Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Prigušivač i pasivni filter za pročišćavanje ispušnih plinova brodskih motora

Teo Marević19.04.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Inovativno rješenje kombinirane tehnologije za smanjenje buke na brodu i filtraciju čestica, s mogućnosti praćenja performansi u stvarnom vremenu

Danska tvrtka Exilator specijalizirana je za proizvodnju sustava za pročišćavanje ispušnih plinova s integriranim prigušivačima, filterom i katalizatorom. Rade sustave koji eliminiraju neugodne mirise, smanjuju emisije dušikovog oksida i buku na brodu. Njihov ExiLencer je pasivni sustav pročišćavanja ispušnih plinova koji kombinira niz tehnologija. Uključuje prigušivač, ExiBlock keramičke blokove s premazom razvijenim u NASA-i i specijalizirani katalizator za dušikov oksid.

ExiLencer eliminira 98 posto crnog dima i 99 posto ugljikovog monoksida u ispušnim sustavima, te smanjuje emisije buke za 35 dB i sadržaj dušikovog oksida za 20 posto. Posebno oblikovani ulazni dio Exilencera održava niski statički tlak i osigurava ravnomjernu distribuciju dimnih plinova u ispušnim sustavima.

Primjenjiv je na širokom spektru brodskih motora, rekreativnih i komercijalnih, od brodica do trajekta. U praksi to znači manje buke na brodu, smanjenje zagađenja i čist trup bez crnih naslaga.

Automatski filtrira neizgoreni otpad pri nižim temperaturama

Filtracijom ispušnih plinova smanjuje količinu čestica i neizgorenog otpada. Time štiti morski okoliš i istovremeno povećava udobnosti u plovidbi na brodovima, jahtama i komercijalnim plovilima bez potrebe za složenim intervencijama u strojarnici.

Tvrtka ističe da Exilencer održava jednaku i redovitu obradu ispušnih plinova, osigurava učinkovitu obradu neizgorenih plinova, smanjuje trošenje motora i zagađivačke emisije. U ponudi imaju dva modela – ExiLencer 1.0 i ExiLencer 2.0, oba dostupna u različitim veličinama ovisno o snazi motora.

ExiLencer 1.0 sastoji se od integriranog prigušivača, filtera s posebnim keramičkim premazom ExiBlock, patentiranog od strane NASA-e i katalizatora za dušikove okside. ExiBlock pasivno djeluje na ispušne plinove i smanjuje čestice i neizgoreni otpad koji se automatski filtrira pri nižim temperaturama od drugih konvencionalnih sustava dostupnih na tržištu, navodi proizvođač.

Filter se čisti jednom godišnje ili nakon 5 odnosno 10 tisuća radnih sati

ExiLencer 1.0 prikladan je za motore s tlakom ispušnih plinova između 1,5 i 6 kPa pri temperaturama iznad 325°C. Smanjuje čestice i ugljikov monoksid za 99 posto, emisije buke za 35 dB i dušikove okside do 10 posto. Filter se mora čistiti jednom godišnje ili nakon 5.000 radnih sati i može se ponovno koristiti do 10 do 12 puta.

Filter Exilencer 2.0 izrađen je s metalnim premazom i prikladan je za motore s tlakom ispušnih plinova u rasponu od 0,2-0,5 kPa pri temperaturi malo iznad 200°C. Smanjuje čestice za 60 posto, eliminira ugljikov monoksid za 90 posto, smanjuje emisije buke za 15 dB i dušikove okside do 10 posto. Filter se mora čistiti tek nakon 10.000 radnih sati. Oba modela dostupna su u četiri veličine.

Exilencer dolazi s ExiBox-om, sustavom za praćenje performansi u stvarnom vremenu. Zaslon se instalira u strojarnici i komunicira potrebne informacije kako bi omogućio tehničarima na brodu upravljanje eventualnim problemima i hitnim situacijama.

PREPORUČAMO

Yamaha je najavila Helm Master EX Wireless daljinski upravljač brodice

Mercury predstavio Joystick za jedan motor s potisnikom

Kružna ekonomija – Scanijin otpad je sirovina Weberu

Yamaha uvela Torqeedo u svoju distribucijsku mrežu

Alternativna goriva – Što fali dizelu i benzinu?

Volvo Penta dodaje novu Assisted Docking funkciju za DPI propulziju

NAJNOVIJE

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

19.05.2025

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

19.05.2025

SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

19.05.2025

Kiwiji predstavili jedriličarski tim za America’s Cup

18.05.2025

Kalafatska radionica Bokovac organizira manifestaciju Jedra Jadrana u Baru

18.05.2025

Dva su tjedna do Salone Nautico Venezia 2025

17.05.2025

Branko Dragičević održao predavanje o termofilnim i neonativnim vrstama u Jadranu

16.05.2025

Starogradski zaljev

15.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.