Trst je od 20. do 27. rujna domaćin SP – a za klasu Melges 24. Bit će to najmasovnija i najjača regata u toj klasi monotipova još od SP-a koje se 2015. jedrilo u Danskoj.
U utorak u Trstu počinje SP za klasu Melges 24, na kojem će nastupiti 76 posada, među kojima i 9 iz Hrvatske.
Svjetsko prvenstvo u Trstu bit će najbrojnija i najjača regata u toj klasi u zadnjih 10 godina. Ujedno, bit će to i prvo SP na kojemu će nastupiti brojna i jaka hrvatska flota.
Očekivanja su velika, jer nekoliko naših posada zadnjih je godina pokazalo da su među najboljima na svijetu. Posada Matarana (Ante Botica) iz Trogira pobijedila je na SP-u u Corinthian diviziji, a posada Melgesa Razjaren (Ante Ćesić) aktualni je europski prvak u ukupnoj konkurenciji.

Bambi ostao bez broda
Ispred Trsta jedrit će i ekipa na Panjiću, s Lukom Šangulinom i Tomom Bašićem u posadi. Isto kao i Karlo Kuret i njegova ekipa na Melgesu One 4 Fun.
Od naših, nastupit će još: Cezibordo (Enia Ninčević Dujmović), Spooky (Fran Borna Urban), Cro-a-Sail (Matija Reljanović), Joyrunner (Boris Tomić) i Blue Label (Hrvoje Petrović).
Iako je na startnoj listi, na SP – u za klasu Melges 24 neće biti posade Ivana Kljakovića Gašpića. Naime, Bambijev brod Palmina nastradao je u neveri koja je u srpnju pogodila Split.

Nadolazeće SP, koje će biti najznačajnija regata od procvata klase Melges 24 u Hrvatskoj, prokomentirao nam je Luka Šangulin, predsjednik hrvatskog udruženja klase.
Što očekujete od skorašnjeg SP – a za klasu Melges 24 i kakva će biti konkurencija?
Ovo će biti najveća regata u klasi u zadnjih 10 godina. Prijavljeno je 76 posada, a organizatori kažu da će jedriti 74. Dvije su ispale, a nažalost, jedna od prijavljenih posada koja neće jedriti je Bambijeva. Njemu je brod stradao u neveri u Splitu, a nisu se odlučili za instant kupnju novoga broda ili iznajmljivanje. Tako da će od 10 planiranih naših posada na regati biti njih 9. Najviše je naravno Talijana, a nastupit će i pet američkih posada. Po sadašnjoj prognozi, očekuju nas lagani uvjeti, a to će sigurno dovesti do bliskog jedrenja. Po laganim uvjetima i te recimo obiteljske, amaterske posade bit će itekako konkurentne. Svakako, ispred nas je vrlo zanimljiva i za živce delikatna regata.

Što mislite, kakve su šanse naših posada?
Plasmani su ukupno i po Corinthianu, a mi smo ponosni što zadnjih godina u toj diviziji posada Matarana osvaja svjetske medalje. Uz njih, jedan od favorita na SP – u je posada Razjaren, koji su aktualni europski prvaci. Oni su na PreWorlds regati prije nekoliko dana bili treći. Za očekivati je da će naše posade konkurirati za medalje. Žao mi je što ih nema i više, ali bilo je nekih nesreća i poklapanja s drugim planovima. Ali svejedno – bit ćemo konkurentni!
Amerikanci slove za najjače jedriličare u klasi Melges 24. Slažete li se?
Nisu došli svi najjači Amerikanci, ali od pet njihovih prijavljenih posada, tri ili četiri konkuriraju za plasman među 10 najboljih. Vjerojatno i za medalje. O njihovom plasmanu puno ovisi po kakvim će se uvjetima jedriti. Ako bi se jedrilo po jakome vjetru, svrstao bih ih u favorite, jer imaju najviše iskustva po takvim uvjetima. I Bacardi Cup u Miamiju i zadnje Svjetsko prvenstvo u San Franciscu bili su po puno vjetra. Oni se po tim uvjetima najbolje snalaze i znaju što treba raditi. To nam je ispričala i posada Matarana, koja je jedina od naših lani nastupila na SP – u za klasu Melges 24 u San Franciscu. Te situacije na bovi od orce, kada dolaze svi skupa, Amerikanci fantastično rješavaju. A onda uz to u krmama uvijek ukradu još pokoje mjesto.

Tko će još biti opasan? Što je s Talijanima?
Jedan od favorita po meni je talijanska posada na Melgini, koja je u zadnjih godinu i pol jako digla svoje rezultate. Jedrili su cijelu europsku seriju, a jedrili su i u Americi. Po jakom vjetru to je možda jedna od najjačih posada, uz Razjarenog i Amerikance. A bude li stalno lagani vjetar – sve je moguće. Mali vjetar nudi šansu svima i oduzima prednost posadama koje su vješte kada se jedri po jačim uvjetima.

Hoće li jedriti Michele Paoletti i njegova posada na Strambapapi?
Na startnoj je listi i trebao bi doći. On je iz Trsta, to je njegov dom i isto je među favoritima. To je kao da Tonči ili Bambi jedre u Splitu. Zadnje prvenstvo na kojem je on jedrio bio je dominantan, nitko mu nije ništa mogao. Dominirao je u Genovi. Ali oni godinu i pol nisu jedrili, nego su dali brod jednoj mlađoj posadi iz svoga kluba. Sada su opet tu. Paoletti je malo mijenjao krivulje jarbola i prednji štraj i to se nije pokazalo kao dobro rješenje. Sada se, koliko znam, vratio na stare postavke. Svakako, od njega možemo svašta očekivati. On je trenutno na drugoj regati, na Swanovima u Scarlinu, tako da će u Trstu sigurno biti u top formi.

Navodno vlada veliko rivalstvo između dvije talijanske Melges 24 flote – one iz Trsta i druge s jezera Garda. Znate li što o tome?
Tršćansku flotu dosad nisu previše uvažavali u talijanskoj klasi, ali ona je definitivno najbrojnija. Vjerojatno i najaktivnija, ako se pogleda broj brodova i nastupa na regatama. Ranije se nikada nisu jedrile regate klase u tršćanskom akvatoriju, ali to se u zadnje dvije godine promijenilo. Prošle godine bila je regata u Trstu, a ove godine u Monfalconeu i u Trstu. Sada smo imali PreWords, a čeka nas SP u Trstu. Tršćanska flota ponovno se aktivirala, a što se rivalstva tiče, ono definitivno postoji. Događalo se da puno više tršćanskih posada dođe kod nas na regatu u Opatiji ili Rovinju, nego što bi otišlo na Gardu. Tako je bilo i ove godine, kada je bilo talijansko državno prvenstvo na Gardi. Očito postoji neki konflikt između ta dva tabora, ali mi u tuđe dvorište nećemo gledati. Drago mi je što je vraćanje tršćanske flote dovelo do toga da ove godine imamo rekordan broj brodova na SP – u za klasu Melges 24.

Što je novoga s CRO M24 Kupom?
Ove godine promijenili smo koncept i Kup je trajao malo kraće, zadnju regatu imali smo u svibnju u Trogiru. Želimo što aktivniju zimu pa nova sezona počinje već početkom studenog regatom u Splitu, u Spinutu. Dva tjedna nakon toga je regata u Trogiru, a onda slijedi mala zimska pauza. U veljači je prva regata u Biogradu, a slijede Zadar, Opatija i opet Trogir. Prvenstvo Hrvatske će kao i lani biti u Splitu, u JK Split. Aktualni prvaci, posada Razjaren, je iz toga kluba pa se PH jedri kod njih. Veselimo se što se vraćamo u Lučicu, zadnja regata tamo bilo je EP prošle godine.

Kada počinje SP za klasu Melges 24 u Trstu i kakav je format regate?
Practice Race je u ponedjeljak. Ta uvodna regata posebno je važna za organizatore, da vide kako će sve to skupa izgledati, jer na startnoj liniji su 74 broda. Ali važna je i za nas sudionike. Da stanemo svi na startnu liniju, odradimo prvu stranicu orce i krme i vidimo kakva nam je brzina. U Trstu je već 15 – ak brodova, a mi smo jutros došli. Nismo jedrili od svibnja pa ćemo nastojati prije regate malo ući u formu i skinuti ruzinu s ruku. Početak je utorak, planirano je 10 regata, a zadnji dan jedrenja je u subotu. Trenutno prognoza zove neke lagane vjetrove, ali početkom tjedna možda dođe neka promjena. Bude li ta promjena malo jača, možda donese i čuvenu tršćansku buru. Voljeli bi je osjetiti barem jedan dan, jer to bi začinilo cijelu regatu i izmiješalo karte.

Jedrite li u standardnoj postavi?
Ove godine jedrimo s četiri člana posade. Prošle godine bili smo najteža posada na EP u Splitu, a sada ćemo biti jedna od najlakših. Ta promjena dogodila nam se slučajno, uoči PH na Hvaru. Jedan član posade nije mogao doći, a nismo mogli naći zamjenu. Bilo je puno vjetra i nismo bili tako loši. Premda, kada puno puše, fizika nije na našoj strani. Tim više što sam ja jedan od najtežih, ako ne i najteži kormilar, a nisam na boku. Ipak, po nekom laganijem vjetru imamo šanse. Odlučili smo se za ovu konfiguraciju posade pa ćemo vidjet kako će ispasti.
Na SP – u za klasu Melges 24 u Trstu na startnoj liniji bit će čak 74 broda. Po prvi puta jedrite u tako velikoj floti. Otežava li vam to posao?
Sigurno. Prije svega zato jer je startna linija puno duža pa odluku gdje se pozicionirati treba donijeti 7-8 minuta prije starta. Inače se na pet minuta, pogotovo po malome vjetru, teško možeš prebaciti s jedne na drugu stranu. To je dosta škakljivo, jer kada doneseš odluku – nema natrag. Ako pogriješiš, možeš se samo nadati da će se stvoriti pritisak i s tvoje strane. Bit će puno izazovnije nego na našim regatama, na kojima je u prosjeku 20 do 25 brodova i lako se prebaciti. Vidjet ćemo koliko ćemo dobro birati te strane, o tome će puno ovisiti.

Startnu listu, foto i video galerije te sve druge informacije o SP – u za klasu Melges 24 možete naći na OVOME LINKU.




