Milan Šangulin očekuje da će 26. Biograd Boat Show biti vrlo povoljan za kupce, jer lageri su puni, a brodogradilišta nude akcijske cijene.
Od 23. do 27. listopada održava se 26. Biograd Boat Show, najveći nautički sajam u srednjoj i istočnoj Europi. Biograd Boat Show nametnuo se kao bez premca najznačajniji nautički sajam u Hrvatskoj i regiji, a ove godine bit će po broju izlagača i izložbenoj površini najveći u povijesti.
Sajam je bio rasprodan mjesecima unaprijed pa je organizator Ilirija d.d. u suradnji sa ŽLU Zadar i Gradom Biogradom proširila manifestaciju na obnovljenu Gradsku luku Biograd. Tu će ove godine biti izloženi katamarani i luksuzne jahte dulje od 24 metra. Organizatori su najavili da će više izložbenog prostora biti i u samoj marini Kornati. U servisnom području sjeverne marine dodano je više vanjskog izložbenog prostora, a proširena je i hala E.
U sklopu sajma Biograd Boat Show ove će godine po prvi puta biti upriličen i Croatia Luxury and Adventure Travel Show. U sklopu toga sajma izlagači će posjetiteljima ponuditi luksuzna i pustolovna putovanja, s naglaskom na vrhunsku kvalitetu i iskustvo destinacije.
Marina Kornati i hoteli Ilirija Resorta ove će jeseni tako još jednom postati središte nautičkog života Hrvatske. U sklopu sajma bit će održan „Kongresni program 8. Dana hrvatske nautike“ i „Biograd B2B umrežavanje“. Na programu je i „Croatia Charter Expo“, gdje će čarter agencijama biti predstavljeno više od 3000 jahti za čarter.
O 26. Biograd Boat Showu popričali smo s direktorom sajma Milanom Šangulinom.
26. Biograd Boat Show bit će prema svemu sudeći najveći dosad. Je li to razlog širenja sajma na prostor Gradske luke?
Ove godine imali smo izniman interes izlagača za nastup na sajmu. Prvo smo neke od njih namjeravali odbiti, jer naprosto nemamo dovoljno prostora, ali tražili smo alternativu i pronašli rješenje da katamarane i velike brodove prebacimo u Gradsku luku. Tu će biti smješteni brodovi dulji od 24 metra. Puno nam je pomoglo što smo dobili prostor Gradske luke, jer inače bismo puno izlagača morali odbiti. Ovogodišnji sajam bit će znatno veći u odnosu na lanjski, a u krugu marine proširit ćemo izložbeni prostor prema dizalici. Bez obzira na novi prostor u Gradskoj luci, dupkom smo puni. Nema više prostora za čačkalicu staviti.
Imate li već informacije koje će velike jahte i katamarani biti izloženi?
Još nemamo listu svih brodova koji dolaze na sajam i u ovom trenutku ne bih želio izlaziti s tim podacima. Izlagači rezerviraju prostor, a onda kasnije odluče koje će sve brodove dovesti, jer dogodi se da se neki u međuvremenu prodaju. Ali evo, iako još nemam službenu potvrdu, mogu najaviti da će najveći brod na sajmu vjerojatno biti Gulf Craft Majesty 100. To je novi brod, a predstavit će ga izlagač Teo Nautes, čije je sjedište upravo u Biogradu.
Koji su ovogodišnji trendovi i što posjetitelji modu očekivati na sajmu?
Svjedočimo da sezona nije baš najbolja. Prodaja je pala, kamate su visoke i na lagerima je ostalo puno brodova. Prije nam je najveći problem bio što izlagači nisu imali brodove za izlaganje, jer sve bi prodali. Ove godine je situacija obrnuta, svi izlagači imaju brodove i svi traže mjesto više za izlaganje. Stoga očekujem sajam koji će biti vrlo povoljan za kupce brodova. Najpovoljniji u zadnjih pet godina. Ranije je bio problem što se tržište zagrijalo, brodovi su poskupili i dugo se čekalo na isporuke. Sada se stvorila ravnoteža između ponude i potražnje. Ponuda će ove godine biti odlična i to je svakako dobra vijest za sve koji namjeravaju kupiti brod, jer imat će bolje pregovaračke pozicije. Lageri su puni pa neka brodogradilišta brodove nude i po akcijskim cijenama.
Kakve su najave za 26. Biograd Boat Show kada su u pitanju manji brodovi i oprema?
Što se manjih brodova i opreme tiče, proširili smo izložbeni prostor i sada imamo halu E. Tu će biti izložena oprema, isto kao i na cijelom prostoru servisnog platoa. Novost je i da je Yamaha uzela pola hale B. Tamo će urediti svoj izložbeni prostor na način kako su to ranije radili na sajmu u Zagrebu. Izložbeni prostor Yamahe bit će na oko 250 četvornih metara.
Koje su još novosti?
Ove godine prvi puta u sklopu sajma organiziramo Croatia Luxury and Adventure Travel Show. Naime, u hali D već tradicionalno prva dva dana sajma organiziramo B2B manifestaciju Charter Expo. Hala D tako bi dosad ostala prazna preko vikenda. Sada smo u nju odlučili smjestiti taj novi sajam za luksuzni i pustolovni turizam. Tu će se naći za svakoga ponešto, kako za nautičare tako za ostale posjetitelje. Na tome sajmu prezentirat će se luksuzne vile s bazenima za iznajmljivanje, krstarenja po Jadranu i druga ponuda za klijente pustolovnog duha i nešto više platežne moći.
Može li se kazati da je širenje na prostor Gradske luke najvažnija novost kada je u pitanju 26. Biograd Boat Show?
Svakako! Izuzetno nam je drago što smo uspostavili suradnju sa zadarskom Županijskom lučkom upravom. Nadam se da će te suradnja biti dugoročna i da ćemo tako dovesti sajam u srce Biograda. Zadarska ŽLU je važan subjekt i ona će se također promovirati u sklopu sajma. Malo ljudi zna da je u zadarskoj županiji 139 lučica kojima upravlja ŽLU. Sada su napravili rekonstrukciju luke u Biogradu, nedavno su završeni radovi u Sali, a rade i na nizu drugih značajnih projekata. Oni su vrlo aktivni i na sajmu će prezentirati svoju djelatnost.
Hoće li izložbeni prostori u marini i u Gradskoj luci biti povezani?
Između sajma u marini i Gradske luke je prostor gdje pristaje trajekt. Od tog pristaništa bit će postavljen crveni tepih koji će ići sve do Gradske luke.
S obzirom na širenje sajma, očekujete li veći broj posjetitelja? I što oni sve mogu očekivati ove godine?
Ponuda na sajmu bit će izvrsna, a kako sam već kazao, ova bi godina zbog puno robe na lagerima trebala biti naročito dobra za kupce. Zbog toga očekujemo još više posjetitelja nego prošle godine.
Koliko je lani bilo posjetitelja?
Lani smo na sajmu imali 23,214 posjetitelja. Oduvijek je naša politika da ne napuhavamo broj posjetitelja kao neki drugi sajmovi. U Cannesu bude oko 60 tisuća posjetitelja i vjerujem da je to realna brojka, ali mnogi drugi friziraju podatke. U Genovi govore da imaju više od 200 tisuća posjetitelja, a na nekim manjim sajmovima hvale se s 20 ili 30 tisuća posjetitelja. Svima je jasno da je to pretjerano i da nema veze sa stvarnim stanjem. Mi ne želimo ulaziti u takve igre i uvijek izlazimo s točnim brojem posjetitelja sajma u Biogradu. I što je još važno naglasiti, posjetitelji našega sajma nisu gradski šetači, nego ljudi koji su tu došli ciljano, da bi kupili brod ili opremu. Ta kvalitetna demografija jedan je glavnih razloga što nam se izlagači uvijek vraćaju. I što smo ove godine, iako smo se proširili, ponovno dupkom puni.