Inovativno rješenje kombinirane tehnologije za smanjenje buke na brodu i filtraciju čestica, s mogućnosti praćenja performansi u stvarnom vremenu
Danska tvrtka Exilator specijalizirana je za proizvodnju sustava za pročišćavanje ispušnih plinova s integriranim prigušivačima, filterom i katalizatorom. Rade sustave koji eliminiraju neugodne mirise, smanjuju emisije dušikovog oksida i buku na brodu. Njihov ExiLencer je pasivni sustav pročišćavanja ispušnih plinova koji kombinira niz tehnologija. Uključuje prigušivač, ExiBlock keramičke blokove s premazom razvijenim u NASA-i i specijalizirani katalizator za dušikov oksid.
ExiLencer eliminira 98 posto crnog dima i 99 posto ugljikovog monoksida u ispušnim sustavima, te smanjuje emisije buke za 35 dB i sadržaj dušikovog oksida za 20 posto. Posebno oblikovani ulazni dio Exilencera održava niski statički tlak i osigurava ravnomjernu distribuciju dimnih plinova u ispušnim sustavima.
Primjenjiv je na širokom spektru brodskih motora, rekreativnih i komercijalnih, od brodica do trajekta. U praksi to znači manje buke na brodu, smanjenje zagađenja i čist trup bez crnih naslaga.
Automatski filtrira neizgoreni otpad pri nižim temperaturama
Filtracijom ispušnih plinova smanjuje količinu čestica i neizgorenog otpada. Time štiti morski okoliš i istovremeno povećava udobnosti u plovidbi na brodovima, jahtama i komercijalnim plovilima bez potrebe za složenim intervencijama u strojarnici.
Tvrtka ističe da Exilencer održava jednaku i redovitu obradu ispušnih plinova, osigurava učinkovitu obradu neizgorenih plinova, smanjuje trošenje motora i zagađivačke emisije. U ponudi imaju dva modela – ExiLencer 1.0 i ExiLencer 2.0, oba dostupna u različitim veličinama ovisno o snazi motora.
ExiLencer 1.0 sastoji se od integriranog prigušivača, filtera s posebnim keramičkim premazom ExiBlock, patentiranog od strane NASA-e i katalizatora za dušikove okside. ExiBlock pasivno djeluje na ispušne plinove i smanjuje čestice i neizgoreni otpad koji se automatski filtrira pri nižim temperaturama od drugih konvencionalnih sustava dostupnih na tržištu, navodi proizvođač.
Filter se čisti jednom godišnje ili nakon 5 odnosno 10 tisuća radnih sati
ExiLencer 1.0 prikladan je za motore s tlakom ispušnih plinova između 1,5 i 6 kPa pri temperaturama iznad 325°C. Smanjuje čestice i ugljikov monoksid za 99 posto, emisije buke za 35 dB i dušikove okside do 10 posto. Filter se mora čistiti jednom godišnje ili nakon 5.000 radnih sati i može se ponovno koristiti do 10 do 12 puta.
Filter Exilencer 2.0 izrađen je s metalnim premazom i prikladan je za motore s tlakom ispušnih plinova u rasponu od 0,2-0,5 kPa pri temperaturi malo iznad 200°C. Smanjuje čestice za 60 posto, eliminira ugljikov monoksid za 90 posto, smanjuje emisije buke za 15 dB i dušikove okside do 10 posto. Filter se mora čistiti tek nakon 10.000 radnih sati. Oba modela dostupna su u četiri veličine.
Exilencer dolazi s ExiBox-om, sustavom za praćenje performansi u stvarnom vremenu. Zaslon se instalira u strojarnici i komunicira potrebne informacije kako bi omogućio tehničarima na brodu upravljanje eventualnim problemima i hitnim situacijama.