Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

More uredništvo09.05.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Beneteau First 44 Performance Foto: More Magazin (www.more.hr)

Beneteau First 44 Performance regatni je brod i zaslužio je da ga testiramo s regatnom posadom. Pozvali smo stoga na jedrenje Matarane – svjetske amaterske prvake u klasi Melges 24.

Pravim performance cruiserima nemamo priliku baš često zajedriti pa nas je poziv da testiramo Beneteau First 44 Performance uistinu obradovao.

U portfeljima velikih brodogradilišta prevladavaju udobni krstaši namijenjeni čarteru ili udobnom obiteljskom jedrenju. Zato nas je prije par godina razveselio povratak kultne linije First u Beneteauov program. I to ne samo kroz akviziciju Seascapea, već i gradnjom novih modela.

S guštom smo zajedrili njihovom pedeset trojkom, trideset šesticom i četrdeset četvorkom. Nedavno i trideseticom – predstavljenom na ovogodišnjem Bootu. Sve su to bili standardni modeli ovih brzih jedrilica opremljeni za regate, ali i za čarter.

A onda je u Trogir stigao First 44 Performance. Inačica modela u kojoj je jedrenje i sudjelovanje na regatama ipak na prvom mjestu. Uz moguću đitu, dakako, ali isključivo u vlasničkoj kombinaciji…

Regatni brod zaslužio je da ga testira regatna posada, a kako je First 44 Performance bio u Trogiru – u pomoć smo pozvali Matarane
Foto: More Magazin
Matarani dobili igračku

Bilo bi lijepo tim brodom zajedriti i vidjeti što može pružiti pa to podijeliti s vama u Moru. Ali idemo to napraviti na malo drukčiji način. Ukrcati na jedrilicu posadu koja ozbiljno jedri i sudjeluje na najjačim regatama, pričekati da malo zapuše pa neka oni procijene kako jedri. A mi ćemo na sebe uzeti ostatak, kakva mu je udobnost, izrada, cijena, konkurencija.

Zamišljeno – ostvareno. Doslovno dan nakon što su na First 44 Performance stigla jedra, nakon što je natrimana oputa i posložene škote i brace stigli smo u marinu Trogir. Prognoza je davala od 12 do 15 čvorova zimske burice, ugodnih 18 stupnjeva i čisto nebo s obiljem sunca.

Dogovorili smo se da s nama zajedri Ante Botica s posadom Matarana. Na brod su tako došli Damir Civadelić, Ivo Matić i Mario Škrlj, a pridružio im se Toni Bušić iz Ultrine škole jedrenja. Momci su svjetski Corinthian prvaci u klasi Melges 24. Dakle, vrhunski jedriličari koji jedre u amaterskoj konkurenciji ove diljem svijeta rasprostranjene klase. A usput osvajaju medalje i visoka mjesta i u ukupnom poretku. Pravi model testiranja za nekoga komu bi ovakva jedrilica mogla biti zanimljiva.

Od običnog Firsta 44, Performance se razlikuje karbonskim jarbolom i bumom te travelerom škote glavnog jedra. Ima dublju kobilicu s bulbom i fiksni karbonski baštun. Na krovu kabine su dva dodatna vinča, a dva para vinčeva u kokpitu drugačije su posložena. Opreme za sidrenje nema. Uz First 44 Performance opcijski se nude i balastni tankovi koje mi na brodu nismo imali. Naravno, manje je luksuza i opreme, a jedrilica je oko 550 kg lakša. No, unutrašnjost je ista, pa se i ovom verzijom može itekako dobro krstariti.

Uvjeti za jedrenje: od 12 do 15 čvorova zimske burice, ugodnih 18 stupnjeva i čisto nebo s obiljem sunca
Foto: More Magazin
Tipičan First „touch“

Dizajn jedrilice radio je Roberto Biscontini poznat po radu s timovima America’s Cupa i na klasi jedrilica Volvo Open 70. Interijer potpisuje Lorenzo Argento, a inženjering je radila tvrtka Mer Forte. Ovaj model smjestio se između sportski nasoljenijeg dijela First linije od 14 do 36 stopa koji se grade u slovenskom brodogradilištu Beneteau Seascape te luksuznije opremljenih većih brodova iz iste linije koja se gradi u Francuskoj.

Veća linija za sada počinje baš Firstom 44. Po konceptu jedrilice, ovo je tip regatnog krstaša gdje nema nekih revolucionarnih rješenja. Stvoren je kao pokušaj traženja idealnog omjera regatne jedrilice i obiteljskog krstaša. Tu formulu mnogi su brodograditelji tražili i još uvijek je traže. Na svakom je jedriličaru da u pojedinim modelima vidi nešto što mu više odgovara.

First 44 Performance optimiziran je za ORC i IRC premjere, ali je uz to vrlo udoban krstaš. Mogli bismo ga uspoređivati s jedrilicama iz tog ranga brodogradilišta Grand Soleil, Italia Yachts ili Pogo. Naročito prva dva, budući da također nude dvije verzije istoga modela. Sve one pružaju nekakav omjer između udobnosti i performansi, a razlikuju se u dizajnu i detaljima. Malo i po opremi, odnosno po tehnologiji gradnje i projektantskim računicama. Razlika je i u cijeni.

No, procijeniti što je idealno ustvari je na svakom jedriličaru, odnosno ovisi i o dubini džepa onog tko naručuje ovakav brod. Ovaj First 44 definitivno odražava sve kvalitete po čemu je legendarna Beneteauova linija First poznata. Jer ne može svaka 10 tona teška jedrilica obećavati uzbudljivo jedrenje i to u širokom spektru uvjeta.

First 44 Performance sportski izgleda i sportski se ponaša na moru
Foto: More Magazin
Bura baš po mjeri

Valjalo je to i provjeriti. Ante i njegovi Matarani isplovili su i podigli jedra, a mi smo ih pratili gumenjakom naoružani kamerama i dronom. Čim su otvorili glavno jedro, Northov 3Di od crno obojene Dyneme i Code 0 -First 44 Performance je lijepo krenuo. Vidjeli smo da je brzina dobra, kut u orcu za Code 0 prilično visok, a brod se nije previše naginjao. Slično se nastavilo i kad je prednje jedro zamijenio flok i kasnije genaker.

Sudeći po našem brzinomjeru, hvatali su deset čvorova bez velikih problema. U pojedinim trenucima su lijepo i zaglisirali. Bilo je jasno da jedre opušteno i s guštom i jedva smo čekali završiti snimanja i ukrcati se na brod. A onda je krenula zabava! Imali smo savršen dan za jedrenje pa smo Anti malo i ukrali timun, tek toliko da ga i mi osjetimo.

First 44 Performance sportski izgleda i sportski se ponaša na moru. A u rukama iskusnog regatijera ovaj performansni krstaš zaista lijepo jedri. Potkraj jedrenja, još uvijek za timunom, upitali smo Antu Boticu kakvi su mu dojmovi.

„Zadovoljni smo s brodom. Ima relativno dobar balans u orcu, nema puno sile. Trenutno nas je petero na brodu i sve odrađujemo bez problema. Na timunu se čini dobro izbalansirano, dobro orca bez puno sile. Za krmu fali još malo vitra da bude bolji balans. Što se tiče brzine, s 14 čvorova vjetra, u krmu smo zabilježili top brzinu 11,4 čvora. U orcu smo išli oko 7 čvorova.“

Odličan za Mrduju i Višku, može i na Sušac!

Glede rasporeda kokpita – Botica je također zadovoljan.

„Imamo dva električna vinča na krmi, uz timun, a još dva para manualnih naprijed i dva na kabini za gindace. Stvarno ima pregršt mjesta u kokpitu, ne petljamo se. Malo izgleda kao da je gužva i nered s konopima, ali sve je to normalno za regatni brod. Kokpit je dobro organiziran, nitko nikome ne smeta. Čak bi i kormilar mogao sam relativno lagano raditi s glavnim jedrom jer mu je nadohvat ruke.“

Zaključio je da je Beneteau First 44 Performance:

„Odličan regatni brod za naše popularne regate poput Viške, Starigradske ili Mrduje. Ovisno o uvjetima, rekao bih da je idealno 5 do 7 ljudi u posadi. A bilo bi moguće jedriti i u dvoje, samo bi tada iziskivalo malo više snage i volje. Pa bih rekao da je opcija i Sušac.“

Kokpit je standardnog rasporeda, a ispod njega je velika garaža za byboat i bokobrane
Foto: More Magazin
Regatni brod s garažom

Također, tu su tipični elementi za Beneteau i liniju First, poput jednostavnog i pažljivo usklađenog dizajna. Otvoreni kokpit završava prepoznatljivo oblim potezima naslona prema krovu kabine. Unutrašnjost je raspoređena tradicionalno, s pametnim, funkcionalnim rješenjima u koje je utkano golemo iskustvo preko 140 godina brodogradnje.

First 44 Performance nema stoga kokpit u hladovini niti sprayhood. Nema hladnjaka u kokpitu, televizora, ledomata, klime i ostalog u salonu. Da bismo bolje razumjeli namjenu, valja istaknuti i da je ovo tip jedrilice s fiksnim karbonskim baštunom projektiranim bez nosača za sidro na provi. Naprosto, njime se jedri za gušt i sve je predodređeno tome. Naravno, sidro se po želji može instalirati.

Nećemo ulaziti u detalje opisa, no spomenimo ključne karakteristike. Krmom je jedrilica potpuno otvorena moru. Radi sigurnosti, s obje strane krme i u sredini je čvrsta inoks ograda sa sajlama za otvaranje prolaza. Jedrilica ima krmenu platformu s podizanjem na sistem škote. Ispod kokpita je velika garaža za byboat i bokobrane. Kokpit je standardnog rasporeda, s dvije klupe do ulaza u kabinski prostor. Ogroman je i ergonomija mu je jako dobra.

Na podu kokpita je sportska obloga od čvrste spužve. Pruža stabilno kretanje čak i kad se brod jako nagne. Tijekom mirovanja prostor je udoban. Treba imati na umu da je ovo otvoreni tip kokpita i da ćemo u složenijim uvjetima biti poprskani i zaliveni morem. To i jest dio čari. Prostora za druženje ima dovoljno, a za one koji žele komfor i zaštićenost, unutra je prostrani salon.

Unutrašnjost je jednaka onoj u “običnom” Firstu, dovoljno prostrana i udobna za duži boravak šesteročlane posade
Foto: More Magazin
Funkcionalnost i estetika

Timuni su slovenski, Carbonautica, na laganim nosačima. Cruising verzija ima masivnije nosače s ugrađenim MFD-ovima i ostalim uređajima. Ovdje je cijeli monitoring na Garminovim ekranima postavljenim ispod buma. Nadalje, iz kokpita se lako prilazi provi preko širokih bočnih prolaza. Sigurnost je dobra zahvaljujući visokoj ogradi i debeloj razmi po kojoj se može hodati kada je jedrilica nagnuta.

Od palubne opreme, First 44 Performance ima 3 para Harken vinčeva, klizače, skretnice, stopere i koloture. Zatim karbonski Sparcraft jarbol, lantinu i vang kicker. Opremljen je North Sails 3Di glavnim jedrom i genovom te Code 0 i genakerom istog proizvođača. Stopalo jarbola dolazi na palubu, a od palube do kobilice proteže se potporna greda.

Koga zanima detaljniji opis interijera, predlažemo da pogleda u testu First 44 Performace objavljenom u Moru u lipnju 2023. Ili da potraži u našoj aplikaciji Sailing in Croatia.

Ugodna i komotna vlasnička kabina u provi ima veliki ležaj s bočnim pristupima
Foto: More Magazin
Komotno i udobno

Unutrašnjost je iznenađujuće komotna za jedan performansni krstaš. U rasporedu nema razlike između ove i cruising verzije. Udobnost je na visokom nivou, s komotnim kabinama, dvije kupaonice, salonom, kuhinjom, navigacijskim stolom i pristupačnom strojarnicom. Za pogon ima Yanmar motor 4JH57 s 57 KS. Takav motor je i više nego dovoljan za plovidbu na motor maksimalnom brzinom trupa, a da još ima 30 posto rezerve na ručici gasa.

Dodajmo i to da je karbonski jarbol 1,6 m dulji od aluminijskog. Brod ima dva lista kormila za čim manji otpor i bolju upravljivost prilikom orcanja. Kobilica je s olovnim torpednim bulbom, a gaz je 2,6 metara.

Performance verzija nudi još i opciju balastnih tankova od 300 litara. Nije naodmet znati da se fiksni baštun računa u ukupnu duljinu broda pa je Performance verzija 1,5 metara dulja od Cruising verzije.

Zaključimo s time da se u boravku na jedrilici First 44 Performance osjeti brodograditeljsko iskustvo. Ona je, što je ključno za ovu vrstu jedrilice, funkcionalna i brza. Pored toga izgleda jako dobro, moderno s daškom klasike.

Beneteau First 44 Performance – Tehnički podaci:

  • Beneteau First 44 Performance
  • Dužina preko svega: 14,15 m
  • Dužina vodene linije: 12,82 m
  • Širina: 4,25 m
  • Gaz: 2,6 m
  • Balast: 3,30 t
  • Trup: GRP
  • Površina jedara:
  • Glavno jedro      53 m²
  • Genova 53 m²
  • Code 0  95 m²
  • Genaker: 170 m²
  • Motor: Yanmar 4JH57, 57 KS
  • Propulzija: Saildrive
  • Spremnik goriva: 200 l
  • Spremnik vode: 370 l
  • Dizajn: Roberto Biscontini
  • Dizajn interijera: Lorenzo Argento
  • Brodogradilište: Beneteau
  • Cijena osnovnog modela bez PDV-a: 391.700 €
  • Cijena testiranog modela bez PDV-a: 540.000 €
  • Zastupnik: Ultra d.o.o., Uvala Baluni 8, 21 000 Split, tel.: +385 21 398 578, e-mail: sales@ultra-sailing.hr, www.ultra-sailing.hr

Originalno objavljeno u 282 broju Mora, Veljača / Ožujak 2025.

Testirala: posada Melgesa Mataran i ekipa Mora

Snimili: Teo Marević i Braslav Karlić

PREPORUČAMO

Test Kufner Yachts 50

Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

TEST Grand Soleil 44 Performance

TEST CodeX – prvi serijski foiler

TEST Regal Boats 50 SAV – Cadillac na moru

TEST XO Boats DFNDR A8

NAJNOVIJE

MennYacht otvorio urede u marinama Dalmacija i Mandalina

13.05.2025

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.