Kod Amerikanaca je sve veliiko. Tako i ova ultimativna jahta sa spojem karakteristika dnevnog glisera, ribarske brodice i neviđene razine opreme za europske pojmove. Regal 50 SAV je skupocjeni brod, za vlasnike koji se ne žele isticati, ali sigurno neće proći neprimjetno
U Floridi smo zaplovili najvećim Regalom dosad. Regal 50 SAV je uistinu drugačiji brod od onih kakve smo navikli gledati u Europi. Besprijekorno projektiran s mnoštvom pametnih dizajnerskih rješenja, neviđenom komocijom i luksuzom za tu veličinu, odličnih performansi, ovaj svestrani sportski motornjak itekako se ističe od konkurencije.
Američko brodogradilište Regal Boats osnovao je Paul Kuck 1969., a njegovi potomci i dalje su vlasnici. Jedno je od najvećih brodogradilišta u obiteljskom vlasništvu. Zapošljavaju preko 700 zaposlenika i grade velikim kapacitetom, preko 1500 primjeraka godišnje.
Svoj uspjeh duguju kontinuiranom ulaganju, kvalitetnoj gradnji, posvećenosti segmentu obiteljskih brodica i jahti, te očito dobro vođenom poslovanju s idejom dugoročnog uspjeha. Regal gradi količinski puno, s velikim izborom individualizacije brojnih modela, ali pritom se ne štedi u proizvodnji. Prema nekolicini vrlo različitih Regalovih modela koje smo imali isprobati u Floridi, možemo bez zadrške kazati da se posvećenost detaljima u proizvodnji vidi i osjeti.
Njihove modele ne crtaju dizajneri koji su se u nautici našli slučajno, već ljudi koji plove i itekako promišljaju svaki komadić, te brod u cijelosti. Aktualna ponuda sastoji se od preko 40 modela namijenjenih surfanju, krstarenju, morskom ribolovu štapom i luksuznoj dnevnoj plovidbi. Važna okosnica brodogradilišta je obiteljski posao, ali i brodovi orijentirani obiteljskim aktivnostima.
Regal Boats kakve smo do sad viđali na Jadranu, pa i u Europi, uglavnom su njihovi manji modeli za dnevnu plovidbu i vikend-đite. Svi su građeni s visokom razinom kvalitete, a moderne linije uključuju implementacije najsuvremenije tehnologije i značajki bez kojih se danas ne plovi. Njihov Regal 50 Sport Activity Vessel s Ultimate paketom opreme u tome prednjači.

Regal 50 SAV je moderni Cadillac mora, udoban i opak
Brz i udoban brod koji će bez problema prevaliti velike udaljenosti i kada more nije blagonaklono. Vrlo prostrani walkaround motornjak s centralnom konzolom. Raspored kombinira i element bowridera, kao i komotan kabinski prostor pogodan za dugo i luksuzno krstarenje u dvoje. Tu je i zaista veliki kokpit s dva reda luksuznih sjedala i vanjskom kuhinjom sve pod masivnim hardtopom. U krmenom dijelu je veliki prostor s još dva naslonjača, hladnjacima, ledomatima, te bogatom opremom za ribolov.
Na krmi se bokovi otvaraju u balkone, za ukupno 5 metara širine kokpita. Tijekom naše plovidbe brzinom koja je prelazila 45 čvorova, čak i s desetero ljudi na brodu nije bilo gužve. Svatko je imao na izbor još nekoliko pozicija gdje je htio i mogao sjediti, stajati, nesmetano prolaziti. Ponavljam, tijekom brze plovidbe.

Od prove do krme, Regal 50 SAV pruža potpunu udobnost
Kod boravka na sidru s Regalom 50 SAV pružaju se razne mogućnosti. Na provi se osmero odraslih ljudi može družiti, osvježavati rashlađenim pićem iz ladičara. Pritom zaštićeni od vjetra visokim bokovima, te od sunca zahvaljujući biminiju koji se postavlja na stupove. Bočne stijenke su vrlo robusno građene, a po njima se može hodati, čak i ležati – sunčati koliko su široke.
Ispod su zvučnici, puno mjesta za pospremanje i odlaganje stvari. Siguran je i za djecu, dobro zaštićen s dubokim kokpitom. A brod je stabilan. U razini kukova, svi rubovi presvučen su mekanim štitnicima. Na svakom koraku su rukohvati. Paluba je cijela presvučena izdržljivom umjetnom tikovinom, a stepenice od mahagonija imaju transparentni protuklizni premaz.
Tijekom plovidbe najudobniji je na krmi. Ovaj motornjak od 15 tona i preko 16 metara na krmenom zrcalu ima tri najsnažnija izvanbrodska motora na tržištu. Krmeni prostor opremljen je dvama dubokim maceratorskim spremnicima za živu ješku i protokom morske vode. Tamo su i radne površine pogodne za ribolov od impregniranog mramora i ormarićima za priručnu opremu.
Posvuda su praktčni držači za čaše. S obje strane u krmenoj klupi nalaze se veliki ledomati, s pretincima hladnjaka za piće. Na pritisak botuna, iz hardtopa izlazi čvrsti okvir s biminjem. U sredini je čvrsti stol s držačima za čaše i za ribolovne štapove. Pored očite koristi otvaranja „balkona“, Regal je prvi nama znani brodograditelj koji je unutar njih instalirao i vratašca s obje strane. Naizgled banalna, ali vrlo korisna funkcija za komunikaciju s obalom prilikom bočnog pristajanja. Naročito u marinama s fingerima ili uz rivu.

Između ostalog, Regal 50 SAV je i luksuzni brod za ribolov
Posvuda na brodu su integrirani držači od inoksa za ribolovne štapove. Naročito na krmenom dijelu, kao i na hardtopu. Iz stropa se spušta 50-inčni ekran s detaljnim 3D prikazom morskog dna ili po potrebi drugim podacima, multimedijalnim sadržajem. Može se okretati oko osi i služiti kao televizor.
U hardtopu, s unutarnje strane je ugrađeno nekoliko zvučnika. Još po par zvučnika nalazi se u bokovima svakih metar i pol dužine broda. Kokpit je cijeli walkaround s dva reda udobnih pilotskih fotelja. Prisjetimo se sada ranije usporedbe s Cadillacom. Sve fotelje rade se u brodogradilištu, mogu se okretati oko svoje osi i spuštenog naslona služiti kao ravna podloga – stolovi.
Svako sjedalo ispred nogu ima čvrsti oslonac s nagibom od 45 stupnjeva. Tu funkciju imaju i klizna vrata interijera koja kada se zatvore – na pritisak botuna, služe kao dobar oslonac za noge.
Rotirajuće fotelje, spomenuti rotirajući televizor u kombinaciji s ledomatima i zvučnicima… nije teško zamisliti kako se čovjek može osjećati na ovom brodu. Između fotelja su pomični oslonci za ruku u kojima su dodatni Garminovi MDF-ovi s kućištem od lakiranog mahagonija.
Iza drugog reda naslonjača je velika vanjska kuhinja. Sastoji se od dubokog sudopera s dva pretinca i čvrstom radnom plohom. Tu su i dva velika hladnjaka i nekoliko voluminoznih ladica za pribor. Dodatni prostor za suđe i posuđe nalazi se u boksovima ispod sjedišta. Za spremanje hrane instaliran je dvostruki električni roštilj s digitalnom kontrolom. Vanjska kuhinja ima i utičnice s izmjeničnom strujom. Pod palubom je smješten Seakeeper 6 žiro stabilizator, koji dolazi u standardno opremljenom brodu.

Kormilarnica Regal 50 SAV kao na flybridge-u puno veće jahte
Testni primjerak s Ultimate paketom opreme obuhvaća i tri trenutno najveća Garminova MDF-a, kao i niz izdvojenih botuna za najbrže komande, te u slučaju pada sustava. Moguće ih je individualno programirati za željene funkcije. Još po jedan Garminov manji MDF nalazi se u hardtopu iznad drugog reda fotelja, te iznad kuhinjske radne površine. Da bismo dočarali razinu udobnosti, možemo kazati i to da brod ima instalirane klimatizacijske otvore u otvorenom kokpitu.
Na komandnoj ploči je nekoliko integriranih bežičnih punjača za mobitele, a još dva nalaze se u stropu hard topa prema krmi. Preglednost iz pozicije skipera je izvrsna. Brod je tako projektiran da se vrlo malo izdiže. Zahvaljujući visokoj provi, sposoban je gaziti i vrlo visoko more, u zahtjevnijim oceanskim uvjetima. Ukratko brod je stvoren da se njime iz okolice Miamija vlasnik bezbrižno uputi na popodnevni ribolov na Bahame i uvečer se vrati. Četvero ljudi može i prenoćiti. Kada se plovi u paru, ova 50-ica može služiti i kao jahta za duže krstarenje u karipskim i mediteranskim uvjetima.
Pored elektroničkih ručica za upravljanje motorima, opremljen je i naprednim Mercuryjevim joystickom. U kombinaciji s pramčanim potisnikom, uplovljavanje i manevriranje u ograničenim prostorima, odvija se vrlo glatko.

Pogonjen je s 3 najsnažnija izvanbrodska motora na tržištu
Prije svega, ovo je vrlo luksuzna jahta koja dobro uštimana na mirnom moru postiže impresivnih 50 čvorova, a to puno govori o kakvom se brodu radi. Regal 50 SAV standardno je opremljen s tri najsnažnija izvanbrodska motora na tržištu – Mercury Verado V12 600 KS. Ovi impresivni snagatori imaju nekoliko jedinstvenih značajki poput dvije brzine u prijenosu, fiksne pozicije motora i nogom koja se okreće, iznimnu snagu, ubrzanje i efikasnost, te mnoge druge mehaničke a i električne inovacije.
Zbog toga pružaju jedinstveni doživljaj plovidbe. O motorima smo već pisali i o njima je manje više sve poznato. Zahvaljujući 1800 konjskih snaga na krmenom zrcalu Regal 50 SAV starta, ubrzava i manevrira poput male sportske brodice. S lakoćom u samo nekoliko sekundi iz mirovanja dolazimo u stanje brzog glisiranja. Zahvaljujući težini i dužini trupa s dubokim V-profilom, te širenju u dijelu iznad vodene linije, s lakoćom savladava valove.
Blagi ili nagli okret preko valova na stanju mora 2 u punom gasu je mekan. Udarci se jedva osjete. Brod bez poskakivanja, trešnje i neugode prolazi i razbija more čak i preko većih valova, ostavljajući goleme perjanice morske pjene po boku. Dok smo plovili maksimalnom brzinom, ostala su otvorena vratašca u krmenom dijelu, na pomičnim balkonima. U kokpit nije ušla ni kapljica.
Na hard topu je instaliran FLIR sustav, dvije radarske antene, satelitski sustav za komunikaciju i televiziju, te jarbol s navigacijskom rasvjetom. Tamo su i nosači za krovne štapove, s mehanizmom za okretanje kojim se ručno upravlja iz kokpita.

Regal 50 SAV ima malo ležajeva, ali puno komocije i luksuza
Na mjestu gdje se na ovakvom tipu broda obično nalazi glavni ležaj za dvije osobe, Regal 50 SAV ima V-klupe koje mogu služiti kao ležaj. Prvenstveno ipak služe za dnevni odmor i kao prostrani unutarnji naslonjač. Kabina je smještena ispod kokpita. Otvorena je prema interijeru, a sastoji se od vrlo prostranog otočnog bračnog kreveta te velikog i udobnog naslonjača za dvoje koji može poslužiti i kao dodatni ležaj. Tamo je i velika televizija. Prostor interijera je klimatiziran s ventilacijskim sustavom provedenim na više mjesta, pa dobro temperira bez direktnog puhanja.
Kupaonica je zaista komotna, prostrana, s visokim stropom. Izdvojena tuš-kabina sa samodrenažnim podom od impregniranog mramora, te fiksnom drvenom klupom, jamče luksuzan boravak na moru. Ormar s umivaonikom ima veliku radnu površinu. Ispod i iznad ima puno mjesta za higijenske potrepštine, te velika ogledala iz više kutova. Kupaonica je opremljena utičnicama s izmjeničnom strujom, te se može koristiti poput one u hotelskoj sobi. Cijeli interijer, uključujući i kupaonicu, ima oku ugodnu zvučnu i toplinsku izolaciju, što jamči udobnost i intimu.

Sve što je popularno u Americi, kad tad dođe i kod nas
Da bismo razumjeli ovako komotan ali vrlo jednostavan raspored interijera, važno je imati na umu da primarna namjena ovog broda nije višednevni boravak iako pruža sav luksuz za noćenje. Ovo je američki brod u svakom smislu, posebno tipičan za Floridu, Meksički zaljev i Karipsko more. Kao i sve što je popularno u SAD-u, s vremenom dođe i u Europu. A primjeri dnevnih brodova s nizom najsnažnijih izvanbrodskih motora na krmi, sve se češće viđaju u Europi, pa i na Jadranu.
Regal 50 SAV je čak i u okviru Floride izuzetan brod. S početnom cijenom oko 2 milijuna američkih dolara, nije igračka za svačiji džep. Standardno opremljen već dolazi s gomilom opreme, a primjerak kojim smo mi zaplovili „teži“ je za 150 tisuća dolara. Razlika koja onomu tko se odluči za ovakav brod, nije velika. Brod k tome ne izgleda razmetljivo s obzirom na vrijednost i nije interesantan vlasnicima koji se žele pokazivati pred onima koji ne znaju o čemu se radi. Znalci će ga, ne sumnjamo, gledati s divljenjem.

Regal Boats 50 SAV
- Duljina preko svega 15,39 m
- Širina 4,48 m
- Gaz od 0,73 do 1,24 m
- Istisnina (praznog) 15.195 kg
- Motori 3 x Mercury Verado V12 600 KS
Tank goriva 2650 l- Tank vode 340 l
- Osnovna cijena s motorima, bez PDV-a 2.150.000 USD
Zastupnik: Franka Marine, 1. Resnik 49, 10040 Zagreb, tel.: +385 1 204 0560, e-mail:
prodaja@franka-marine.hr, www.franka-marine.hr
Napisao i snimio: Teo Marević
Originalno objavljeno u 280. broju Magazina More, listopad / studeni 2024. godine.