U tijeku su ekskluzivni testovi Yamahinih novih snažnih motora od 450, 400 i 200 KS u Port Camargue u Francuskoj
Među prvima smo u Europi imali prilike testirati nove Yamaha izvanbrodske motore koji su predstavljeni ove zime u Düsseldrofu. Riječ je o motorima XTO 450 HP V8, XTO 400 HP V8 i 200 HP koji su zamijenili dosadašnje XTO 425, XTO 350 iz ponude, dok je Yamaha 200 HP nova verzija s funkcijama koje smo do sad imali prilike viđati na većima. Testiranja se odvijaju u akvatoriju ispred Montpelliera, a događaji na kopnu smješteni su u ekskluzivnom hotelskom kompleksu unutar najveće marine na Mediteranu, s preko 8000 vezova u moru.
Motore smo imali prilike isprobati u različitim kombinacijama, pojedinačno, u paru i u redu s 3 motora na krmenom zrcalu, te se upoznali s nekim novim funkcijama Yamahina Helm Master EX sustava za elektroničko upravljanje i joystick. Prvog dana upoznali smo se s novostima iz Yamahe i njihovim viđenjem budućnosti nautičkog sektora. Između ostalog, naveli su trendove koje nastoje slijediti, ali i predvoditi u pojedinim segmentima. Primjerice, GPS, Autopilot i Joystick gotovo da su postali standard današnje motorne brodice, bilo o kojoj se veličini radilo.
Što je novo?
U usporedbi Yamaha XTO segmenta od 425 HP i novog 450 HP, uvedene su neke vidljive i neke nevidljive novosti. Osim blagog redizajna oblika kućišta, 3D logotipa, te načina otvaranja kutije primjerenije velikom motoru kao što je ovaj, dizajnom je najbitniji pomak napravljen što se apsolutno sve veze s brodicom provlače kroz jednu cijev. Čak i priključak za ispiranje sistema hlađenja slatkom vodom, može se provući kroz cijev, te ga izmjestiti bilo gdje na brodici. Zanimljivo je i to što su 25 ks, te 50 ks snažniji primjerak XTO serije lakši od prethodnog. Isto je i s novom verzijom Yamaha 200 HP.
Sva tri motora su tiša od prethodnih, naročito u niskim okretajima rada. Ta je funkcija značajna ne samo radi lagane vožnje, već i radi toga što je Yamaha ovim motorima odlučila ubiti dvije muhe jednim udarcem. Zbog sve veće potrošnje električne energije, naročito kod ovih brodica koje za joystick imaju i sinkroniziran Vetusov pramčani potisnik, kako ne bi morali ugrađivati ekstra generator, ovi motori su opremljeni snažnim alternatorima.
Umjesto generatora, i na minimumu
Stvoreni su tako da proizvode visoku amperažu čak i pri niskim okretajima, odnosno na minimumu. To u prijevodu znači da kada ste na sidru i želite dopuniti svoje baterije za hladnjake i druge velike potrošače, ne morate se brinuti da ćete susjednim brodicama smetati bukom ili vibracijom vlastitoj posadi i vlastitom miru. Yamahini motori na minimumu rade iznimno tiho, bez vibracija uz vrlo malu potrošnju.
O funkcijama Joysticka već smo pisali, no sada kada smo ih intenzivno isprobali u različitim kombinacijama možemo kazati da je riječ o vrlo dobro složenom sustavu, koje plovidbu, naročito pristajanje u uskim marinama čine jednostavnom kao igra. Posebno je zgodna funkcija smanjivanja snage na skali od 1 do 5, pa u mirnoj marini neće biti naglih pokreta i potencijalnih ogrebotina brodice uz obalu. Joystick je vrlo intuitivan za korištenje, te nakon što ga malo isprobate okretati, vrlo brzo upoznajete ponašanje brodice.
Tiha plovidba snažnim mašinama
Testirali smo ga na paru i trostrukom propulzijskom sustavu, s i bez pramčanog potisnika, a rezultati su impresivni. Brodice od 8 ili 15 metara idealno se upravljaju pomoću dva prsta jedne ruke i bez trunke stresa. Na moru, najimpresivnije se ponašao Capelli Tempest 44 s tri komada snagatora XTO 450 HP koji na valovima visine oko 70 cm i oko 20 čvorova vjetra pruža udobnu i sigurnu vožnju, uz opušteno upravljanje i bez trzaja.
Svaka brodica sa snažnim motorima je zabavna, no još bismo ovdje istaknuli Tempest 900 Luxe koji uz jedan XTO 400 HP u istim uvjetima izrazito dobro podnosi vožnju i do 35 čvorova, bez gubitka osjećaja sigurnosti, a na 15 čvorova brzine dovoljno je mirno da se opušteno plovi uz kavu i razgovor. Na moru je odličan bio i Lomac 12.5 s dvostrukim XTO 450 HP, gdje je omjer snage i veličine brodice ipak prevagnuo na veličinu, te nije išao tako nježno kao Tempest 44 koji je 2 metra duži i opremljen 450 ks više. Testiranja se nastavljaju tijekom popodneva i petka ujutro, a o pojedinima ćete moći pročitati više i u Moru.
Napisao i snimio: Teo Marević