Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Dufour 470: test velikog krstaša

More uredništvo28.06.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Dufour 470 je moderna obiteljska ili čarter jedrilica, a ključne su joj odlike širok trup, prostran kokpit i laka upravljivost. I što je najvažnije – dobro jedri!

Jedrili smo na jedrilici Dufour 470, novom modelu popularnog francuskog brenda koji dobro pliva u vrlo konkurentnoj kategoriji krstaša. Ukratko, to je moderna obiteljska ili čarter jedrilica. Ključne su joj odlike širok trup, čak i u dijelu od sredine prema provi, vrlo prostran kokpit i laka upravljivost. Dofour ima klasičan raspored interijera i što je najvažnije – dobro jedri!

Od jedrilice namijenjene čarteru ne očekujemo puno tijekom jedrenja osim da je udobna i komotna, pa nas je ovaj Dufour ugodno iznenadio / More Magazin

Krenimo redom. Dufour je brodogradilište koje ima 60 godina tradicije u gradnji jedrilica, a od sredine 2018. godine u vlasništvu je francuskog brodogradilišta Fountaine Pajot. Trenutačno u ponudi imaju devet modela jedrilica dužine od 32 do 60 stopa.

Brodogradilište ima iskustva u gradnji manjih i većih brodova te kombinira najbolje iz oba svijeta. Kad kažemo da ima iskustva, mislimo na čak 56 ranije razvijenih modela od 1964. godine.

Dufour 470 nasljednik je modela D460

Dizajn je nastao suradnjom kućnog dizajnerskog tima i Umberta Felcija. Očekivano, jer Dufour sa studiom za navalnu arhitekturu Felci Yacht Design surađuje više od 20 godina. Zajedno su napravili neke od najuspješnijih Dufourovih modela te osvojili niz prestižnih nagrada.  A jedrilica Dufour 470 bila je nominirana za nagradu European Yacht of The Year 2023. godine, u kategoriji Best Family Cruiser.

Unatoč iznimno velikom volumenu trupa poprilično dobro jedri / More Magazin

Prema riječima dizajnera, Dufour 470 je nastao kao moderna verzija prethodnog modela D460. Odražava prepoznatljiv stil brodogradilišta, uz unaprijeđene elemente prema suvremenim zahtjevima tržišta. Imajući to na umu, dizajnirali su brodicu s novim linijama trupa i palubne arhitekture, stavljajući naglasak na jednostavnost i eleganciju.

Dufourovi novi modeli nastavljaju tradiciju gradnje obiteljskih krstaša. Ključne promjene su agresivni trup u „obrnutoj“ provi te ravne linije u bokovima iznad vodene linije.

Dufour 470 s tri verzije opreme

Sekcija trupa u provi rezultat je kontinuirane potrage za najboljim odnosom volumena interijera i performansi, navodi Felci studio u opisu dizajna. Trup je optimiziran za funkcionalnost jedrilice, ali pritom nisu kompromitirane performanse.

Kuverta i prova klasično su izvedene, uz dobar pregled svih sustava / More Magazin

Što se kuverte tiče, Dufour 470 nudi se u tri verzije. Kupac može birati između opcija postavljanja vinčeva za podizače na krov kabine, pokraj ulaza, što je klasična pozicija, ili blizu skiperske pozicije. Prema tim pozicijama, oprema kokpita dijeli se na Ocean ili Performance verziju.

U trećoj, Easy verziji, namijenjenoj charteru, svi su sustavi pojednostavljeni, a sprayhood i bimini dodatno su prilagođeni. Takav koncept upotrebljen je i na modelima D530 i D61.

Ocean verzija s pet vinčeva

Osim razlike u opremi jarbola i jedara, Easy verzija predviđa self-tacking flok i jednostranu škotu glavnog jedra. U kokpitu u Easy varijanti imamo samo dva vinča, a sve linije provučene su ispod kuverte.

Ocean verzija ima 5 vinčeva u kokpitu i klizač škote glavnog jedra na krovu kabine, Uz to ima  i klizače za genovu. Performance varijanta podrazumijeva 6 većih vinčeva te klizač škote glavnog jedra u kokpitu.

Mi smo na testnom primjerku imali Ocean opremu kokpita, uz četiri manualna i jedan električni vinč. Vlasnici su izmjestili dva vinča na sredinu dužine naslona kokpita. To znači da vinčevi nisu bili na svojoj originalnoj poziciji – ispred nosača koluta kormila. Naime, činilo im se da bi tako bilo lakše manevrirati manicom.

Kokpit se nudi u tri verzije, ovisno o potrebama korisnika / More Magazin
Dufour 470 je zabavan veliki krstaš

Dufour 470 ima 14 m vodene linije, u boku najviše 4,75 m, a ispod trupa je kobilica od 3,5 tone. Također, opremljena je sa 157 kvadrata glavnog jedra i genove. Prazna teži 13,2 tone. Uz pune tankove, deset ljudi, osobnu opremu i namirnice na to se dodaju još barem dvije i pol tone.

Ipak, riječ je o jedrilici na kojoj je zabavno jedriti, a to ne možemo reći za sve modele napravljene za potrebe čartera. Tijekom testiranja, na jedrilici je bilo pet odraslih osoba, a brodica je bila opremljena i spremna za izdavanje u charteru. I u takvim uvjetima, stekli smo dojam da vrlo dobro jedri niz vjetar, ali i u vjetar.

Tog jesenskog dana proveli smo ugodno poslijepodne jedreći u akvatoriju između Marine Kornati, otočića Babac, Sv. Katarine i južnog dijela Pašmana. Imali smo između 12 i 15 čvorova maestrala koji je malo miješao u kanalu. Prema kasnijim popodnevnim satima oslabio je na 7 do 8 čvorova. Dakle, bio je to gotovo savršen dan za lagano rekreativno jedrenje i idealan pokazatelj za ovu jedrilicu.

Dobar u svim smjerovima

Među ostalim, zabilježili smo 7,3 čvora brzine (SOG) na 42 stupnja otklona od maestrala od 15,2 čvora. Rekli bismo vrlo dobar rezultat s obzirom na to da je riječ o jednom udobnom, voluminoznom krstašu. Dobro jedri i niz vjetar pa smo zabilježili 6,6 čv brzine (SOG) na 73 stupnja otklona od maestrala, koji je u tom trenutku pao na 13,6 čv.

Budući da smo imali problema sa zapetljanim (neoriginalnim) genakerom, vjetar je u međuvremenu prepolovio brzinu. Kad smo širom otvorili genaker i krenuli na jug, bilježili smo 6,5 čv brzine na 170 stupnjeva otklona od laganog maestrala od 7,2 čvora. Šteta da smo propustili otvoriti genaker na 15 čvorova.

Dufour 470 dobro jedri u krmu i u orcu / More Magazin
Moderno jedrilje

Prema polarnom dijagramu, na 35 čvorova trebala bi postići 12 čvorova u otklonu 140 stupnjeva od vjetra. Razuman minimum vjetra koji je potreban da bi se to moglo nazvati jedrenjem jest oko 5-6 čvorova. Budući da je na Jadranu tijekom nautičke sezone vrlo čest lagani vjetar od 8 do 12 čvorova, u tom rasponu jedrilica će svakako postizati od 5 do 9 čvorova. I to je vrlo dobro.

Jedrilje je moderno i sastoji se od glavnog jedra s lazy jackom, roll genove i genakera koji se kači na fiksni stakloplastični baštun. Ispod je konstrukcija nosača sidra od inoksa.

Dufour 470 odlikuje iznimno širok trup

Čarter tržište danas diktira trendove u brodogradnji, no to nije nužno loš trend. Ako želimo udoban obiteljski krstaš kojim možemo zaista jedriti, ova će jedrilica biti dobar izbor. Lijepo izgleda, moderna je, ima gomilu mjesta i može prihvatiti velik broj ljudi. A opet, dovoljno je jednostavna da njome može upravljati dvočlana posada.

Komotna kupaonica za dvije kabine u krmi / More Magazin

Dizajnirana je za dulji boravak većeg broja ljudi, iako znamo da su jedrenja najbolja do maksimalno šest osoba, čak i za ovako komotan brod. Raspored interijera nudi se u četiri verzije za prihvat od 7 do 10 ljudi uključujući i skipera.

Kuhinja je dobro opremljena, s prostranim radnim površinama od izdržljivih materijala / More Magazin

U svakoj se verziji u sekciji prove između prostora spremišta za sidro i master kabine nalazi mala skiperska kabina s odvojenim ulazom na provi. U njoj su krevet i mala zasebna  kupaonica. To je vrlo skučen prostor, no koristan. U verziji testiranog modela te kabine nije bilo, već je bila preuređena u dodatno veliko spremište.

Manje je više

U vlasničkoj verziji, Dufour 470 je iznimno komotna jedrilica. Ima tri prostrane kabine, zajednički toalet za goste i skipersku kabinu sa zasebnom kupaonicom. Tu je i golemi prostor salona. Širina trupa omogućava još tri verzije rasporeda u kojima se nalaze po četiri kabine i zasebna skiperska u prov.

Salon je pristojne veličine i u verziji s pet kabina / More Magazin

Brodograditelj nudi i dvije verzije s pet kabina te zasebnom skiperskom. Ovisno o broju toaleta i kabina, mijenja se veličina i raspored salona. No, salon je pristojne veličine i u verziji s pet kabina.

Master kabina u provi podijeljena je u dvije manje kabine, što nije najsretnije rješenje / More Magazin
Golema platforma

Zbog velikog kapaciteta, prostor u kokpitu je golem. Na sredini kokpita je fiksni stol sa središnjim kabinetom za stvari te stranicama koje se prema potrebi podižu. Testni primjerak je na samoj krmi imao ravne klupe i mala praktična spremišta.

Postoji i verzija u kojoj je na kremenom dijelu kokpita u sredini veliko sunčalište za dvije osobe. To možda može biti malo nespretno tijekom jedrenja, ali zgodno je tijekom boravka na sidru. Na krmenom je zrcalu golema platforma koja se spušta na botun, a to je ujedno i jedan od najljepših elemenata modernih krstaša.

Dufour 470Tehnički Podaci
Dužina preko svega14,85 m
Dužina trupa13,99 m
Dužina na vodnoj liniji13,55 m
Širina4,74 m
Gaz2,25 m
ArhitektFelci Yacht Design
Godina modela2021.
Težina kobilice3550 kg
Spremnik vode530 l
Spremnik goriva250 l
Težina (praznog) broda 13,2 t
MotorVolvo Penta 60 ks
Glavno jedro107 m2
Genova50 m2
Osnovna cijena340,000.00 € + PDV

Zastupnik: PITTER putnička agencija, d.o.o., Tkon 88, 23212 Tkon; tel.: +385 99 219 4373, e-mail: ante@pitter-croatia.com, www.pitter-yachting.com

Originalno objavljeno u 270. broju Mora, veljača / ožujak 2023.
Testirala: ekipa Mora
Napisao: Josip Šulek
Snimio: Marin Srzić

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message

    PREPORUČAMO

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Test Kufner Yachts 50

    Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

    TEST Grand Soleil 44 Performance

    TEST CodeX – prvi serijski foiler

    TEST Regal Boats 50 SAV – Cadillac na moru

    NAJNOVIJE

    Rambo Amadeus pobijedio na regati Jedra Jadrana

    23.05.2025

    U Portorožu je započeo sajam Internautica

    22.05.2025

    Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

    22.05.2025

    Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

    21.05.2025

    Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

    20.05.2025

    Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

    19.05.2025

    Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

    19.05.2025

    SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

    19.05.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.