Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Započela je rekonstrukcija Vele rive u Malom Lošinju

Teo Marević07.11.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Radovi će se odvijati u dvije faze, u podmorskom dijelu i na obali, a predviđen završetak je svibanj 2026. godine. Kroz to vrijeme privremeno je izmješten pomorski promet

Županijska lučka uprava Mali Lošinj započela je radove na projektu rekonstrukcije Vele rive u luci Mali Lošinj, koji će se odvijati u dvije faze. Riječ je o rivi koja se proteže od Muzeja Apoksiomena otprilike 100 metara sjeverno prema brodogradilištu, građenoj za vrijeme Austrougarske monarhije koja je dotrajala i zahtjeva obnovu.

Razgovarali smo sa Sarom Saganić, stručnom suradnicom za upravljanje vezovima u Službi lučkog redarstva ŽLU Mali Lošinj koja nam je pojasnila što se trenutno događa i što možemo očekivati kada projekt uređenja bude završen.

Vela riva dobit će novi izgled, u istim gabaritima

Novi izgled rive bit će malo drugačiji i dijelom će se promijeniti njena namjena, ali riva ostaje u istim gabaritima. Umjesto dvije postojeće rampe za trajektno pristanište, nova riva imat će ravan kameni zid za pristan brodova. Bit će opremljena komunalnom infrastrukturom za opskrbu brodova vodom i strujom.

Na obalnoj površini više neće biti parkirališta za automobile, već će se prostor po potrebi moći koristiti i za razne događaje. Na sredini platoa predviđena je mala kućica za naplatu brodskog prometa, uz obalu red klupa, te po sredini drvored.
Na sjevernoj i južnoj strani Vele rive gdje su do sada bili, ostat će komunalni vezovi.

Za lakši pristup plovilima na komunalnim vezovima, postavit će se drvena platforma na nižoj razini. Na Veloj rivi više neće pristajati RO-RO brodovi, već samo linijski brodovi za putnike, katamarani, a u periodima kada nema brodske linije, moguće i drugi tipovi plovila poput mini kruzera i velikih jahti, ovisno o odlukama i prema rasporedu ŽLU Mali Lošinj, u skladu s kapacitetima i mogućnostima luke.

Za vrijeme dok traju radovi na snazi je ograničen promet

Prva faza je u tijeku. Na lokaciji je privremeno obustavljen promet. Područje je ograđeno a s obale je uklonjeno parkiralište automobila. Uvest će se privremena regulacija prometa za pristup Rivi lošinjskih kapetana. Uz rivu je sada vezana teglenica s koje se odvijaju podmorski radovi. Oni uključuju uklanjanje stare plombe i postavljanje nove, sanaciju pukotina itd. Predviđeno trajanje tih radova je 8 mjeseci – od sredine listopada ove godine do početka turističke sezone 2025. kada se zbog sezone prekidaju.

Za vrijeme radova prometovanje će biti omogućeno dostavnim vozilima (samo u vrijeme dostave), stanovnicima koji imaju garaže ili parkirna mjesta na vlastitim parcelama, osobama s poteškoćama u kretanju, te vozilima s posebnim dozvolama.

Završetak druge faze očekuje se prije sezone 2026. godine

Nastavak radova slijedi nakon turističke sezone 2025. godine i potom slijedi njihova druga faza. Ona uključuje popločenje i uređenje pristaništa Vele rive. Započet će u jesen 2025. godine i trajat će do svibnja 2026. godine.

Pomorski promet na pristaništu Vela riva privremeno je izmješten sjeverno na područje Nove operativne obale. Po završetku radova prometovanje katamaranske linije vraća se na pristanište Vela riva, dok trajektna linija ostaje na Novoj operativnoj obali nakon usuglašavanja s Vijećima mjesnih odbora Unije i Susak-Srakane. Vrijednost investicije iznosi 2,7 milijuna eura, a rok izvedbe radova je 14 mjeseci ne računajući ljetnu sezonu u 2025. godini.

PREPORUČAMO

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

NAJNOVIJE

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.