Njemačko brodogradilište Y Yachts uvodi novi koncept luksuzne mediteranske jedrilice za dnevno jedrenje, duge 22,86 m
Y Breeze 75 je najnoviji model njemačkog brodograditelja Michaela Schmidta i njegovog Y Yachts, čovjeka koji je brodograditeljsku karijeru izgradio najprije kroz Hanse Yachts, a zatim gradio one-off brodice, da bi prije nekoliko godina pokrenuo novo brodogradilište namijenjeno luksuznom krstarenju. Y Yachts imamo prilike vidjeti svake godine na sajmovima u Cannesu i u Genovi, a zbog svoje veličine (između 70 i 100 stopa) i ljepote, obično zauzmu centralnu poziciju sajma među jedrilicama, te privlače mnoštvo pogleda.
Y Breeze 75 je međutim posebna jer nije namijenjena dugom boravku na njoj, kao ostali modeli Y Yachts, već za dizajnirane za boravak na Mediteranu, jedrenje i uživanje na sidru. Po konceptu ne razlikuje se puno od popularnih nizozemskih luksuznih jedrilica Saffier Yachts koji su posljednjih godina podigli gotovo sve nagrade u kategoriji, a na sajmovima redovito privlače veliki broj ljudi. Riječ je o krajnje dotjeranom dizajnu, nešto što u automobilizmu možemo usporediti s najljepšim GT primjercima.
Ipak, za razliku od Saffier Yachts čiji je trenutno najveći model dug 12 m, njemačka Y Breeze 75 je nego dvostruko dulja. Dizajn potpisuje studio Cossutti Yacht Design, čiji dugačak popis dizajniranih brodica uključuje i nekoliko modela Bavarije, Italia Yachts, kao i domaće brendove Salona Yachts, More, te razne inženjerske poslove i optimizacije modela poznatih europskih brendova.
O konceptu…
Novi model Y Yachts ima sportski karakter, te netipičan walkaround raspored palube, s relativno niskim krovom kabine izvedenim u istoj ravnini kao i rub mrtvih bandi. Za razliku od tipične prove koja se blago podiže prema gore u vrhu, ovdje se u oštroj V provi na samom vrhu linija kuverte lagano spušta prema moru. Na prostranoj krmi ima za jedrilicu netipičan raspored, s hidrauličnim sustavom izvlačenja stepenica i potopne krmene platforme, te bokove koji se otvaraju u prostrane balkone, za dodatan komfor tijekom sidrenja.
Unutrašnjost je jednostavna, te se sastoji od svega nekoliko osnovnih prostora, s jednom prostranom spavaćom kabinom, koja je u konceptu više zamišljena za odmor i eventualno noćenje. Jedrilje je jednostavno i moderno, te pomalo neobično, bez integriranog baštuna, elementa bez kojeg danas gotovo da nema nove jedrilice.
Kokpit za uživanje
Kako bi izvukli maksimum iz kokpita, dizajnerski tim osmislio je do sad neviđenu kombinaciju tzv. „flush deck“ dizajna kabine koji se nastavlja na jednostavne, masivne i dugačke klupe i prema krmi u istoj ravnini. Svi prozori (bokaporte) na jedrilici postavljeni su u ravnini s podom, odnosno stijenkom kod bočnih prozora. Centrom kokpita dominira golema kuhinjska radna stanica koja izlazi iz poda kokpita, a sastoji se od velikog sudopera, dva hladnjaka i velikog roštilja.
Jedrilica ima teleskopsku kobilicu koja smanjuje gaz na 2,5 m, što nije malo, ali uzmimo u obzir i veličinu… Ima i poseban sustav za postavljanje bokobrana na pritisak botuna koji se u potpunosti spremaju unutar trupa. Za sunčalište, brodogradilište nudi dva koncepta, jedan klasični otvoreni, a drugi s istim sustavom kao i izvlačna kuhinja iz poda kokpita. U slučaju klasičnog, ispod ima veliku garažu u koju stane i primjerice vodeni skuter.
Interijer pojednostavljen maksimalno
Unutrašnjost broda dizajnirana je u suradnji s Wendover Studijem, specijaliziranim za dizajn interijera, da bi postigli primamljiv i praktičan, elegantan dizajn i atmosferu, navodi brodogradilište u priopćenju. Stil dizajna je moguće individualno potpuno prilagoditi željama vlasnika. Niža razina unutrašnjosti nudi modularni koncept rasporeda sa salonom i raznim mogućnostima rasporeda kabina za goste ili bez, te prostrane klupe, s po dva single ležaja ili kao velike ležajeve za dvoje. U opciji je i kabina namijenjena u svrhu dječje igraonice. Zbog walkaround rasporeda palube, unutra je mnoštvo prirodnog svjetla, ali i potpuna privatnost boravka.
Kako jedri?
Glede sportskih performansi, napravljena je za brzo jedrenje i upravljanje s malim brojem ljudi, odnosno maksimalno za šesteročlanu posadu. Opremljena je vodenim balastnim tankovima kako bi osigurala bolju stabilnost, a veliki plan jedrilja garantira brzinu, te bi prema tvorcima trebala dobro jedriti u orcu, odnosno napravljena je za dobro jedrenje u svim uvjetima vjetrova tipičnih za Mediteran.
Upravljanje je osmišljeno tako da se svim vinčevima za škote i podigačima upravlja pomoću botuna, uključujući i traveler self-tacking floka, furling Code 0 jedra i genakera. YB75 će se nuditi u opciji s dizelskim motorom od 120 ks na sintetičko gorivo ili s elektropogonom.
Foto: Y Yachts