O slučaju diskriminacije jedriličarki zbog majčinstva pisali smo u aktualnom broju Mora, a slučaj Clarisse Crémer dobio je epilog
U aktualnom, 270. broju Mora, pisali smo o diskriminaciji žena, konkretno jedriličarki zbog majčinstva, potaknuti slučajem iz Francuske. Podsjećamo, francuskoj jedriličarki Clarisse Crémer je sponzor otkazao ugovor nakon što je rodila. Odluku su pokušali opravdati izjavom da im njeno majčinstvo predstavlja rizik za postizanje dovoljno kvalifikacijskih bodova jer oni „moraju biti na startu idućeg Vendée Globea.“ Međutim ta im se odluka obila o glavu nakon što je vijest odjeknula na međunarodnoj razini, a sada su i odustali od kampanje za globalno popularnu offshore regatu oko svijeta Vendée Globe i prodaju brod. Clarisse u međuvremenu traži novog sponzora, a upravo je u trenutku otkaza ugovora završavala period oporavka nakon poroda i bila spremna započeti treninge.
Bankarski gigant je svoju odluku o povlačenju obznanio u nekoliko rečenica, objasnivši da više nemaju uvjete da se upuste u kampanju za Vendée Globe 2024. Istovremeno su najavili da namjeravaju nastaviti sponzorirati jedrenje (u drugim klasama). Nakon iznimno negativnog PR-a, ovo je bila očekivana odluka, ali Banque Populaire još jednom je propustio šansu pokazati se u pozitivnom svjetlu. Naime, u svojoj odluci o napuštanju Vendée Globea nisu niti jednom spomenuli Clarisse Crémer iako im je u prošlom ciklusu donijela nezapamćeni uspjeh i iznimnu globalnu medijsku pokrivenost.
Podsjećamo, Clarisse je prošli Vendée Globe završila ukupno na 9. mjestu, prva među ženama skipericama, te skinula 20 godina stari rekord čuvene offshore jedriličarke Ellen MacArthur. K tome, nije na odmet spomenuti da je Clarisse jedrila u IMOCA klasi tada zastarjeloj tri generacije od suvremenih, zbog čega je njen uspjeh dodatno značajan. U idućem ciklusu trebala je nastupiti u nešto novijoj generaciji IMOCA-e. Budući da još uvijek ima vremena, ostaje nam vidjeti hoće li Clarisse uspjeti pronaći novog sponzora i brod i pojaviti se na startu idućeg Vendée Globea.
Piše: Teo Marević
Foto: Voile Banque Pop / Facebook