Prije točno deset godina norveško brodogradilište Fjord Boats predstavilo je tada najnoviju motornu jahtu od 40 stopa koja je svojim odvažnim dizajnom podigla dosta prašine na međunarodnoj nautičkoj sceni. Doduše, njezin je izgled osnovne smjernice preuzeo s mnogo većih jahti semi-custom izvedbe koje je idejno zamislio i stvorio Luca Bassani, odnosno njegov poznati brend Wally Power, no svejedno Fjord je bio prvi koji je prepoznatljive, izrazito minimalističke i avangardne linije s okomitom provom uveo u sektor produkcijskih plovila.
Stoga se ipak može reći da je Fjord original, koji su poslije mnogi drugi škverovi u većoj ili manjoj mjeri kopirali, a neki su otišli čak toliko daleko da je bio pokrenut i sudski spor radi plagiranja. Fjord je te davne 2008. već dvije godine bio u vlasništvu tvrtke Hanse Yachts te je 40-ica bila njihov najveći model koji je zacrtao budući dizajnerski i koncepcijski izričaj marke, no više nije bio norveški proizvod jer je Hanse sve nove modele odlučio graditi u svom njemačkom škveru.
To je bila razumljiva ideja zbog povećanja efikasnosti i smanjenja troškova, no odlučeno je da će Fjordovi modeli zadržati visoku kvalitetu i robusnost izrade, luksuzni stil te ostale karakteristike po kojima je bio prepoznatljiv još od osnutka u 50-im godinama prošlog stoljeća. S vremenom je Hanse u potpunosti ugasila gradnju nekad vrlo popularnih Fjordovih motornih glisera dosta klasičnog, tradicionalnog izgleda za kojima je potražnja još i prije recesije značajno pala. S novim stilom odlučili su se okrenuti budućnosti predstavivši u međuvremenu još četiri modela nastala na istim temeljnim principima, koji u zadnjih nekoliko godina postižu odlične prodajne rezultate.