Umjesto spartanski opremljenog interijera, ovaj model predviđa ipak nešto više udobnosti, a takav koncept mogao bi biti zanimljiv nešto široj jedriličarskoj zajednici
Malo francusko brodogradilište Kaori Concept i navalni arhitekt Gildas Plessis rade na zanimljivom novom projektu jedrilice naziva Greenscow 40 nastalom za potrebe regate oko svijeta Globe 40 2025-2026. Gradit će se u dvije verzije, jedna prema pravilima kategorije Class 40, a druga modificirana za sportsko krstarenje.
U prosincu kreće gradnja prvog trupa koji će biti druga verzija i predviđa nešto udobniji interijer naspram standardno oskudnog uređenja jedrilica iz Class 40 kategorije. I dalje je to regatna offshore jedrilica, ali s tri kabine i pravim salonom. Projekt je nastao prema zahtjevu klijenta koji želi jedrilicu dizajniranu za pravi program otvorenog mora, prenosi francuski portal boatsnews.com. Dizajner Gildas Plessis je komentirao da ih je kontaktirao klijent koji želi sudjelovati u Globe 40, regati oko svijeta u 8 etapa za Class 40 „Za koju najnoviji modeli nisu dizajnirani. Stoga smo dizajnirali i testirali brod imajući to na umu. To nas dovodi do jedrilice 400 kilograma teže od modernih Class 40, stoga prilično blizu Akilaria na primjer, ali s modernim dizajnom.”

Održivost kao prioritet
Vjerni svojim ekološkim obvezama već demonstriranim na ranijem modelu Kaori 550, brodogradilište gradi prvi Greenscow od kompozitnog sendviča s jezgrom od šperploče breze i vanjskim slojevima od bazaltnih vlakana, umjesto sendviča staklenih vlakana i pjene što se najčešće koristi, objašnjava Plessis: “Pravila Class 40 trenutačno ne prihvaćaju bazaltna vlakna, što nas je natjeralo da predložimo dvije verzije u stakloplastici ili bazaltu, jedna u skladu s pravilima Class 40, a druga ne. Nakon 3 mjeseca računanja pomoću ADEME softvera, uzimanjem u obzir svih energetskih parametara, kao i vodnih resursa i mnogih drugih, usporedili smo različita vlakna, od lana, konoplje, itd. Odlučili smo se za bazalt. Bazalt je imao najbolji ekološki zapis. Dolazi iz stijena u Srednjoj Francuskoj. Brezova šperploča koju ćemo koristiti dolazi iz Finske.”

Dvije verzije gradnje, za regatu ili regatno krstarenje
Ovisno o programu i usklađenosti s mjerilima, Greenscow se nudi u dvije verzije. Prvi trup će se početi graditi u prosincu 2023., namijenjena je krstarenju i odmiče se od pravila Class 40, s bazaltom, ali i s dva elektromotora umjesto konvencionalnog ICE motora, a imat će i podiznu kobilicu. Raspored sadrži 3 kabine, dugu kuhinju, pravi salon i središnji blok u kojem se nalaze dobro centrirane litijske baterije. Plessis je projekt sažeo riječima: „Imamo program koji je 20 posto za regatni i 80 za krstarenja.“
Alternativa za regatu bit će elegantnija, poput modernih Class 40 i imat će veliku kapu koja pokriva dvostruki prolaz, kao i promatračke okrugle prozore.Predviđaju da će cijena bez jedara biti nešto manje od 300 tisuća eura bez PDV-a.