Škver Kuštera u Tkonu proslavio se prije nešto više od desetak godina modelom Kuster 15 koji je postigao veliki uspjeh na tržištu zahvaljujući konceptu “hibrida” između malog brzog glisera i klasične deplasmanske pasare kakve su do tada dominirale jadranskim portima. Sposobnost glisiranja već uz 20-ak konja po krmi, povoljna cijena i vrlo solidna izrada učinili su ga iznimno popularnim i poželjnim pa je prodavan u velikom broju primjeraka, a dobro se sjećamo i jednog srećom neuspjelog pokušaja bezočnog kopiranja ove odlične brodice.
Solidan uspjeh braća Kuštera postigli su potom i ostalim dvjema modelima koji su slijedili, dosta većom poludeplasmanskom 19-icom u dvije izvedbe – otvorenom i s kabinom, a posebice s još jednim zanimljivim plovilom, Kusterom 550 koji je ponovo iznenadio inovativnim dizajnom što spaja karakteristike glisera, radne brodice za ribolov i ostale namjene, ali i male jahte za kraće krstarenje nezahtjevnih nautičara. Da nije bilo famozne recesije vjerojatno bi uspjeh ovih modela bio još i mnogo veći, a na četvrti model u gami ne bismo trebali čekati prilično dugo.
Ipak, kad smo Kuster 70 prvi put ugledali na biogradskom nautičkom sajmu u listopadu prošle godine, a potom se na njega i ukrcali, ubrzo smo zaključili da se čekanje itekako isplatilo. Ujedno smo shvatili zašto je dugo najavljivanoj brodici toliko trebalo da ugleda svjetlo dana, a da su braća Kuštera perfekcionisti koji ništa ne prepuštaju slučaju. Prvi sagrađeni primjerak koji smo testirali bio je u izvedbi R, odnosno modificiranog krmenog dijela trupa s dubokim V-profilom prilagođenim za izvanbrodski motor i veće brzine, za razliku od verzije s unutarbrodskim pogonom klasične poludeplasmanske forme s izraženom kobilicom.