Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Test Kufner Yachts 50

Teo Marević24.04.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Kufner Yachts 50

Po jakom jugu u kanalu između Pašmana i Biograda zajedrili smo moćnom jedrilicom Kufner Yachts 50 domaćeg brodograditelja koji je u Hrvatskoj već dugo poznat na charter tržištu

Hrvatskih brodograditelja je malo, stoga nam je uvijek drago kad imamo priliku zaploviti brodom projektiranim i građenim u Hrvatskoj. A osobito kad dolazi iz samozatajnog brodogradilišta koje posljednjih godina gradi najviše jedrilica u Hrvatskoj. I kad tu jedrilicu imamo priliku testirati prvi i to baš za jubilarni broj naše revije. Po jakom jugu u kanalu između Pašmana i Biograda jedrili smo Kufnerom 50. Idealno vrijeme da vidimo za što je sposobna!

Svatko tko plovi Jadranom posljednjih 10 godina morao se susresti s Kufner jedrilicama. Najčešće ih možemo vidjeti obojene karakterističnim svjetloplavim gelcoatom. Brend koji je u Hrvatskoj već desetljeće poznat na charter tržištu. Nautika Kufner uspješno posluje već skoro 30 godina, a vlastite jedrilice gradi sestrinska tvrtka D&D Yachts posljednjih 11 godina.

Kako je Damir Kufner započeo gradnju vlastitih jedrilica

U brodogradilišnim halama u Kaštelima zaposleno je 40-ak radnika u proizvodnji. Do sad su sagradili više od 70 jedrilica, sve preko 50 stopa duljine. U ovom trenutku mogu istodobno graditi nekoliko brodova u različitim fazama gradnje. Dvadesetak ih je u vlastitom charteru, a ostatak je prodan privatnim vlasnicima, pretežno izvan Hrvatske.

Kufner Yachts 50, test Magazin More

Osnivač D&D Yachtsa, Damir Kufner potpuno je uronjen u posao vođenja brodogradilišta. Za taj posao kaže – treba biti fokusiran 365 dana u godini. Strastveni brodograditelj, po struci je inženjer elektrotehnike s dvadesetogodišnjim iskustvom vođenja proizvodnje u Končaru. Rođeni je Osječanin, živi na relaciji Kaštela – Zagreb, a uz more je vezan od djetinjstva. Ljeta je provodio na Čiovu u djedovoj kući. Strast za jedrenjem gaji desetljećima.

Nakon industrijske karijere posvećene proizvodnji hidrogeneratora, krajem 1990-ih započeo je s charterom. Posao kojemu se zatim posve posvetio.

Kufner Yachts 50 domaći je proizvod od glave do pete

Charter je išao dobro i razvijao se. Brodogradnja je došla petnaestak godina kasnije. U jednom trenutku planirao je povećati flotu. Budući da nije mogao pronaći jedrilicu koja će zadovoljiti sve njegove kriterije uz prihvatljivu cijenu, odlučio je pokušati sagraditi vlastitu. Bila je to 2014. godina, početak brodogradilišta D&D Yachts. Prvi negativ trupa napravili su sami unutar brodogradilišta. Danas to radi CNC stroj, a alati za projektiranje puno su napredniji, govori nam Damir.

Od početka je imao jasnu viziju kakav brod želi i zatim je krenuo okupljati tim. Prve projekte jedrilice Kufner 54 projektirao je Ante Zaninović s Brodarskog instituta. Nakon toga projektantske poslove preuzeo je kućni tim u sastavu Boris Bučan, Vedran Tare i Damir Kufner. Oni su radili i na razradi projekta našeg testnog primjerka i drugih modela D&D Yachtsa. Dizajn interijera radio je domaći dizajner Marko Šeper s adresom u Londonu.

Brodograditelj Damir Kufner za kormilom testne jedrilice Kufner 50 / Foto: Magazin More

Građen za charter, kvaliteta usporediva s najboljima

Kufner Yachts su jedrilice stvarane prema potrebama chartera koje je Damir definirao poučen vlastitim dugogodišnjim iskustvom. Kao i po uzoru na suvremene trendove. Od početka su kriteriji bili jasni. Moraju biti prostrane, udobne, funkcionalne, jednostavnih sustava i atraktivnog izgleda. Takva je i Kufner 50 koju smo testirali.

Posebnu pažnju posvećuju tikovoj palubi, koja se nalazi na svim Kufnerovim jedrilicama. Brodogradilište je napravilo nekoliko modela u više verzija rasporeda interijera i kokpita s različitim detaljima i opremom. Naša testna Kufner 50 završena je u proljeće prošle godine, a sam je model star par godina. Ima sve odlike suvremenog charter broda i još više! U marini Kornati uz nju su s obje strane vezane bile još dvije starije verzije. Svaka s drugačijom krmom.

Kufner se ne želi uspoređivati samo s industrijskim brodogradilištima koja grade tipične charter brodove, već s najkvalitetnijima. Školjka broda laminira se ručno. Ne zato što ne mogu napraviti lakši brod tehnologijom vakuumske infuzije, već zato što žele teži brod. Takav je čvršći i udobniji na valovitom moru. Ta se karakteristika na testiranju u uvjetima jakog juga pokazala odličnom. Brod se s punim jedrima pod 20 čvorova konstantnog vjetra i jačim naletima ne naginje previše. Stabilan je, ne trese i ne zabacuje pod udarima valova. Suvereno lomi svaku krijestu pred sobom.

Jedrilje je jednostavno za upravljanje. Testna jedrilica opremljena je genovom na namatanje, glavnim jedrom sa sustavom namatanja u jarbolu, a po potrebi može se opremiti genakerom / Foto: Magazin More

Jedrenje je iznenađujuće dobro i udobno

Kufner Yachts 50 je teška i čvrsta jedrilica koja se na testu se pokazala prilično brzom. U laškoj orci i mezzonave s 19 čvorova juga po reskom valu visine do jedan metar uredno smo jedrili brzinom preko 10 pa i prelazili 11 čvorova. U pravoj orci, otprilike 50 stupnjeva u vjetar, brzina tek malo opada, uglavnom na 8 čvorova, u oštroj orci ne ide ispod 7 čvorova. Iako nije performansni krstaš, s dovoljno vjetra postaje uzbudljiva jedrilica. Stabilna je i dobro trpi greške. Čak i kada ne bismo na vrijeme natrimali jedra, brod je dobro podnosio naše nespretne okrete. Nismo imali prilike njome jedriti po slabom vjetru, ali u takvim uvjetima većina jedrilica u charteru plovi na motor.

Jedrilje je jednostavno, što je i očekivano za ovaj tip jedrilice. Opremljena je Z-Sparovim jarbolom i bumom, te s tri para Harkenovih vinčeva. Od jedara imali smo samo roll glavno jedro i genovu. Genaker i Code 0 mogu se dodati. Više od toga u charteru nije ni potrebno. Svi gindaci provedeni su od jarbola ispod površine palube do vinčeva kraj ulaza u potpalublje. S dva vinča sa svake strane, komotno udaljenim, može se brzo i lako kontrolirati jedra.

Jedrilje optimizirano za upotrebu u charteru

Naša jedrilica nije opremljena električnim vinčem, što je danas postalo uobičajeno na brodu ove veličine. To, međutim, nije nikakav problem. Ipak, s nešto većim vinčem za genovu trimanje bi bilo lakše s uvjetima vjetra kakav smo mi imali na testu. Sustav namatanja jedra u jarbolu nije idealan za trim, ali je jednostavan i pogodan za charter. Škota glavnog jedra izmaknuta je ispred sprayhooda pa uopće ne smeta u kokpitu, a zasebno se trima privjetrinska i zavjetrinska strana.

Upravljanje je lagano i intuitivno. Jedrilica ima jedan list kormila sa sustavom dva timuna slovenskog brenda Carbonautica. Na njima se dobro osjeti kamo želi ići i kada treba izbalansirati jedra. Kad jedrimo brzinom od 10 čvorova, reagira jako brzo čak i na male pomake timuna. U sporijim brzinama je umjerena. Ta se razlika događa negdje kod prelaska 8 čvorova.

Plovidba motorom je ugodna i učinkovita. Kufner Yachts 50 je opremljena snažnim Yanmarovim motorom od 54 kW. Prostor motora je dobro izoliran, a motor sam po sebi nije glasan, pa u vožnji nema buke ni trešnje.

Kokpit i paluba klasičnih, bezvremenskih linija

Paluba je niskoprofilna, čista, s flush deck instalacijama. Površina palube je blago zakrivljena što je dobro za sliv kiše ili kada more zapljusne. Ali dovoljno ravna da se posvuda može rasprostrti ručnik i uživati u sunčanju. Oni koji vole udobnije ležati, imaju mogućnost izvaliti se na golemo sunčalište ispod buma. Tamo stane i do pet odraslih osoba. I na provi je dovoljno mjesta da prilikom sidrenja zalegne više ljudi.

Čitava paluba prekrivena je tikovinom; Photo Magazin More

Prostor palube tako je osmišljen da se podijeli u više dijelova. Damir nam objašnjava, iako ima 5 kabina i stvoren je za plovidbu velike grupe, desetero ljudi nikad ne sjedi u istom prostoru i razgovara uglas.

Prohodnost je odlična, a posvuda po brodu imamo se za što uhvatiti. Bočna ograda je visoka, prolazi su široki. Kokpit je zaista udoban. Sastoji se od dvije velike klupe s visokim naslonom za ugodno sjedenje između kojih je glomazni stol. U njemu je veliki hladnjak, naokolo udobni vanjski jastuci, a bimini koji prekriva cijeli kokpit vjerojatno je najbitnija stvar za provod na moru.

Stol se može raširiti s obje strane i podbočiti čvrstim inoks postoljem. Za raširenim stolom može sjediti i marendati cijela posada.

Raspored u prostranom kokpitu je namijenjen uživanju

U stražnjem dijelu kokpita smještena su dva postolja s kormilima. Na njima su B&G navigacijski uređaji i ručice za upravljanje motorom i potisnicima. Skiper ima na raspolaganju golemu klupu cijelom širinom krme, te bočne klupe. Preglednost je odlična zahvaljujući niskom profilu palube. Čak i s podignutim sprayhoodom, dobro se vidi horizont.

Prostran kokpit są roštiljem na krmi; photo Magazin More

U sredini krmene klupe, pod poklopcem sjedišta nalazi se veliki vanjski plinski roštilj, a pored i mali sudoper. Do njega se dolazi s krmene platforme. Takva oprema omogućava pripremu jela koja bi inače unutrašnjost ispunila nepoželjnim mirisom prženja.

Krmena platforma je golema, idealna za komunikaciju s obalom i kupanje. Platforma se spušta i podiže jednostavno, pomoću sustava škote. Lijevo u krmenom zrcalu nalazi se splav za spašavanje. Ispod skiperskog dijela kokpita je otvor velikog prostora koji služi za pristup sustavu kormila. Unutra je smješten generator Paguro 4 kVA, a još je mjesta za instalaciju razne opreme ili može biti spremište izdašnog volumena.

Više verzija rasporeda u potpalublju

Jedinstveni raspored i dizajn interijera na modelu Kufner 50, s velikim šankom u sredini, ispod kojeg su i praktične barske stolice / Foto: Magazin More

Potpalublje je prilagođeno potrebama chartera. Model Kufner 50 već je doživio nekoliko verzija rasporeda interijera. Sastoji se od 5 kabina, 4 toaletna prostora, salona s kuhinjom i barom, strojarnice i malog hodnika prema provi. Istaknut ćemo praktične elemente poput dugačkih krovnih rukohvata, pametno izmještenog stola i dugačkog bara zbog čega je sigurnost kretanja zajamčena. Prostor je prirodno dobro osvijetljen, bez narušavanja privatnosti boravka.

Svi elementi izvedeni su od debele šperploče, 1,8 cm, sa svijetlim furnirom bijelog hrasta. Za razliku od većine, Kufner nije odustao od punog drveta. Masive možemo vidjeti na svim rubovima brodskog namještaja, na prolazima, pa i na ulazu u potpalublje gdje je okvir od masivnih tikovih greda.

Originalno osmišljen raspored salona

Naš testni primjerak ima nešto kraći salon, da bi se više mjesta oslobodilo za kabine u pramcu. I dalje je izdašnog volumena. S lijeve strane je veliki fiksni stol od punog drva. Okolo je polukružna klupa, dovoljno velika da tamo cijela posada istovremeno objeduje, a poslužit će i skiperu jer u ovoj inačici nema navigacijskog stola. Radiostanica i ostali uređaji nalaze se nadohvat ruke.

U sredini salona je prolaz, a desno prema kuhinji dugački bar s barskim stolicama. Lako je zamisliti kako će takav prostor dobro doći kada na brodu boravi desetero ljudi u plovidbi. Uz desni bok je kuhinja. Praktična je i u njoj se mogu pripremati jela i tijekom plovidbe. Opremljena je velikim sudoperom, brojnim ormarićima za posuđe i spremanje hrane. U kuhinji je i veliki hladnjak s frontalnim vratima. Zahvaljujući spomenutom baru, koji možemo koristiti i kao dodatnu veliku radnu površinu, kuhar ima na raspolaganju oslonac cijelom dužinom kuhinje. Između bara i kuhinje dovoljno je mjesta za prolaz, a premalo da biste izgubili ravnotežu.

Kabina u provi Kufner Yachts 50 je velika i prirodno osvjetljena, s garderobnim ormarima s obje strane / Foto: Magazin More

U kabinama može spavati 10 osoba

Prema krmi su s obje strane kupaonice s WC-ima. Prostrane su, s prirodnim svjetlom, ventilacijom i malim bokaportama na krovu kabine. Ispod kokpita klasično su raspoređene krmene kabine. Ležajevi su vrlo prostrani za dvije osobe. U sredini ispod stepeništa je strojarnica u kojoj se nalazi motor sa sail driveom.

Hodnik povezuje salon s bočnim kabinama, kupaonicom, WC-om i glavnu kabinu u provi / Foto: Magazin More

Uz frontalni, dodatni pristup motoru imamo kroz bočna vratašca u krmenim kabinama. U santinama u salonu nalaze se svi praktični pristupi sustavima vode.

Od salona prema provi još su 3 kabine, WC i velika tuš-kabina. Odmah do glavne pregrade smještene su dvije simetrične kabine s krevetima na kat. Za razliku od tipičnih kratkih kreveta kakve viđamo na konkurentnim jedrilicama, ovdje komotno mogu leći odrasle osobe. U nastavku prema provi s jedne je strane veliki toaletni prostor što ga dijele sve tri kabine u provi. A s druge strane je jednako velika kupaonica. U provi je veća kabina, klasičnog rasporeda.

Sve kabine imaju prirodno svjetlo zahvaljujući fiksnim zatamnjenim prozorima u bokovima trupa. Svaka kabina ima i prirodni dotok zraka kroz bokaporte. Visina u potpalublju nije pretjerano velika. Nešto je manja od 2 metra, ali pod se može izvesti u nižoj razini, za izrazito visoke ljude.

S jedne strane je veliki WC s nekoliko ormarića za stvari, komotnim umivaonikom i velikim ogledalom, a s druge strane je velika kupaonica sa zaista velikom tuš kabinom / Foto: Magazin More

Konkurentna cijena i jedinstven pristup klijentima

Dakle, riječ je o vrlo solidno građenoj jedrilici čije su glavne značajke uporabljivost u charteru i sigurnost u plovidbi i u težim uvjetima. Premda se oslanja na prokušana rješenja, raspored u unutrašnjosti je originalan. Možda se nekome neće svidjeti dvije kabine s krevetima na kat ili poneki detalj, ali nesumnjivo sve je na brodu dobro i na iskustvu promišljeno.

A kad dođemo do cijene i konkurentnosti može se postaviti pitanje zbog čega su brodovi na tržištu toliko skupi. Naš primjerak, kompletno opremljen s top opremom, uklju­čujući i generator, grijanje i klimu, s tikovinom preko cijele palube i kokpita, osnovnim jedriljem za domaće i slovenske kupce te charter tvrtke stoji 325 tisuća eura. Osnovna cijena mu je već od 258.600 eura.

Pored toga, za određeni broj kupaca Nautika Kufner nudi poseban charter management program. U kojem uz investiciju od 120.000 eura vlasniku jamči minimalnu dobit od 7% te garantiran otkup plovila nakon 7 godina uz snošenje svih troškova od strane čerter tvrtke. Identičan program nudi se i za Kufner 57. Za tu jedrilicu postoji i charter management program u kojem može sudjelovati više vlasnika.

Jasno je da je to jedrilicama Kufner izniman tržišni adut. O tomu zašto ga ne primjenjuju drugi i koja je tajna postizanja tako niske cijene mogli bismo raspravljati do sutra.

Fleksibilnost u brodogradnji kao dodatni adut

Brodogradilište D&D Yachts ima nekoliko modela, a za svaki model rade više verzija. Relativno su malo brodogradilište i dovoljno fleksibilni za brze promjene i prilagodbe tržištu. Trenutačno rade na dva nova modela o kojima zasad nije puno poznato. Jedan je manji i stvara se prema „old school“ jedriličarskim zahtjevima, a drugi model je veći i luksuzniji, kojim bi trebali ući u novi segment tržišta.

Već godinama svoje brodove prodaju u inozemstvu. Najviše izvoze u Italiju i u Tursku, a probijaju se i na američko tržište. Prošle godine izlagali su jedan model na velikom sajmu u Miamiju, a nakon cjelodnevnog druženja s Damirom Kufnerom, jasno nam je da ćemo od tog čovjeka i njegovog brodogradilišta ubuduće vidjeti još puno toga.

Napisao: Teo Marević
Snimili: Teo Marević i Marin Srzić

Originalno objavljeno u 282. broju Magazina More, veljača / ožujak 2025. godine.

Tehnički podaci: Kufner Yachts 50

  • Duljina preko svega: 15,98 m
  • Duljina trupa: 14,95 m
  • Duljina na vodenoj liniji: 14,07 m
  • Širina maks.: 4,74 m
  • Gaz: 2,323 m
  • Istisnina: 14 t
  • Balast: 4,2 t
  • Spremnik goriva: 270 l
  • Spremnik vode: 2 x 360 l
  • Površina roll glavnog jedra: 54 m2
  • Površina roll genove: 52 m2
  • Genaker: 140 m2
  • Code 0: 120 m2
  • Projektanti: Boris Bućan, Vedran Tare, Marko Šeper, Damir Kufner
  • Osnovna cijena bez PDV-a: 258.600 €
  • Cijena testiranog modela bez PDV-a: 325.000 €
  • Brodograditelj: D&D plovila d.o.o., Cesta dr. Franje Tuđmana 344, 21212 Kaštel Sućurac, mob. +385 91 4789 219, damir.kufner@icloud.com, www.kufneryachts.it

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message

    PREPORUČAMO

    Matej Jovanov – povratak korijenima

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Otok Hvar – svi doživljaji sunčanog otoka

    Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

    Najljepša jadranska sidrišta: Luka Tiha

    Najljepša jadranska sidrišta: Skrivena luka

    NAJNOVIJE

    MennYacht otvorio urede u marinama Dalmacija i Mandalina

    13.05.2025

    SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

    11.05.2025

    Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

    10.05.2025

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    09.05.2025

    Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

    09.05.2025

    U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

    08.05.2025

    Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

    07.05.2025

    U Biogradu otvorena suha marina Pauman

    06.05.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.