Povijest, inovacije i modeli koji pomiču granice – tako Pershing obilježava rođendan
Pershing, simbol talijanskog sportskog luksuza na moru, ove godine slavi četrdeset godina osnutka. Brend je od 1980. godine, kad su tri prijatelja – Tilli Antonelli, Fausto Filippetti i Giuliano Onori osnovali Cantiere Navale dell’Adriatico 1°, izrastao iz programa skromnog popravka drvenih plovila u predvodnika inovacija u svijetu jahti. Njihov prvi revolucionarni model, Pershing 45, dizajniran u suradnji s Fulviom De Simoniem, spajao je brzinu sportskog glisera s prostranošću motorne jahte, i postao ikona odmah nakon dolaska na tržište.
Već sredinom devedesetih godina, preciznije u šestom broju Mora izašlom u rujnu 1995 i mi smo se upoznali s Pershingom. Tada smo imali priliku isprobati Pershing 60 kojeg je u Portorož dovela Mennyacht Grupa. Oduševio nas je spoj luksuza i spotrskih mogućnosti te jahte. Godinu dana kasnije, opet u Portorožu, upoznali smo Tillia Antonellia, jednog od osnivača škvera. A nešto kasnije i Fausta De Simonea, dizajnera koji će sve do nedavno potpisivati sve Pershinge. Najnovije modele GTX linije – Pershing GTX80 i GTX70 – glavni vanjski i unutarnji dizajn potpisuje Vallicelli Design u partnerstvu s Pershing Strategijskim produktnim timom (na čelu s Pierom Ferrarijem) i kućnim inženjeringom.

Pershing na Jadranu
Vrlo brzo Pershing je postao popularan i u našim krajevima. Zahvaljujući i angažmanu Mennyachta koji brodogradilište zastupa do danas. Uskoro se šezdesetici pridružila i sedamdesetica u Sloveniji. Još jednu kupio je jedan austrijski tvorničar i vezao je u Umagu. Ali najveću pozornost izazvao je košarkaš Dino Rađa koji si je priuštio Pershing 65. Njime je godinama plovio Jadranom.
Krajem 90-ih Pershing je ušao u sastav Ferretti Grupe, što je označilo početak razdoblja dalnjeg rasta i konsolidacije u industriji luksuznih jahti. Sagrađeno je novo, moderno brodogradilište a svake godine predstavljen je barem jedan novi model. Većinu smo i mi imali priliku isprobati.
Brodogradilište je zahvaljujući inovacijama uspješno prebrodilo i krizu na nautičkom tržištu 2008/2009 godine. Od 2012. pod patronatom kineske Weichai Grupe, nastavio je intenzivno rasti na tržištima Azije, Amerike i Europe. Danas je brend sveprisutan na najvećim nautičkim sajmovima. Osobito zbog sposobnosti da anticipira trendove i zadovolji prohtjeve i najzahtjevnijih vlasnika. Pružajući im iznimne performanse, vrhunski dizajn i luksuz.
Kontinuirane inovacije
Pershing je kroz četiri desetljeća uveo niz tehnoloških i dizajnerskih inovacija. Prvi je prešao s klasičnih osovinskih pogona na površinski pogon. Tehnologiju u kojoj je i danas vodeći proizvođač plovila za razonodu. Taj pogon omogućio je još veće brzine i ubrzanja te upravljivost. Godine 2004. u model Pershing 115 ugrađena je vodmlazni pogon s turbinama ukupne snage 5100 KS, što je raznovrsnost portfelja podignulo na novu razinu. S modelom Pershing 108, 2011. godine, predstavljen je pogonski sustav s tri motora. Istodobno, konstrukcijski je dodatno optimizirana struktura trupa jahte radi smanjenja težine, bolje stabilnosti i veće udobnosti pri plovidbi.
Dizajnerski potpis Pershinga od samog početka nije se ograničavao na na upravljačka i strukturna rješenja. Bio je tu i niz inovativnih funkcionalnih rješenja. Hidraulična pasarela na daljinsko upravljanje(Pershing 45). Skrivena klizna staklena vrata (Pershing 72), karakteristična “Pershing krila”, karbonske stepenice te vjetrobran bez središnjeg stupa. Stručna suradnja s tvrtkom Besenzoni i renomiranim brendovima poput Poltrone Frau dodatno je podcrtala ekskluzivnost interijera .
Pershing danas: Generation X, GTX i superjahta 140

Danas Pershing flotu sačinjavaju dvije linije modela i jedna superjahta, koje utjelovljuju inovacije, performanse i dizajn samoga brenda.
Linija Generation X, koju čine modeli 5X, 6X, 7X, 8X i 9X, postiže spoj snage, lakoće i tehničke sofisticiranosti koristeći pri gradnji ultra lake materijale, integrirane sustave upravljanja i profinjene linije.
Linija GTX (GTX116, GTX80, GTX70) uvodi koncept Sport Utility Yacht. To su jahte koje kombiniraju vrhunske performanse s udobnošću i prostranom unutrašnjošću. Najnoviji član GTX serije, Pershing GTX70, dug 21,88 m i širok 5,42 m, a predstavljen je u ožujku 2025. Nudi do šest ležaja u tri kabine, dvije terase u kokpitu, električnu bimini nadstrešnicu i postiže maksimalnu brzinu od 35 čvorova.
Krunu flote čini Pershing 140, prva superjahta izrađena u potpunosti od aluminija, duga 43,3 m. Ima pet kabina za goste te kabine za sedam članova posade. Pokreću je četiri MTU 16V 4000 M93L motora, ukupne snage 10.400 konja s vodomlaznim pogonom. Ostvarujući maksimalnu brzinu od 38 čvorova i domet od 1.400 nautičkih milja pri brzini krstarenja od 10 čvorova.
Vrhunski dizajn Pershinga 140 rezultat je suradnje dizajnera Fulvia De Simonia i Ferretti Group Pershing.
Proizvodnja u Mondolfu: tehnologija i visoki standardi
Novo brodogradilište u Mondolfu, u kojem se već skoro dva i pol desetljeća grade Pershing plovila, površine je 84.000 m² i projektirao ga je Sandro Sartini. Sastoji se od četiri hale, dvije lakirnice i testnog bazena. Ima 27 proizvodnih linija za paralelnu izgradnju isto toliko modela. Ima i specijalizirane proizvodne procese poput PPG-certificiranog suhog bojanja, što Pershing plovilima pruža finiš kao kod luksuznih automobila. Testni bazen osigurava sveobuhvatne tehničke provjere prije nego jahte budu otpremljene u obližnju luku Fano.
Što dalje?
Pershing nastavlja gledati prema horizontu inovacija. Kao dio Ferretti Grupe, zajedno s ostalim brendovima iz grupacije, sudjeluje u razvoju i implementaciji naprednih tehnologija, održivosti i digitalizacije brodogradnje . Jubilej četrdesete godišnjice označio je ne samo proslavu prošlosti, već i snažan poticaj za buduće inovacije – u gradnji, ekološkoj svijesti i dizajnu.
Brend i nadalje ostaje sinonim za brze, elegantne i tehnološki napredne jahte. S inovacijama te modernim pristupom proizvodnji i dalje ostaje predvodnik budućnosti nautičke industrije.