baš ovog modela na nautičkom sajmu u Düsseldorfu početkom 2024. godine, jedrilicom u vrlo popularnom segmentu
Priča o uspjehu Dufoura započela je kada je strastveni jedriličar i inženjer brodogradnje Michel Dufour otkrio mogućnost brodogradnje s tada novim materijalom, poliesterom. Brodogradilište s logom stiliziranog sidra i slova M službeno je otvoreno 1964. godine. Prvi model bio je Sylphe, mali krstaš dužine 6,5 metara. Iste godine primio je 20 narudžbi, a do kraja iduće godine knjiga narudžbi brojila je preko 60 primjeraka.
Portfelj je s godinama narastao i broji gotovo 70 modela, a Dufour je jedno od najpoznatijih brodogradilišta serijskih jedrilica. Odlikuje ih dobar omjer kvalitete, performansi i praktičnog dizajna. Već 20 godina projektira ih Umberto Felci koji je uveo linije Performance i Grand Large koje su se zadržale sve do nedavno. Danas posluju uspješno pod vlasništvom Fountaine Pajota, gradeći jedinstvenu liniju Dufour jedrilica sa 6 modela od 37 do 53 stope duljine. Linije su karakteristične s oštrim bridovima trupova.

Nova serija, uključujući i Dufour 44 odskače dizajnom
Nova linija nastala je 2020. i postupno je u potpunosti zamijenila dotadašnju. Sve osim najmanjeg modela, uključujući i naš testni model dostupne su s elektropogonom. To je moderna jedrilica koja je možda i najviše među konkurencijom odmaknuta od klasičnog dizajna, što izgledom što i strukturom.
Zamišljena je kao udobna jedrilica za brzo krstarenje, pogodna za čarter ali i za vlasnike. Ima široki trup koji ostavlja puno prostora na palubi i kokpitu i značajno povećava volumen. Za razliku od konkurentskih Bavarija, Beneteaua, Jeanneaua i Hanse, ima nešto ravniji trup u podvodnom dijelu, s relativno plićim deplasmanom. Ima jedan list kormila. To ujedno povećava njenu okretljivost u marinama prilikom motorne plovidbe unatrag. Zbog specifičnog oblika najširi dio trupa uranja se tek kada se jedrilica počne naginjati. Kada se malo nagne, širina trupa pridonosi većem momentu ispravljanja, pa je jedrilica vrlo stabilna i na jačem vjetru.
Te osobine nisu pogodne za sve tipove plovidbe i stanja mora, no za upotrebu u čarteru i obiteljsku uzobalnu plovidbu savršeno funkcionira. Svi kritični dijelovi jedrilice građeni su od vinilestera, dok je za ostalo korišten poliester. Kompletno je građena u sendviču GRP-a, sa strukturnim ojačanjima od GRP-a i pjene.

Kokpit sa šest vinčeva za pravo ekipno jedrenje
Iznenadili smo se što Dufour u standardu nudi 44-ku sa šest vinčeva. Takav pristup značajno povećava mogućnost „pravog“ jedrenja. Kokpit je udoban, standardnog rasporeda, s dobrom komunikacijom u svim smjerovima. Dominiraju dvije prostrane klupe s visokim naslonom i udobnim presvlakama, gdje se može „pošteno“ zaleći. Između je masivan stol sa središnjim spremištem za piće, grickalice i priručnu opremu poput dalekozora i fotoaparata.
Jedan od boljih detalja u kokpitu su ulazna vrata u unutrašnjost koja se spuštaju u razinu klupčice. Odmah ispod je i spremište za konope koji prolaze preko kabine, do vinčeva kraj ulaza.
Za potrebe testiranja spustili smo sprayhood i središnji bimini, te ostavili samo onaj iznad skiperskih pozicija. Jednostavno, jedrilica uvijek bolje izgleda bez tih tkanina koje, istinabog, puno znače kad upekne ili se nebo spusti na zemlju. Dizajner je mislio na skipere, pa im je osigurao udobnost naslona i sigurnost visoke ograde sa svih strana, a između dva biminija nešto mjesta za pregled jedara.
U sredini na krmenom zrcalu je električni roštilj i mali sudoper. Krmena platforma je pomična, spušta se pomoću konopa na sustavu kolotura i stopera. Idealna je za kupanje i komunikaciju s obalom. Kad je spuštena, u sredini, ispod roštilja je spremište za splav za spašavanje. U podu kokpita još je spremišnog prostora, a od tamo se pristupa sustavu kormila.

Paluba i oprema čini Dufour 44 praktičnim i ugodnim
Raspored na palubi je klasičan, praktičan. Iz kokpita se preko stepenice dolazi na bokove. Široki su a prihvati sartiga su izmješteni na bokove, kao i kod većine modernih krstaša, što olakšava prolaz.
Testni primjerak ima tikovinom obloženi kokpit, ali ne i ostatak palube, što je opcija. Prostranost je jedna od ključnih riječi koje opisuju ovaj model. Mjesta za izležavanje pod suncem ima posvuda. Na provi, ispod buma, na bokovima… Na kabini i na provi su brojne bokaporte, koje su postavljene u visini palube. U vrhu prove nalazi se spremište za jedra ili u našem slučaju za bokobrane.
Jarbol i bum su aluminijski, s dva križa i klasičnom oputom. Jedrilje je jednostavno i sastoji se od glavnog jedra na namatanje u jarbolu, genove na namatanje i genakera. Letna jedra poput genakera i Code 0 postavljaju se na vrh fiksnog baštuna ispod kojeg je i masivni nosač sidra. Glavno jedro je radijalni Elvstrom s ojačanjima i s vertikalnim letvicama. Lagano je, čvrsto i lako dobiva formu u blagom vjetru, a drži dobru formu u jačem. Genova je klasična, od dakrona.
Jarbol je izmaknut maksimalno naprijed pa je genova koja preklapa liniju jarbola ustvari veličine floka. Glavno jedro je stoga veće s dugačkim bumom. Iako je opremljena samopreletnim klizačem za flok, ima i klasične klizače na krovu kabine.
Na palubi je kombinacija različitih brendova nautičke opreme. Organizatori su Antalovi, koloturi, vodilice škota i bokaporte su Rutgerson, Spinlock stoperi, jarbol i bum su Z-Spar, a vinčevi su Lewmar. Od elektronike, na raspolaganju su dva B&G navigacijska MFD-a, autopilot i fiksni VHF, Quickov sustav za sidro, te Side-Power potisnik s mogućnosti kontrole jačine.

Dufour 44 dobro reagira i kad se s njome upoznamo – “sluša”
Jedri se jednostavno i relativno brzo što je glavna odlika jedrilice za krstarenje. Njome se može s lakoćom upravljati udvoje ili s cijelom posadom. Na testu smo imali genaker koji nije originalan, bez sustava namatanja, pa u uvjetima vjetra od 15 čvorova i nije najjednostavnije podizanje i spuštanje. No i to nije bila prepreka za uživanje.
Kod jedrenja u orcu dobro reagira, no ne smijemo se previše opustiti. Blago vuče u privjetrinu, pa se dobro osjeti kamo sama želi ići. Prilikom prvih nekoliko viranja prova nam je malo previše bježala, što ne možemo pripisati jedrilici, već spomenutoj navici.
Jednom kada uzme moment okreta, treba ju poznavati kako bi se zaustavila na željenom pravcu. Trenutak nepažnje i prova će „pasti“ niz vjetar. Čim smo ustanovili njene pokrete i težnje, upravljivost se pokazala dobrom. Intuitivna je. Pregled iz pozicije skipera je odličan.

Ovo nije performansni krstaš
U uvjetima jedrenja 12,9 čvorova TWS i 51 stupanj otklona TWA, jedrili smo brzinom od 5,6 čvorova, što je dobar prosjek. Na 14 čvorova TWS i 42 stupnja otklona TWA jedrili smo brzinom 5,3 čvorova, a kad je zapuhalo 16 čvorova uz otklon od 45 stupnjeva ubrzali smo na 6,2 čvora. Najviše što smo postigli u orcu bilo je 6,6 čvorova, uz otklon od 51 stupnja pri 14,6 čvorova vjetra. Lijepo je klizila i niz vjetar samo s genovom. Na 7,9 čvorova TWS i 114 TWA otklona postizali smo 4,2 čvora brzine.
S čvorom više vjetra u istom kutu otklona brzina se popela na 4,3 čvora. Ovo su okvirne brojke, ali govore nešto o njenoj reakciji na vjetar. Ovo nije performansni krstaš i nema se smisla baviti decimalama čvorova, posebno zato što je trup prilično obrašten, već ćemo zainteresirane čitatelje uputiti na iščitavanje polarnog dijagrama. Uostalom, brod je u Hrvatskoj, pa tko želi, može se počastiti jednim tjednom u čarteru.
Ne manje važno za ovaj tip jedrilice je kako plovi na motor. Brza je i na oko 70 posto RPM postiže brzinu trupa, što ostavlja dovoljno ekstra snage kada zagusti. Motor je smješten ispod stepenica, a brodogradilište se posvetilo izolaciji. Dok motor radi, prilično je tiho i bez vibracija u salonu, kao i u kokpitu, dok se u provi jedva primijeti da je motor upaljen. Za pogon koristi najsnažniju opciju motora Volvo Penta sa 60 KS i sail driveom. Standardno se oprema s 45 KS.

Dizajn interijera je moderan s više verzija rasporeda
Kao i kod posljednjih nekoliko modela, Dufour je napravio odmak od tradicije. Rasporedom je ovo klasični krstaš, koji se nudi u četiri verzije.
Testni primjerak je s rasporedom 4 kabine s ležajima za dvoje, a svaka kabina na raspolaganju ima vlastiti tuš. Salon je prostran te omogućava boravak osmero ljudi u tjedan-dva plovidbe. Kuhinja ima izdašnu radnu površinu. Dobro je opremljena, što će cijeniti svatko tko plovi duže i kuha na brodu tri jela dnevno. U desnom boku iznad kuhinje je radiostanica i električni panel te spremište za „skiperske“ stvari, a zbog oblika radne plohe, može poslužiti kao navigacijski kutak, da ne kažemo stol.
S lijeve strane je veliki blagovaonički stol u obliku heksagona. Malo neobično s obzirom na to da je brod predviđen za osmero ljudi. To objašnjava više verzija rasporeda, u kojem su ostale tri verzije s klasične 3 kabine i više opcija rasporeda u provi. Jedna od opcija je da velika kupaonica u lijevoj strani salona može biti izvedena i kao ured, za one koji žele raditi na brodu i tako produžiti boravak na moru.

Dojmovi i zaključak – jedrilica pogodna za charter
Unutrašnjost je vrlo svijetla, s velikim bočnim prozorima u trupu i bokaportama i prozorima u krovu kabine. Dodatno posvjetljava furnir u boji bijelog hrasta, te nerijetko izloženi dijelovi bijelog gelcoata, bez izolacije. Takav finiš ne pripada luksuznoj kategoriji kao što sugerira naziv linije, ali je zahvalno za održavanje, a i cjenovno brod prati ono što se prodaje.
Posvuda uz bokove broda su spremišta i police, te je lako zamisliti kako bi ih vlasnici napunili raznim rekvizitima i memorabilijom. Ipak, ova je jedrilica prvenstveno namijenjena čarteraškom korištenju. To se vidi i u materijalima izrade. Podovi, brodski namještaj, ormarići, ladice, sve je izrađeno od šperploče i furnira. Takav finiš ne traje kao puno drvo, ali se lako održava i zamijeni novim kada se potroši, pa to ne može biti zamjerka, štoviše.
Sve u svemu, ovo je idealan brod za čarter koji će jamačno biti privlačan tipičnim gostima nautičarima. Pruža svu udobnost boravka. Opremljena je generatorom, klimatizacijom i grijanjem, te je kao takva pogodna za plovidbu Jadranom tijekom cijele godine.

Dufour 44
- Duljina preko svega 13,91 m
- Širina 4,45 m
- Gaz 2,20 m
- Ležajevi 8+2
- Tank goriva 250 l
- Tank vode 430 l
- Istisnina 10,20 T
- Oprema Adventure paket
Ocean paket
Electronic Cruising paket- Klasifikacija A class
Motor 60 KS- Početna cijena bez PDV-a 252.000 €
- Cijena testiranog modela bez PDV-a 372.000 €
Zastupnik: DFR ADRIATIC d.o.o.,
Kralja Petra Svačića 18, 23210 Biograd Na Moru,
tel.: +385 99 4727 922,
email: brokerage@dfr-adriatic.hr,
www.angelina-yachting.eu,
www.dufour-yachts-adriatic.eu
Napisalo: Teo Marević
Snimili: Teo Marević i Marin Srzić
Originalno objavljeno u 281. broju Magazina More, prosinac 2024. / siječanj 2025. godine.