Fountaine Pajot Isla 40
Proveli smo jesensko popodne na novom modelu francuskog pionira katamarana, stvorenom za krstarenje među otocima i guštanje u moru, suncu i tišini.
Isla 40 najavljena je prošle godine kao najmanji od ukupno 7 modela iz portfelja ovog francuskog brenda iz La Rochellea koji se proteže na brodice duljine od 40 do 67 stopa. U portfelju je zamijenila bivšu uspješnicu Lucia 40, ali brodograditelj nije redizajnirao stari, već napravio potpuno novi model po uzoru na linije novih većih modela, ponajviše na model Elba 45. Fountaine Pajot je brodogradilište katamarana s neupitnim pedigreom, jedni su od pionira u brodogradnji modernih cruising katamarana, kako motornih tako i jedrilica. Ujedno su i najveće brodogradilište za tu vrstu plovila.
Za razliku od nekih brendova koji se u segmentu cruising katamarana natječu u prostoru i katovima, što nerijetko prelazi granicu ukusa, Fountaine Pajot ipak nudi karakteristike za one koji vole plovidbu na jedra. Tome je predodređen raspored na palubi. Počevši s golemim glavnim jedrom što su dizajneri studija Berret-Racoupeau Yacht Design na Isla 40 uspjeli postići kontra modernim potezom, tako što su jarbol izmaknuli maksimalno prema naprijed. Time je ostvarena veća duljina buma, a glavno jedro je dodatnu površinu dobilo tzv. square topom i iznosi 59 m², dok se genova prostire na “tek” 36 m². U opciji se nudi i instalacija stakloplastičnog baštuna što otvara mogućnost podizanja genakera.
Svi konopi vode u kokpit
Pozicija skipera iznimno je važna na katamaranu jer, za razliku od monotrupaca, katamarani nerijetko imaju problem s pregledom mrtvih kuteva. To su na Isla 40 riješili pozicioniranjem skipera na međurazinu. Zbog toga skiper ima pregled nad svim kutevima. Posebno je zanimljivo riješen problematični lijevi krmeni kut. Iznad kormila su svi gindaci, tri vinča, stoperi, a u dobro zaštićenom kokpitu nalaze se i uređaji za navigaciju, kompas, prostrano sjedalo, spremište za konope i ostalo.
Budući da Isla ima samo glavno jedro i roll genovu, nema previše filozofije s riggingom. Škota od genove se i za jednu i za drugu stranu kontrolira iz skiperske pozicije na desnoj strani brodice, a lijevi konop je diskretno proveden vodilicom ispod razine hardtopa i izlazi tik pred vinčeve. Na obje strane hardtopa nalaze se i mali klizači, za nešto preciznije namještanje škote genove. (…) Više pročitajte u 263. broju Mora.
Piše: Teo Marević
Foto: Marin Srzić