Dogovoreni su termini za tri naredna Svjetska prvenstva u Lorientu, jedrit će se na monotipovima Sun Fast 30, a Offshore krstaš mogao bi biti olimpijska disciplina u Brisbaneu 2032.
Ponovno se zahuktava kampanja da Offshore krstaš s miješanom dvočlanom posadom postane olimpijska klasa. Priča oko toga bila je aktualna prije pet godina, špekuliralo se da bi već u Parizu to mogla postati olimpijska disciplina, no na kraju je, zbog pandemije i nekih drugih razloga, ta ideja otpala. Planirano je tada da jedrilica za tu disciplinu bude L30 te da se jedre regate koje će trajati tri dana i dvije noći.
Iza te ideje stao je World Sailing, a krajem 2019. najavljeno je održavanje prvog Svjetskog prvenstva u toj klasi. Trebalo se jedriti 2020. na jedrilicama L30 na Malti i to u sklopu Rolex Middle Sea Racea. L30 je lagana, moderna i vrlo brza klasa one design jedrilica, osmislio ju je ukrajinski osvajač olimpijske medalje u 49eru i sudionik Volvo Ocean Racea Luka Radion, a dizajnirao tvorac RC44 jedrilica Andrej Justin. Ivica Kostelić namjeravao se u to vrijeme okušati se u toj klasi. Ozbiljno se uhvatio te ideje, a partnerica na brodu bila mu je Petra Kliba. Međutim, svijet je ubrzo potom potresla pandemija kovida, prvo SP na Malti nije održano, a Offshore miješani dvosjed – iako je već sve bilo dogovoreno i izglasano – nije postao olimpijska klasa.
Naime, nakon višemjesečnog premišljanja, konzultiranja i evaluiranja, krovna jedriličarska asocijacija World Sailing donijela je odluku da će nove dvije olimpijske discipline na Igrama u Francuskoj 2024. godine biti Kiteboard u muškoj i ženskoj pojedinačnoj konkurenciji. Time je izmijenjena ranija odluka prema kojoj su nove olimpijske discipline bile mješoviti Kiteboard te mješovita Offshore disciplina za dvojce. Iz WS-a su poručili da Offshore krstaš nije izabran jer je MOO bio zabrinut za sigurnost offshore regate koja se trebala odvijati na otvorenom moru između Marseillea, Korzike i Baleara.
Nedavno se međutim ponovno zakotrljala priča o offshore dvosjedu kao budućoj olimpijskoj klasi te su se pojavile špekulacije da bi se u toj disciplini moglo jedriti na OI u Brisbaneu 2032. godine.
Sredinom veljače objavljeno je da će se na atlantskoj obali Francuske u rujnu ove godine održati Svjetsko prvenstvo u Offshore dvosjedu (Double Handed World Offshore Championship). Organizatori prvenstva bit će Lorient Grand Large, Yacht Club de France i Royal Ocean Racing Club (RORC), a jedrit će se na monotipovima Sun Fast 30.
Lorient Grand Large je organizacija lokalne samouprave kojoj je osnovni cilj promocija offshore jedrenja u toj regiji i ona će biti glavni organizator SP-a. RORC će osigurati regatni menadžment, dok će Yacht Club de France pridonijeti organizaciji svojom mrežom volontera. Posade na SP-u za Offshore dvosjed bit će miješane (muško-ženske).
Inicijalno je dogovoreno održavanje Svjetskih prvenstava u Lorientu naredne tri godine, a iza svega je stala i krovna svjetska jedriličarska organizacija World Sailing. To je jasan znak da bi miješani Offshore dvosjed u bliskoj budućnosti mogao postati olimpijska disciplina.
David Graham, izvršni direktor World Sailinga je vezano uz to kazao: “Offshore jedrenje prioritet je u ambiciji World Sailinga da jedrenje postane globalno popularan sport. Eksplozivni rast offshore jedrenja za dvočlane posade zadnjih godina vrlo je značajan za jedrenje u cjelini. A monotip Sun Fast 30 ima potencijal postati idealna klasa za ostvarivanje cilja da ta disciplina bude dostupna amaterima, profesionalcima i novoj generaciji offshore jedriličara iz cijeloga svijeta“.
Flotu jedrilica Sun Fast 30 na kojima će se jedriti Svjetsko prvenstvo osigurat će kompanija Cap Regatta. Monotipovi Sun Fast 30 nastali su kao plod suradnje brodograditelja Jeanneau i Multiplast. To su jedni od prvih serijski proizvedenih brodova od recikliranih smola, nisu preskupi, a u zadnje vrijeme su zbog toga, ali i sjajnih maritimnih osobina, vrlo popularni. Samo ove godine kupcima će biti isporučeno 40 tih brodova. Sve Sun Fast 30 jedrilice na kojima će se jedriti Offshore Svjetsko prvenstvo bit će opremljene trekerima i kamerama, tako da će publika imati priliku u realnom vremenu pratiti što se događa na svakome brodu.
Matt Allen, predsjednik Oceanskog i Offshore Vijeća pri World Sailingu jedan je od aktivnijih promotora miješanog Offshore dvosjeda. On je u nedavnom intervjuu kazao da bi članovi posada na SP-u u toj disciplini čak mogli biti iz različitih zemalja, a uoči nastupa na regati trebali bi se dogovoriti pod kojom će zastavom jedriti. On vjeruje da bi tako na SP-u nastupilo više posada nego što bi ih bilo kada bi dvojci morali biti iz iste zemlje. Matt Allen kazao je također da bi se u prvom dijelu natjecanja na SP-u jedrile kratke regate, a najboljih deset posada kasnije bi jedrilo dužu finalnu regatu.
Plan je da se rute određuju neposredno pred start, s obzirom na vremensku prognozu te da finalna regata traje tri dana, odnosno dvije noći. „Ovoga rujna u Lorientu ćemo za Svjetsko prvenstvo imati na raspolaganju deset brodova, a za naredna dva Svjetska prvenstva bit će ih i više. Budemo li na raspolaganju imali 20 brodova, moći će se jedriti i kvalifikacijske regate. S obzirom na ogromnu popularnost offshore jedrenja za dvočlane posade, može nam se dogoditi da već ove godine budemo zatrpani s previše prijava. U tom slučaju možda ćemo morati limitirati broj posada iz pojedinih zemalja. Recimo, može se dogoditi da za SP dobijemo 30 prijava, a da deset od njih budu francuske posade. To bi bilo u redu, ali ako na primjer zaprimimo 60 prijava, a od toga 40 francuskih posada, vjerojatno ćemo neke morati odbiti. Osnovni cilj nam je da ovo bude globalno Svjetsko prvenstvo, s posadama iz što više zemalja“ – kazao je Matt Allen.