Beneteau First 53
Ovom jedrilicom kuća Beneteau obnovila je svoju performance liniju i otvorila je novim vjetrovima
Davno je to bilo, u ljeto 1995. godine kada smo za More pred Opatijom isprobavali First 53 F5 kojem je vlasnik na krmi s pravom ispisao ime Primadonna, a evo me sad pred Splitom na jedrilici iste oznake u društvu Emila Tomaševića, Igora Pjacuna i Tonija Bulaje Vepra za kormilom. Tu je još nekoliko mladih splitskih jedriličara i Filip Babić iz tvrtke koja je vlasnik jedrilice. Emila, koji zastupa Beneteau i u čijem se Ultra čarteru nalazi i ovaj brod, mene i liniju First još ponešto veže. Pred ljeto 1999. godine tri smo dana zajedno s Pivcem i Darkom Tralićem u Kornatima testirali First 40.7, a par dana kasnije upoznao sam ga u Portorožu s Paulom Wuytsom, tadašnjim šefom prodaje Beneteaua. Emilu, vrhunskom jedriličaru, nije trebalo mnogo da razumije potencijal tog branda, a Paul je u njemu prepoznao čovjeka koji bi mu na Jadranu mogao biti pravi prodajni oslonac pa su par mjeseci potom započeli suradnju koja između Beneteaua i Ultre traje do danas.
U to je doba linija First mnogo značila francuskom brodograditelju. Bilo je to doba velike popularnosti regatnih krstaša, regata po IMS premjeru, a 40.7 bio je na tom planu iznimno uspješan i Francuzi su ih sagradili čak 550. Bilo je to zlatno doba serije First koju su tada projektirali Bruce Farr i Jean Marie Finot, pripadnici samog svjetskog vrha u svom zanatu. Ipak kriza 2008. godine i ekspanzija čartera nisu poticali potražnju regatnih krstaša pa je posljednji First, tridesetica, stigao na tržište 2010. godine, a čitava linija zadržala se u proizvodnji još nekoliko godina.
Tako je vodstvo Beneteaua potpuno odustalo od performance jedrilica i svog slavnog branda. Bilo je to očito nakratko jer su već prije dvije godine kupili slovenski Seascape i uz malo kozmetike preimenovali ga u First najavljujući usput i nove Firstove iz vlastite produkcije. (…) Zadatak koji su dobili bio je vrlo jednostavan — izvana performanse, a u unutrašnjosti udobnost na granici luksuza. Već po njihovu izboru bilo je jasno da će se pri projektiranju i gradnji mnogo toga temeljiti na iskustvima velikih jedrilica najviše klase. Dodamo li tomu i uporabu vrlo kvalitetnih materijala pri gradnji i opremanju, moglo se očekivati da će se linija First pozicionirati bliže najvišoj klasi na tržištu, nego li je to do tada bio slučaj ostajući i dalje klasičan visokoserijski proizvod. (…) Više pročitajte u 256. broju Mora.