Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Sasga Menorquin 55 FB: Suvremena jahta inspirirana starim leutima

More uredništvo02.01.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Sasga Menorquin 55 FB Foto: More Magazin

Sasga Menorquin 55 FB  je brod koji naizgled ne pati od trendova iako ispunjava sve želje modernih nautičara.

Menorquin je dobro poznat na Jadranu i mogli bismo kazati da je želja mnogih nautičara, a Sasga Menorquin 55 FB pravi je primjer zašto je tako.

Ljubitelji modernih jahti, tradicionalne brodogradnje, kao i dobar dio jedriličara u njemu vide ono nešto. Ključ je, naravno, u klasičnim linijama koje jednostavno mame simpatije. Skladnost dizajna jedan je od njegovih najvećih aduta. Pravi brod za gušte, koji iz svih kutova govori da se radi o mediteranskoj barci.

Utemeljila ga je obitelji Sastre i danas ga vodi njihova druga generacija. Posljednjih 15 godina gradi ga brodogradilište Sasga, a Menorquin je sada ime linije broda. Zaplovili smo novim modelom Sasga Menorquin 55 FB, lani potiho predstavljenim u Cannesu. Oni koji traže ovakav brod dobro znaju što izlazi iz škvera na Menorci, jednom od posljednjih škverova na tom balearskom otoku.

Svi njihovi modeli naizgled su građeni na vrlo sličan način. No svaki model nosi svoj karakter i neprestano se mijenja u skladu sa suvremenim standardima. Uspoređujući modele od prije 10 ili 15 godina, odmah ćemo primijetiti da su današnji modeli u predjelu krme manje izduženi, pa su sličniji modernim jahtama.

Vanjski izgled i linija koja podsjeća na tradicionalne brodove i na prvu privlači ljubitelje tog stila
Foto: More Magazin
Sasga Menorquin 55 FB estetski je dotjerana jahta

Svi brodovi toga škvera, pa tako i Sasga Menorquin 55 FB, poznati su po dobro izbalansiranom trupu te stabilnosti na valu. Osim dobrih maritimnih sposobnosti, poznati su i po estetskoj dotjeranosti, bogatoj opremljenosti i finoj završnoj obradi drva. Trup je stakloplastičan, no cijelu palubu i pod unutrašnjosti krase tikove letvice.

Razma, špirun, vratašca, nosači i postolja, svi drveni elementi na palubi izvedeni su u masivnoj tikovini. Interijer je također kompletno u drvu. Ipak, s obzirom na trendove, brodski namještaj je napravljen od bijelog bajcanog hrasta. To drvo zamijenilo je tradicionalnu lakiranu tikovinu i mahagonij, koji se također mogu opcijski naručiti. Drvo je i dalje važan faktor.

Okomita i visoka prova ostala je prepoznatljiva, tipična za Menorquin, s visokom aštom izdignutom iznad palube. U ravnini vodene linije prova je vrlo oštra, a zatim se vertikalno prema palubi naglo širi. Stoga je paluba na provi izrazito široka i obla. Prostor ostavlja puno mogućnosti korištenja.

Veliki leteći most, savršen za boravak u plovidbi i na sidru, s vanjskim roštiljem i barom
Foto: More Magazin

Trup je nastao na temeljima tradicionalnih leuta s izduženom kolumbom, tipičnim za akvatorij balearskih otoka. To mu daje osobine modernih „poludeplasmanaca“. Najveći odmak od tradicionalnih deplasmanskih trupova čini djelomično ravan trup od sredine prema krmi, te krmena platforma. Zahvaljujući platformi,  Sasga Menorquin 55 FB ima jači uzgon i dužu vodenu liniju, što doprinosi brzini.

Osim toga, platforma ima i praktičnu funkciju nosača pomoćnog čamca. Naročito će dobro doći njena hidraulička sposobnost podizanja i spuštanja. Kada je prazna, ona je savršena mala privatna plaža površine nekoliko četvornih metara. Mjesto je idealno za kupanje, toćanje nogu, ali i za ribarenje, ronjenje i druge aktivnost.

Zbog velike krmene platforme potrebna je i velika pasarela. Sasga Menorquin 55 FB kao i prethodni usporedivi modeli ima masivnu izvlačnu hidrauličnu pasarelu. Zahvaljujući tome, komunikacija s obalom je vrlo jednostavna i ugodna.

Golemi prostor kokpita može se koristiti na razne načine
Foto: More Magazin
Ista razina palube

Ovaj tip jahte nudi puno mogućnosti boravka u vanjskom dijelu, kao i u unutrašnjosti. Plovidba Mediteranom podrazumijeva da ćemo dobar dio vremena boraviti vani, najčešće u kokpitu. Sasga Menorquin 55 FB ima  golemi prostor u istoj ravnini sa salonom i bočnim prolazima, što značajno utječe na dojam veličine. Tamo se uz široku krmenu klupu nalazi i udoban stol te sklopive stolice.

Tako opremljen prostor, uz bimini, savršen je za objedovanje, druženje, čak i s većim društvom. Kretanje palubom je lako zahvaljujući istoj razini, s tek jednom stepenicom na prilazu provi. Po boku su široki prolazi, a na visokoj razmi je i inoks ograda pa sigurnost nije u pitanju.

Sasga Menorquin 55 FB ima direktno povezan salon, kuhinju i kokpit, što je pogodno za boravak većeg društva, ali i praktično za dnevnu upotrebu u krstarenju. Takav raspored omogućava spremanje večere bez izdvajanja. Uz otvorena klizna vrata i kuhinjski prozor interijer se neće ispuniti mirisima kuhinje.

Prostor i komocija prožeti su cijelim brodom, pa i po bočnim prolazima i na provi, unatoč velikom sunčalištu
Foto: More Magazin
Gospodska udobnost

Kuhinja je velika, L-oblika, radne površine od bijelog impregniranog kamena. Praktična je za održavanje, prostrana i svijetla. Odmah iznad indukcijskog štednjaka je veliki prozor u bočnoj stijenci. On će pomoći da isparavanje prilikom kuhanja ne ispunjava kabinski prostor.

Ispod radnih površina je mnoštvo ladica i spremišnog prostora, hladnjaci, pećnica i drugi uređaji. Odmah nasuprot kuhinji, s desne strane je veliki separe s čvrstim drvenim stolom. Oko stola se može komotno smjestiti osmero ljudi. Prema potrebi može se skupiti ili raširiti, odnosno spustiti i tako činiti veliki dodatni ležaj.

Brodogradilište nudi i drugačiji raspored, s manjom kuhinjom i većim naglaskom na „dnevni boravak“. U prednjem dijelu salona, s desne strane je kormilarnica. Skiperska konzola također je izvedena u masivnom drvu, kao i klupa ispod koje se nalazi praktičan dodatni hladnjak ladičar.

Provena ašta od pune tikovine klasični je detalj bez kojeg Menorquin ne bi bio toliko šarmantan
Foto: More Magazin
Sve nadohvat ruke

Uz udobnu skipersku klupu za dvije osobe presvučenu bijelom kožom, skiper ima nadohvat ruke sve uređaje za upravljanje, navigaciju i komunikaciju. Pred njim je veliki multifunkcionalni ekran. Na njemu je moguće postaviti željeni prikaz parametara rada motora i drugih sustava, kartografiju i druge informacije, poput radarske slike, video i toplinskog nadzora.

Tamo su, naravno, i kormilo te ručice dvaju pogonskih Volvo Penta motora, kao i joystick za upravljanje pramčanim i krmenim Quick potisnikom. Na konzoli su i mali digitalni ekrani Volvo Pente. Komandna ploča na jahti Sasga Menorquin 55 FB ima i Zipwake kontroler, autopilot, niz prekidača elektrosustava, Fusion audio kontroler te analogne urice.

Zahvaljujući velikim staklenim stijenama, skiper vidi gotovo 360 stupnjeva oko sebe
Foto: More Magazin
Leut novog kova

Iz pozicije skipera preglednost je vrlo dobra. Zahvaljujući velikim staklenim stijenama, vidimo gotovo 360 stupnjeva oko sebe. Budući da je ovo model s letećim mostom, dobar dio plovidbe će se odvijati iz udobnosti skiperske pozicije na mostu. Tamo je nešto jednostavnija kormilarnica izvedena u stakloplastici sa završnom obradom u gelcoatu.

Pregled iz te pozicije je još bolji, a i ugodniji. Pokraj skiperske klupe je udobna polukružna sofa gdje je užitak izvaliti se i uživati u plovidbi. Ako se poželimo osvježiti, odmah iza naslonjača je vanjska kuhinja. Osim prilično velikog hladnjaka, tamo je i električni grill i duboki sudoper. Odlično za boravak na sidru i pripravu laganog ljetnog objeda u društvu. Osim toga, roštiljanje na brodu Sasga Menorquin 55 FB je pored kupanja i osvježavajućih pića uobičajena aktivnost za vrijeme ljetnih krstarenja.

Pregled s kormilarske pozicije jna letećem mostu jahte Sasga Menorquin 55 FB je još bolji, a i ugodniji
Foto: More Magazin

Na letećem mostu dojmljiv je i masivni jarbol od tikovine na krmenom dijelu. Boravak na mostu olakšava sklopivi bimini, koji polovicu prostora stavlja u duboki hlad. Oko cijelog mosta je ograda od inoksa, a u prednjem dijelu pod ogradom je i vjetrobransko staklo.

U potpalublju, Sasga Menorquin 55 FB ima raspored tipičan za luksuzne jahte, iznenađujuće velikog volumena koji zahvaljuje obliku trupa. Unutrašnjost je u cijelosti izvedena u svijetlom tonu drva, od poda do stropa, a na mjestima gdje ga nema postavljena je oku ugodna bijela toplinska i zvučna izolacija. Luksuzna završna obrada usporediva je s puno većim i skupljim jahtama.

Sasga nudi Menorquin 55 FB u različitim verzijama rasporeda interijera. Ovaj raspored ima najveću kuhinju
Foto: More Magazin
Raskošna vlasnička kabina

Ispod salona, u sredini broda je velika vlasnička kabina koja se proteže cijelom njegovom širinom. Ovaj tip kabine tipičan je za velike motorne jahte, te je ugodno iznenađenje na brodu ove veličine. Obiluje ormarima za odjeću i stvari. U nju ulazi obilje prirodnog svjetla zahvaljujući velikim bočnim prozorima i dodatnim prozorom kod ulaza u kabinu.

Stakla imaju termalnu zaštitu, pa propuštaju svjetlost, ali se kabine ne pregrijavaju pod suncem. Unutra je stoga zaista ugodno boraviti. Pod vlasničke kabine je tri stepenice ispod razine ostalih kabina, pa unatoč poziciji ispod salona ima komotnu visinu.

Pored vlasničke kabine u sredini broda koja se proteže cijelom širinom trupa, ima još dvije kabine za goste, VIP u provi i  jedna manja s dva odvojena ležaja
Foto: More Magazin

Vlasnička kabina ima i udobni ležaj pogodan za dnevni odmor, čitanje knjige, a dobro će doći i kod presvlačenja. Kabini pripada i vlastita prostrana kupaonica s izdvojenom tuš-kabinom. Opremljena je samodrenažnim podom, zahodom i higijenskim ormarićem. Kupaonica je estetski usklađena s kabinom, izvedena u kombinaciji drva i bijelog gelcoata.

Kupaonica u vlasničkoj kabini je jako komotna, s izdvojenom samodrenažnom tuš-kabinom. A i gostinska je gotovo jednako luksuzna
Foto: More Magazin

U provi je VIP kabina za goste, vrlo prostrana, s krevetom dostupnim s triju strana i velikim ormarima. Prirodno je osvijetljena bočnim obloima. Kao i vlasničkoj kabini, pripada joj velika vlastita kupaonica s izdvojenom tuš-kabinom i komotnim toaletnim prostorom. U desnom boku još je jedna kabina s dva odvojena ležaja, pogodna i kao kabina za posadu ili goste. I ova kabina ima pripadajuću kupaonicu.

Ekonomična plovidba

Prostrana strojarnica opremljena je raznim uređajima koji omogućavaju veliku udobnost na brodu. Tu su generator od 6 kW, klimatizacijski uređaj, grijana voda i desalinizator. U strojarnici su i  golemi tank vode, golemi tank goriva, inverter, baterija velikog kapaciteta. Sve to omogućava da nam na brodu ništa ne nedostaje te da imamo sve kao i u hotelskoj sobi visoke kategorije. No ono najvažnije je da u tom velikom prostoru ništa nije nagužvano. Ima dovoljno mjesta za održavanje motora i ostalih uređaja. Svaki serviser će to jako cijeniti.

Već smo rekli da se dobro ponaša na moru. Visoka i oštra prova koja se širi prema palubi omogućava bezbrižnu plovidbu čak i kada su valovi neugodno veliki. Paluba je blago nagnuta prema krmi i usmjerena prema drenažnim otvorima u razmi pa se brzo prazni i ako se dogodi da ju zapljusnu valovi u nevremenu. Sasga Menorquin 55 FB mogli bismo smjestiti u kategoriju poludeplasmanskih jahti. Ponajviše zato jer zahvaljujući dobrom uzgonu i snažnim motorima daleko nadilazi deplasmanske leute iz kojih je razvijen njen trup.

Sasga Menorquin 55 FB ima liniju koja podsjeća na tradicionalne brodove i na prvu privlači ljubitelje tog stila
Foto: More Magazin
Za uživanje u mirnoj i stabilnoj plovidbi

S parom Volvo Penta D6 dizelskih motora svaki po 480 KS, sa Z driveom postiže maksimalna 23 čvora. Više nego dovoljno za jahtu ovog tipa i okolnosti plovidbe Jadranom ili Mediteranom. A pritom mislimo da Sasga Menorquin 55 FB nije stvorena za one koji žele jurcati, već uživati u mirnoj, ugodnoj i stabilnoj plovidbi. Najvažnije je da se njome izvrsno i jednako ugodno plovi i deplasmanskim i većim brzinama.  

I u jednom i drugom režimu plovidbe brod je izrazito ekonomičan. Recimo da na 8 čvorova troši tek 1,7 litara po nautičkoj milji. Na 2 tisuće okretaja plovi tik ispod 10 čvorova i troši manje od 2,5 litre po nautičkoj milji. Pritom je plovidba jako tiha. Krivulja potrošnje i brzine je nadalje otprilike slična. Pri brzini od 17 čvorova potrošit će tek nešto više od 3 litre po milji, a tek na maksimalnom gasu oko 5 litara.

Sasga Menorquin 55 FB ima veliki leteći most, savršen za boravak u plovidbi i na sidru, s vanjskim roštiljem i barom
Foto: More Magazin
Dobro balansirana mediteranska jahta

Uobičajena krstareća brzina jahte Sasga Menorquin 55 FB bi bila sve između 10 i 19 čvorova, ovisno o preferencijama. Povećanjem okretaja događa se predvidljivo, povećanje brzine i povećanje potrošnje. No i na maksimumu parametri su ohrabrujući. Tišina u plovidbi jedan je od prioriteta brodogradilišta.

Zbog toga je svaki element u brodu ugrađen lijepljenjem ili sa sikom, kako bi gotovo potpuno eliminirali prenošenje vibracija, odnosno zvuka. Iz istog razloga golemi tankovi goriva i vode smješteni su točno u sredini broda, između kabinskog prostora i strojarnice. Takvo izmještanje doprinosi i balansu.

Ovo je mediteranska jahta, pa će se njome pretežito ploviti pod sunčanim nebom. I boravak u plovidbi nekako je najprirodniji na letećem mostu, pod biminijem. Na gornjoj razini broda čujemo tek blago potmulo tutnjanje propelera i valova koji se odbijaju od trupa, a najviše vjetar. Zateknemo li se slučajno u nezgodnim uvjetima na moru, s ovom moćnom jahtom ne bi nas trebao uloviti ni najmanji strah.

Sposobna gaziti more

Sposobna je pregaziti veliko more, a da pritom svi ostanu suhi i smireni. Zbog trupa koji naginje tradicionalnom, gaz je 1,3 m. Takav trup znači stabilnost, ali i malu tromost prilikom pristajanja. Zbog toga ima ugrađen pramčani i krmeni potisnik koji eliminiraju i taj, nazovimo, problem.  

Sasga Menorquin 55 FB je, možemo bez zadrške reći, jedan od naših favorita kojim rado zaplovimo kada god nam se ukaže prilika. Menorquini su vrlo kvalitetno građeni brodovi, bezvremenskog dizajna i jako dobrog odnosa vrijednosti koja se dobije za uloženi novac. Pogodna je i za čarter management pa kažimo na kraju, za one koje bi ozbiljnije zanimala, da se može unajmiti u čarteru.

Tehnički podaci: Sasga Menorquin 55 FB        
  • Duljina preko svega    16,88 m
  • Širina   5 m
  • Gaz      1,30 m
  • Istisnina          24 t
  • Motori 2 x 480 KS
  • Tank goriva     2800 l
  • Tank vode        970 l
  • Broj kabina      3 (maks. 12 ljudi)
  • Maksimalna brzina     23 čvora
  • CE Kategorija  A
  • Godina modela           2023.
  • Cijena bez PDV-a        1.266.813 €
  • Zastupnik: Navis Marine, Trg žrtava fašizma 5, 10000 Zagreb, tel.: +385 1 4635 261, +385 1 4635 281, e-mail: info@navis-marine.com,  www.navis-marine.com

Originalno objavljeno u magazinu More, kolovoz / rujan 2024.

Napisao i snimio Marin Srzić

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message

    PREPORUČAMO

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Test Kufner Yachts 50

    Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

    TEST Grand Soleil 44 Performance

    TEST CodeX – prvi serijski foiler

    TEST Regal Boats 50 SAV – Cadillac na moru

    NAJNOVIJE

    Rambo Amadeus pobijedio na regati Jedra Jadrana

    23.05.2025

    U Portorožu je započeo sajam Internautica

    22.05.2025

    Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

    22.05.2025

    Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

    21.05.2025

    Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

    20.05.2025

    Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

    19.05.2025

    Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

    19.05.2025

    SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

    19.05.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.