Renomirana nautička agencija Skipper4you razvila je aplikaciju S4Y CREW, koja služi za povezivanje čarter tvrtki, posada i klijenata.
Aplikacija S4Y CREW, koju bismo mogli nazvati čarteraškim Uberom, još se razvija i unapređuje, ali već ovoga ljeta bila je funkcionalna. Sinkronizirana je s najvećom svjetskom platformom za buking NauSYS te bi skiperima, hostesama i kuharima trebala omogućiti brže i jednostavnije nalaženje posla bilo gdje u svijetu.
Aplikacija je vrlo jednostavna za korištenje. Preko nje se mogu izraditi i slati fakture, a nudi i opciju komunikacije između posade, čarter tvrtke i klijenata. U planu je i razrada sistema ocjenjivanja i recenziranja usluga. O aplikaciji S4Y CREW popričali smo s Miroslavom Horvatom, direktorom tvrtke Skipper4you.
Kako ste došli na ideju da napravite aplikaciju S4Y CREW?
Agencija Skipper4you već 20 godina zastupa skipere, hostese, kuhare te surađuje s najvećim čarter tvrtkama u Hrvatskoj i inozemstvu. Obujam posla značajno nam se povećao i stoga smo odlučili primijeniti neka tehnološka rješenja kako bi ga olakšali. S probnom verzijom aplikacije krenuli smo još prije pet godina. Bio je to pionirski pokušaj spajanja skipera s klijentima, odnosno sistematizacije nalaženja poslova za posade. To je bila mobilna aplikacija, a nakon nje napravili smo i web aplikaciju.
No, aplikacija S4Y CREW ipak je nešto novo…
Vidjeli smo da su skiperi, hostese i kuhari vrlo zainteresirani za taj način traženja poslova. Uostalom, aplikacije za razne usluge postale su standard pa smo stoga prošle godine odlučili napraviti ozbiljan iskorak. Dvije spomenute aplikacije smo ugasili i odlučili ući u veću investiciju te napraviti ozbiljan, profesionalan alat. Aplikacija S4Y CREW vrlo je kompleksna, a razvija je jedna developerska IT agencija iz Zagreba. Sinkronizirana je s najvećom svjetskom platformom za buking NauSYS.
Tko sve može koristiti aplikaciju i kakav je proces registracije?
Budući da je riječ o profesionalnoj aplikaciji, na nju se ne može bilo tko logirati. Sistem izrade korisničkog računa i logiranja detaljno je razrađen. Koristimo usluge kompanije Microblink, koja vrši provjeru podataka korisnika koji žele izraditi korisnički račun. Kada korisnici izrade račun, logiraju se i napišu svoj životopis, mogu početi koristiti aplikaciju, odnosno mogu vidjeti dostupne poslove. S aplikacijom ciljamo na svjetsko tržište, a ne samo na Hrvatsku. Otvorena je za sve i mogu je koristiti skiperi, hostese, kuhari i članovi posada iz bilo koje zemlje. Prilikom registracije i izrade računa, korisnici moraju navesti preko kojeg poslovnog subjekta rade. Sve mora ići preko računa i vjerujem da će aplikacija stoga pridonijeti legalnosti cijele branše. Mi se i inače borimo protiv toga rada u sivoj ili crnoj zoni, jer riječ je o nelojalnoj i nezakonitoj konkurenciji.
Je li aplikacija već funkcionalna i kako je još namjeravate razvijati?
Trenutno razvijamo treći rep aplikacije, kako bi se preko nje mogle pisati recenzije i ocjene usluga. Krajnji klijenti moći će ocijeniti uslugu, a na osnovu toga mi ćemo stvarati rejtinge članova posada te im s obzirom na to dodjeljivati poslove. To je nešto kao usluga Uber driver za skipere. Premda, skiperi rade sedam dana, 24 sata dnevno, dok usluge taksista traju 5 do 15 minuta.
Koliko korisnika već koristi aplikaciju S4Y CREW?
U aplikaciju smo prijavili više od 400 članova posada koji već surađuju s našom agencijom. Sada idemo prema partnerima koji će bazu podataka puniti sa svojim skiperima. To su čarter tvrtke s kojima već dugo i uspješno surađujemo. Primjerice: Navigare Yachting, SunSail, Moorings, Dream Yacht Charter, Waypoint, Croatia Yachting i drugi. To su najveće hrvatske i svjetske čarter tvrtke, s bazama po cijelome svijetu. Valja napomenuti da ne moraju svi članovi posada raditi za našu agenciju Skiper4You. To je otvorena aplikacija i može je koristiti bilo koji član skiper, hostesa ili kuhar koji legalno posluje.
Znači li to da će skiperi ubuduće preko vaše aplikacije lakše dolaziti do angažmana?
Cilj nam je da naša aplikacija bude globalno relevantna za sve koji traže posadu i za sve koji traže posao u čarteru. A kada baza podataka bude upotpunjena, značajno će se povećati njena učinkovitost. Posade će moći lakše i brže naći poslove bilo gdje u svijetu. Čarter tvrtke će pak puno jednostavnije doći da skipera, hostesa i kuhara, bez potrebe da ih u zadnji čas traže preko društvenih mreža. Taj alat će im omogućiti da uvijek vide tko je na kojoj lokaciji slobodan i dostupan. Čarter tvrtke uz to će moći pratiti cijeli poslovni proces u realnom vremenu.
Koje još opcije nudi aplikacija?
Aplikacija je trenutno u fazi 1.0. Trenutno smo potpuno sinkronizirani samo s nekoliko čarter tvrtki. To znači da od tih tvrtki u realnom vremenu dobivamo upit kada neki gost bukira brod s posadom. Mi tada automatski prosljeđujemo upit posadi, a iz NauSYS-a dobivamo podatke o brodu, tako da se skiper može pripremiti. Preko aplikacije se može izdati račun i može se pratiti poslovanje. Unutar aplikacije je i profesionalni Chat Box, tako da posada, čarter tvrtka i gosti mogu komunicirati prije samog dolaska na brod. Ta komunikacija se pohranjuje, tako da se time obavlja dio posla koji bi inače trebala odraditi čarter tvrtka.
Kakve su reakcije korisnika i na čemu ćete još raditi?
Mladi ljudi se vole služiti aplikacijama i pogotovo od njih dobivamo vrlo pozitivne povratne informacije. Naredna faza je punjenje baze podataka posada preko naših partnera. Treća faza je uspostava sistema da gost može ocijeniti posadu i ostaviti recenziju. To imamo tehnički razrađeno, ali tek moramo implementirati u aplikaciju. Vjerujemo da ćemo to imati već ove zime na Karibima i naredne sezone na Mediteranu. Imamo i druge planove, od implementiranja umjetne inteligencije do unapređivanja algoritma. No, za to trebamo puno veću bazu podataka i recenzija. Aplikacija je već sada potpuno operativna i funkcionalna, ali na njoj se neprekidno radi. To je jedan živi proces.
Namjeravate li i kako promovirati aplikaciju? I zašto bi je po vašem mišljenju neki skiper, kuhar, ili hostesa trebali instalirati?
Aplikaciju ćemo promovirati na velikim jesenskim i zimskim nautičkim sajmovima. Idemo na Biograd Boat Show, na ICE u Amsterdamu i u Düsseldorf. Na svijetu već postoji nekoliko aplikacija ovoga tipa, ali niti jedna nije ozbiljna i profesionalna. Stoga ciljamo na svjetsko tržište te se nadamo da će naša aplikacija biti sveobuhvatno rješenje za spajanje posada, gostiju i čarter tvrtki. Skiperi i hostese koji je budu koristili dobit će mogućnost rada za najveće hrvatske i svjetske čarter tvrtke i to bilo gdje u svijetu. Danas se sve radi preko aplikacija, od naručivanja taksija ili avio letova, preko dostave i bukiranja smještaja do bukinga brodova. Zato vjerujem da će naša aplikacija S4Y CREW postati jedan od alata koji će skiperi slobodnjaci morati koristiti žele li pronaći angažman.