Sacs Rebel 40
Plovili smo gumenjakom izraslim u moćnu i udobnu brodicu punu snage u kojoj kad se krstari ništa ne nedostaje
Da vozi po kopnu umjesto što plovi, Sacsov Rebel 40 bio bi vjerojatno Maserati Levante. SUV mitske tvornice sportskih automobila koji uz brzinu isporučuje i udobnost i vozne karakteristike tog tipa auta. Ne gubeći ništa od stila po kojem nas je nekada davno Maserati Ghibli ostavljao otvorenih usta kad bismo ga vidjeli na slici ili u kakvom filmu, jer tamo gdje su se oni vozili mi nismo putovali. Tempora mutantur, Maseratiji krstare u lijepom broju našim cestama, čak poznam jednog njegovog vlasnika, a i Sacs se udomaćio na našoj strani Jadrana. Te talijanske gumenjake najviše klase već godinama znamo sresti u Palmižani, na Lastovu, Kornatima, Šipanu… ili ih nazrijeti kako jure daleko od nas i nestaju za horizontom.
A kako sve postaje sve veće i veće, pa ćemo dogodine dočekati i Ferrarijev SUV u kojem vlasnik ne sjedi stisnut pet centimetara od asfalta, tako su narasli i gumenjaci i malo-pomalo pretvorili se u moćne i udobne brodice u kojima i dalje imaš osjećaj da u svakom času možeš pružiti ruku preko tubusa i dodirnuti more dok te sunce prži, a vjetar šiba u lice. Ali usput imaju u sebi i sve ono što ima svaki klasičan brod – mogućnost da njime udobno krstariš i da ti ništa ne fali. Nisu to više veliki gumenjaci s kabinicom kakvi su se gradili godinama i kakav je, recimo, bio Sacs Strider 45, nego nešto sasvim drugo. A to drugo ustoličio je talijanski škver 2016. godine linijom Rebel i modelom 47 da bi ga dvije godine kasnije slijedila 40-ica pa potom 55-ica.
Već i izborom imena – buntovnik – u Sacsu kao da su se potrudili naglasiti da je riječ o brodovima koji idu protiv standarda, onoga na što smo navikli. Kako su se razlikovali od svega što smo naučili viđati, odmah se nametnulo pitanje koliko je jedan Rebel gumenjak, a koliko je kupe, sportski brod ili jahtica. Odgovor smo potražili na Rebelu 40 koji nas je čekao u Marini Agana i plovidbi trogirskim akvatorijem. (…) Više pročitajte u 260. broju Mora.