Sjećam se kad sam prije dobrih dvadeset godina pošao s dva prijatelja jednim velikim katamaranom iz Sukošana pa okolo Pašmana. Svidjelo mi se, bio je udoban, odlično je jedrio s vjetrom u krmu i mezonave, a u orcu mu se nije baš išlo. Rekao sam sebi – lijepo, ali niti je to za mene niti je baš za Jadran. Neka jedre ti Francuzi s njima po Polineziji i Karibima. Tamo to pripada. I kako se to znade dogoditi, stvarnost me ubrzo demantirala. Već tamo početkom milenija, isprva polako, a onda sve brže počele su se naše čarter flote puniti udobnim jedrilicama na dva trupa. Ponajprije manjima što su mjerile 36 ili 40 stopa u dužinu, a onda sve većima i većima pa danas nije rijetkost sresti na sidru ili u marinama i “mrcine“ od šezdeset i više stopa. Kako je rastao njihov broj sve nas je više imalo priliku s njima ploviti pa smo se polako, ali sigurno navikavali na neke njihove prednosti – udobnost u salonu i kokpitu, manovrabilnost, brzinu… O njihovoj općoj prihvaćenosti i tržišnom potencijalu najbolje govori to što su se svi tradicionalni veliki graditelji jedrilica potrudili u svoj portfelj uvrstiti i katamarane. Naravno, orijentirajući se ponajviše na one koji su prilagođeni uporabi u čarteru.
Premda, kad mi koji se bavimo plovidbom iz zadovoljstva govorimo o katamaranima, najčešće mislimo na one s jarbolom i jedriljem, sve je više onih koje pogone samo motori. Nisu oni nikakva posebna novost, grade se već desetljećima, ali nekako su zadnjih godina više došli u modu. Kao i svoja brojnija braća, i oni su našli svoju tržišnu nišu među nautičarima kojima se sviđaju motornjaci, a ne mogu se odlučiti između trawlera i kakve udobne motorne jahte. Takvima se na kraju znade ukazati motorni katamaran kao onaj koji ujedinjava odlike i jednog i drugog tipa plovila i dodaje mu ekonomičnost, veliku autonomiju i primjerenost krstarenju za ne previsoku cijenu.
Jednog od takvih, Fountaine Pajot MY 44 imali smo prilike isprobati nakon što je prvi put dotaknuo more početkom svibnja na Palma de Mallorci. Već smo ga dobro poznavali sa sajma u Düsseldorfu na kojem je doživio svjetsku premijeru. Tada smo ga dobro obišli i predstavili u Moru, ali to je ipak nešto sasvim drugo od plovidbe njime. Četrdesetčetvorka je treći aktualni motorni katamaran Fountaine Pajota koji ih inače gradi još od 1998. godine. Uz nju ovaj francuski proizvođač gradi i 37-icu koju smo nedavno testirali i znatno veću 55-icu pa već možemo govoriti o pravoj gami motornih katamarana koja izlazi iz njegovih hala. Nije do toga došlo slučajno, na nekim tržištima poput talijanskog motorni katamarani čine 40% ukupne prodaje Fountaine Pajotovih katamarana. Ima ih i kod nas u Hrvatskoj, a četrdesetčetvorka je samo u prva četiri mjeseca od promocije našla osam kupaca. A što su oni našli na njoj?