Obnova velike Beneteauove obitelji Oceanis jedrilica nastavlja se praćena njezinim uspješnim nastupom na tržištu i odličnom prihvaćenošću među nautičarima. Nakon što su prije nekoliko godina predstavljeni prvo modeli od 41, 45 i 48 stopa, potom nešto kasnije veći od 55 te manji od 38 stopa, lani su premijeru doživjeli i najveći model Oceanis 60 te još jedan manji, Oceanis 35. Upravo smo taj zanimljiv brod, koji mijenja stari popularni Oceanis 34, proljetos testirali u Splitu, nakon što je prvi primjerak stigao na Jadran zaslugom domaćeg zastupnika, splitske tvrtke Ultra.
Svjetsku je premijeru imao na sajmu u Cannesu, a od tada je osvojio nekoliko vrijednih nagrada poput European Yacht of the Year 2014, NMMA Innovation Award te SAIL’s Best Boat, što dovoljno govori o promišljenosti, zrelosti i kvalitetnoj izvedbi cijelog projekta. A njega potpisuju renomirani dugogodišnji suradnici velikoga francuskog škvera: Finot-Conq zaslužan je za sposoban trup koji kao i kod većih modela s izraženim uzvojima (engl. chins) i vrlo širokom krmom podsjeća da je razvijen iz oceanskih jurilica, dok je za moderan dizajn palube i interijera zaslužan cijenjeni talijanski studio Nauta Design sa sposobnim Mariom Pedolom na čelu.
Stoga je na prvu očito da 35-ica pripada obitelji Oceanis, a posebice je slična svojoj većoj sestri od 38 stopa od koje je preuzela i jedinstveni koncept uređenja, tzv. tri-u-jedan, što je inovacija među jedrilicama za razonodu o kojoj smo također pisali u testu Oceanisa 38. Podsjetimo, plovilo se može dobiti u tri izvedbe interijera, kao Daysailer, Weekender i Cruiser, o čemu ovisi količina opreme, broj kabina, veličina kuhinje i postojanje pramčane pregrade, te još poneki detalj, no magična riječ jest nadogradnja odnosno prilagodba.
Naime, potrebe i želje brodovlasnika kroz se godine mijenjaju, pa svoju prvotnu izvedbu postojeći ili novi vlasnik plovila može promijeniti u onu koja mu u određenom trenutku odgovara, i to vrlo jednostavno, lakim i brzim vađenjem ili umetanjem određenih dijelova interijera, poput kuhinjskog bloka, dodatne sofe ili pregrade prema pramčanoj kabini. Testirani je brod bio u najopremljenijoj izvedbi Cruiser s tri kabine jer je namijenjen čarteru, te u izvedbi s najdubljom kobilicom suvremenog T-oblika od 1.85 m. Kao opcija nudi se i plići gaz od 1.45 m, kao i na Atlantiku popularna izvedba s podiznom kobilicom koja gaz od 2.30 učas može smanjiti na samo 1.15 m.
Osim već spomenute izrazito široke krme s uzvojima, koja omogućuje nevjerojatnu prostranost kokpita i krmenih kabina za jedrilicu od 35 stopa, izgled karakteriziraju jasne i čiste linije palube, veliki prozori na trupu i natkabini, kao i visoki rolbar koji je, unatoč neobičnosti, svoju praktičnost već dokazao. Ubrzo nakon ukrcaja na plovilo postaje jasno da ovaj Oceanis nudi fantastičan odnos između relativno male dužine i količine prostora kakav dosad nije ponudila ni jedna jedrilica ove veličine. Počevši od solidne preklopne krmene platforme (260×70 cm) i dva kola kormila, koji su već gotovo postali standard u klasi, pa do iskoristivosti kokpita, palube a da ne spominjemo prostor interijera.