Lansiranjem svoje željno iščekivane motorne jahte 43 Veloce, Italia Yachts ulazi usvijet motornih čamaca zanimljivom i inovativnom linijom.
Još jedno brodogradilište poznato po svojim brzim jedrilicama odlučilo se okušati na novom morskom regatnom polju – među motornim jahticama. Za svoj debi odabrali su do jučer najpropulzivniju nišu. Onu motornih brodova pogodnih za dnevne izlete ali i kraća krstarenja. Utemeljili su je najprije njemački Fjord, potom talijanski Pardo a kako je tržište pokazalo veliki interes za takvim brodovima dobili su niz sljedbenika. Sad se tom nizu, baš u času kad potražnja ozbiljno pada pridružuje i Italia Yachts sa 43 Veloce. Predstavili su ga premijerno u Cannese a mi smo ga podrobno obišli na sajmu u Genovi.
Inovacija i dizajn
Prilikom predstavljanja Daniele De Tullio, izvršni direktor Italia Yachtsa izjavio je kako ”Ovaj pothvat sa 43 Veloce proizlazi iz želje da ponudimo našim klijentima motorni čamac koji utjelovljuje iste stilske elemente koji odlikuju našu seriju jedrilica. To je klasična, ali istodobno i moderna linija. Prepoznatljiva je na prvi pogled. Ovim spojem stila, tehnologije i inovativnosti, sadržanoj u elegantnom obliku, cilj nam je izraziti vrhunac talijanskog dizajna”.
Možemo kazati da su u tomu uspjeli jer brod zaista izgleda krasno. Ali i dodati da je ulazak u segment motornih brodova i za njih nužnost s obzirom na stalni pad udjela jedrilica u ukupnoj proizvodnji plovila za razonodu.
IY 43 Veloce u cijelosti je izgrađen u brodogradilištu Monteporzio (PU) gdje se nakada gradio Pershing i uspješno je završio niz rigoroznih tehničkih testova prije službenog debija na jesenskim sajmovima. U gradnji imaju još nekoliko primjeraka koji će biti isporučeni u Sjedinjene Države, Nizozemsku, Francusku i Filipine.
Za 43 Veloce možemo kazati da je uistinu krasno dizajniran i kvalitetno sagrađen brod. Uostalom, to je i jedna od osnovnih značajki Italia Yachts jedrilica. Za razliku od konkurencije 43 Veloce nije walkaround već ima podignutu pramčanu palubu. To mu omogućava znatno voluminozniju kabinu i kupaonicu pod njom (ostala dva kreveta smještena su ispod kokpita) pa može poslužiti i za ozbiljnija krstarenja.
Prostran palubni prostor
Ono što će buduće korisnike najviše obradovati je uistinu ogroman palubni prostor. Natkriven je velikim čvrstim pokrovom. U njemu su skipersko i suskipersko mjesto i upravljački uređeji, kuhinjski blok, stol za blagovanje s dvije klupe te veliko sunčalište i krmena platforma. Stražnji dijelovi bočnih stjenki se na sidru otvaraju te postaju dodatna platforma za kupanje i uživanje na suncu.
Yanmar, Volvo ili Mercury
Posada i skiper će se na bodu dobro i sigurno osijećati zahvaljujući visokim bokovima i odličnoj preglednosti sa skiperskog mjesta, osiguranoj uskim nosačima T-topa. Brod ima duboki V pa je navigacija s njime i po većim valovima ugodna, s blagim prijelazima valova i najvećom brzinom od 30 čvorova. Prvi primjerak pokretan je unutarnjim motorima Yanmar Stern Drive 2 x 380 KS.
Moguće su i druge različite konfiguracije motora osim Yanmara. To su Volvo D6 IPS 600 2 x 440 KS, D6 IPS 650 2 x 480 KS, ili ”američka kombinacija” vanbrodski Mercury Verado 3 x 300 KS i 3 x 400 KS.