U konkureciji Cannesa Genovesi igraju na jaku kartu – imaju neusporedivo bolju infrastrukturu a projekt koji potpisuje Renzo Piano daje i onaj toliko potreban touch koji ide uz jahte
Samo tri dana nakon što je vrata zatvorila velika nautička izložba u Cannesu brodograditelji su se preselili u 230 kilometara udaljeni Nautički sajam Genova. Za to vrijeme posade su njihovim jahtama preplovile devedesetak milja kako bi ih vezale na rive Waterfronta di Levante, prostora do prije koju godinu poznatog pod imenom Fiera del Mare. Ta promjena nije tek marketinška dosjetka već je riječ o posve nanovo izgrađenom dijelu grada u koji je integrirana i sajamska funkcija odnosno prije petnaestak godina izgrađeni plavi paviljon i velika marina.
Najveći u Europi
Nautički sajam Genova se prostire na više od 200.000 m2 a izloženo je više od 1000 brodica i jahti. I izlagača je više od tisuću a očekuje se oko 150.000 posjetitelja. Po tim brojevima je daleko najveći europski sajam na moru. Ipak, već odavno mu je Cannes oteo ulogu najvažnijeg i internacionalnog sa najviše svjetskih premijera. Te najviše internacionalnih kupaca. I to ne samo velikih jahti nego i onih koji razmišljaju o kupnji brodova za čarter od 40 do 70 stopa za čarter.
Genova je zadržala ponajprije talijanski karakter sa praktično kompletnom ponudom gumenjaka i manjih brodica. U povratku na pozicije stare slave trebao bi im pomoći upravo novi izgled i infrastruktura sajma. Ona je neusporedivo kvalitetnija od negdašnje. Da ne govorimo o njenoj atraktivnosti i dizajnu koji potpisuje jedan od najslavnijih svjetskih arhitekata, Renzo Piano.
Nakon povog pregleda mogli bismo kazati da sajam u cijelosti predastavlja talijansku industriju jahti i brodica. Sajam uključuje brodove od najmanjih plovila do velikih superjahti. Tu su sa velikim brojem jahti svve velike talijanske brodograditeljske grupe. na čelu sa Azimut-Benettijem, Ferretti Grupom i Sam Lorenzom… A uz brodice i jahte tu je i sva moguća oprema, motori, sustavi, usluge i marine. Te sve ono što ide uz njih kako bi pružili cijeloviti uvid u sektor onome tko dolazi na sajam. Također široka je pokrivenost rastućeg sektora vodenih sportova.
Na marginama sajma niz važnih skupova
Uz sajam se održava niz važnih skupova. Dominira, odražavajući stremljenja industrije tema o održivosti, uključujući posebnu konferenciju na tu temu. Fokus na održivost je širok, i uključuje opcije goriva, pogonske sustave i materijale koji se mogu reciklirati.
Tema 64. izdanja je ‘Mi smo od mora‘. Ona odražava povijest Genove i njenu veliku pomorsku važnost za Italiju i Sredozemlje. Kao dio ovog ključnog statusa, izložba će istaknuti inovacije ne samo kroz Design Innovation Award, nagradu koju su uspostavili Confindustria Nautica i I Saloni Nautici 2020. godine.
Inovacija i tehnologija bit će predstavljene rame uz rame diljem sajma na brodovima i na štandovima izlagača, ali i na mnogim sastancima i popratnim događajima koji svake godine čine cjelinu Međunarodnog sajma nautike u Genovi. Riječ je o događaju na kojem se predstavljaju najnovije statistike talijanske nautičke industrije, bez premca u svijetu, ističući važnost sektora i tisuće radnih mjesta koja on uključuje.
Inovacija i tehnologija bit će predstavljene rame uz rame diljem sajma na brodovima i na štandovima izlagača, ali i na mnogim sastancima i popratnim događajima koji svake godine čine cjelinu Međunarodnog sajma nautike u Genovi. Riječ je o događaju na kojem se predstavljaju najnovije statistike talijanske nautičke industrije, bez premca u svijetu, ističući važnost sektora i tisuće radnih mjesta koja on uključuje.
Mnogo premijera
Nautički sajam Genova predstavlja barem sedamdesetak potpuno novih brodova koje bismo mogli krstiti svjetskim premijerama da barem četrdeset od njih nije bilo predstavljeno prošlog tjedna u Cannesu. Ali, iz iskustva znamo, nije loše biti niti drugi. Zato, zanimaju li vas brodovi i oprema, posebno gumenjaci i različiti poludeplasmanci skoknite do Genove. Nećete se razočarati.