Svega nekoliko sati nakon ponovljenog starta regate Transat Jacques Vabre Luke Berry i njegov ko-skiper Antoine Joubert upali su u probleme nakon što je njihovom Ocean 50 trimaranu Le Rire Médecin-Lamotte pao jarbol te im se odvojio i gotovo potonuo desni trup broda
Incident se dogodio nekoliko sati nakon što je TJV flota isplovila iz Lorienta. Uvjeti su bili nezgodni, s vjetrom do 30 čvorova i valovima od pet metara pa su svi bili oprezni i jedrili konzervativno. Luke Berry opisao je što se dogodilo: „Kao i obično, najgore je kada se nađete iza fronte, jer imate ukrižane valove i jake refule vjetra. Stavili smo J3 i maksimalno skratili jedrilje, ali kut nam je bio 70 stupnjeva, a na 70 stupnjeva ovi trimarani idu jako, jako brzo i bilo je prilično teško u tim uvjetima usporiti brod. A onda nas je u jednom trenutku katapultirao val, brod je poletio, a kada je sletio – sve se raspalo. U istom trenutku pao je jarbol i odvojio se desni trup. U ovakvim situacijama brod se obično prevrne, ali nas je pad jarbola zapravo spasio od toga“.

Iskusnim Francuzima ovo nije bila prva havarija i znali su da moraju odmah privezati i osigurati sve nastradale dijelove broda. „Puno ljudi u toj bi situaciji instinktivno počelo kidati konope i odlomljene dijelove micati što dalje od broda, bojeći se da bi slomljeni jarbol ili foil mogao probiti srednji trup. To bi bio najgori scenarij i bili smo zabrinuti zbog toga, ali nismo htjeli izgubiti jarbol i trup. Uspjeli smo dobro osigurati većinu polomljene opreme i privezati je tako da je minimalno lupala o srednji trup“, kazao je kormilar trimarana Le Rire Médecin-Lamotte.
Berry je alarmirao regatni odbor, koji je o havariji odmah obavijestio Adriena Hardya, stručnjaka za spašavanja na oceanu, koji je na 35 – metarskom motornom trimaranu Merida patrolirao i osiguravao flotu na Transatu. Merida je do unesrećenih stigla u roku od dva sata, dok je još bila mrkla noć, s 25 čvorova vjetra i valovima od četiri metra. Spasioci i jedriličari prvo su preko VHF-a analizirali situaciju, a onda je Hardy navukao odijelo, spustio gumenjak u more i popeo se na trimaran, odnosno u tome trenutku katamaran.

Prvo je trebalo odlomljeni desni trup potpuno odvojiti od ostatka broda, što je značilo dugotrajno i teško rezanje karbonskih vlakana i komada, ali i cijele mreže koja je desni trup povezivala s ostatkom broda. Uz puno muke to je obavljeno, a nakon toga odlomljeni trup ponovno je privezan uz trimaran. Problema je bilo i s jarbolom u moru, na kojemu je i dalje bilo jedro. Trojac na brodu uspio je uhvatiti srednji dio jarbola vinčevima, a Adrien je skočio u more i aktivirao balon na napuhavanje ispod dijela jarbola koji je bio nekoliko metara ispod površine.
Tako je spašen i jarbol, a Merida je nakon toga trimaran oteglila do najbliže luke na sjeveru Španjolske. Berry i Joubert nekoliko su dana pripremali brod kako bi ga prevezli u matičnu luku St Malo. Konzultirali su se s brodograditeljima, postavili na brod odlomljeni donji dio jarbola, stavili na njega jedro s malog katamarana Hobie 15, a naprijed obrnuto postavljeno J3 jedro. Podigli su uz to i glavno jedro klase Mini 650, jer do matične luke čekalo ih je puno jedrenja niz vjetar.

Nekoliko dana čekali su vremenski prozor u kojemu mogu krenuti, jer biskajski zaljev trebali su prijeći između prolaska dvije fronte i nisu si smjeli dopustiti pogrešnu procjenu. U mirnijim uvjetima, morali su se poslužiti unutarnjim dizelskim motorom, koji na regatnom trimaranu uopće nije zvučno izoliran, pa proizvodi neugodnu buku.
Do Zapadne Bretanje mogli su stići bez da naprave ijedan manevar, ali onda su trebali pojalabandati, što je naravno bio problem, jer nisu imali desni trup. Riješili su to tako što su svu težinu prebacili na lijevu stranu i to je funkcioniralo dobro. Jedrili su po 25 do 30 čvorova vjetra i po velikim valovima, ali sve je prošlo u redu. Po dolasku u St Malo, Berry je kazao kako je razočaran zbog havarije jer su prilično dobro stajali na regati te da je tužno i zabrinjavajuće što su na Transatu ove godine stradala čak tri Ocean 50 trimarana.