Njemačko brodogradilište Y Yachts uvodi novi koncept luksuzne mediteranske jedrilice za dnevno jedrenje, duge 22,86 m

Y Breeze 75 je najnoviji model njemačkog brodograditelja Michaela Schmidta i njegovog Y Yachts, čovjeka koji je brodograditeljsku karijeru izgradio najprije kroz Hanse Yachts, a zatim gradio one-off brodice, da bi prije nekoliko godina pokrenuo novo brodogradilište namijenjeno luksuznom krstarenju. Y Yachts imamo prilike vidjeti svake godine na sajmovima u Cannesu i u Genovi, a zbog svoje veličine (između 70 i 100 stopa) i ljepote, obično zauzmu centralnu poziciju sajma među jedrilicama, te privlače mnoštvo pogleda.

Y Breeze 75 je međutim posebna jer nije namijenjena dugom boravku na njoj, kao ostali modeli Y Yachts, već za dizajnirane za boravak na Mediteranu, jedrenje i uživanje na sidru. Po konceptu ne razlikuje se puno od popularnih nizozemskih luksuznih jedrilica Saffier Yachts koji su posljednjih godina podigli gotovo sve nagrade u kategoriji, a na sajmovima redovito privlače veliki broj ljudi. Riječ je o krajnje dotjeranom dizajnu, nešto što u automobilizmu možemo usporediti s najljepšim GT primjercima.

Ipak, za razliku od Saffier Yachts čiji je trenutno najveći model dug 12 m, njemačka Y Breeze 75 je nego dvostruko dulja. Dizajn potpisuje studio Cossutti Yacht Design, čiji dugačak popis dizajniranih brodica uključuje i nekoliko modela Bavarije, Italia Yachts, kao i domaće brendove Salona Yachts, More, te razne inženjerske poslove i optimizacije modela poznatih europskih brendova.

breeze 1O konceptu…

Novi model Y Yachts ima sportski karakter, te netipičan walkaround raspored palube, s relativno niskim krovom kabine izvedenim u istoj ravnini kao i rub mrtvih bandi. Za razliku od tipične prove koja se blago podiže prema gore u vrhu, ovdje se u oštroj V provi na samom vrhu linija kuverte lagano spušta prema moru. Na prostranoj krmi ima za jedrilicu netipičan raspored, s hidrauličnim sustavom izvlačenja stepenica i potopne krmene platforme, te bokove koji se otvaraju u prostrane balkone, za dodatan komfor tijekom sidrenja.

Unutrašnjost je jednostavna, te se sastoji od svega nekoliko osnovnih prostora, s jednom prostranom spavaćom kabinom, koja je u konceptu više zamišljena za odmor i eventualno noćenje. Jedrilje je jednostavno i moderno, te pomalo neobično, bez integriranog baštuna, elementa bez kojeg danas gotovo da nema nove jedrilice.

breeze 4 breeze 5

Kokpit za uživanje

Kako bi izvukli maksimum iz kokpita, dizajnerski tim osmislio je do sad neviđenu kombinaciju tzv. „flush deck“ dizajna kabine koji se nastavlja na jednostavne, masivne i dugačke klupe i prema krmi u istoj ravnini. Svi prozori (bokaporte) na jedrilici postavljeni su u ravnini s podom, odnosno stijenkom kod bočnih prozora. Centrom kokpita dominira golema kuhinjska radna stanica koja izlazi iz poda kokpita, a sastoji se od velikog sudopera, dva hladnjaka i velikog roštilja.

Jedrilica ima teleskopsku kobilicu koja smanjuje gaz na 2,5 m, što nije malo, ali uzmimo u obzir i veličinu… Ima i poseban sustav za postavljanje bokobrana na pritisak botuna koji se u potpunosti spremaju unutar trupa. Za sunčalište, brodogradilište nudi dva koncepta, jedan klasični otvoreni, a drugi s istim sustavom kao i izvlačna kuhinja iz poda kokpita. U slučaju klasičnog, ispod ima veliku garažu u koju stane i primjerice vodeni skuter.

breeze 7

Interijer pojednostavljen maksimalno

Unutrašnjost broda dizajnirana je u suradnji s Wendover Studijem, specijaliziranim za dizajn interijera, da bi postigli primamljiv i praktičan, elegantan dizajn i atmosferu, navodi brodogradilište u priopćenju. Stil dizajna je moguće individualno potpuno prilagoditi željama vlasnika. Niža razina unutrašnjosti nudi modularni koncept rasporeda sa salonom i raznim mogućnostima rasporeda kabina za goste ili bez, te prostrane klupe, s po dva single ležaja ili kao velike ležajeve za dvoje. U opciji je i kabina namijenjena u svrhu dječje igraonice. Zbog walkaround rasporeda palube, unutra je mnoštvo prirodnog svjetla, ali i potpuna privatnost boravka.

Kako jedri?

Glede sportskih performansi, napravljena je za brzo jedrenje i upravljanje s malim brojem ljudi, odnosno maksimalno za šesteročlanu posadu. Opremljena je vodenim balastnim tankovima kako bi osigurala bolju stabilnost, a veliki plan jedrilja garantira brzinu, te bi prema tvorcima trebala dobro jedriti u orcu, odnosno napravljena je za dobro jedrenje u svim uvjetima vjetrova tipičnih za Mediteran.
Upravljanje je osmišljeno tako da se svim vinčevima za škote i podigačima upravlja pomoću botuna, uključujući i traveler self-tacking floka, furling Code 0 jedra i genakera. YB75 će se nuditi u opciji s dizelskim motorom od 120 ks na sintetičko gorivo ili s elektropogonom.

Foto: Y Yachts