Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

TEST Adriana 44 Fly

Teo Marević01.02.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Test Adriana 44 Fly / Foto: Magazin More

Na postojeći model usporediv s lobster tipom brodova i dozom tradicionalnih mediteranskih linija, njen originalni tvorac nacrtao je novu verziju s letećim mostom

Prremda se puno puta u predstavljanju novih brodova spominje bezvremenski dizajn, jasno je da to samo vrijeme može potvrditi. U slučaju Adriane 44 ta se činjenica pokazala točnom. Krajem rujna zaplovili smo prvim primjerkom novog modela Adriana 44 Fly. Osim očito cijele nove razine na brodu, suvremene opreme i blagog modernog osvježenja interijera, malo se toga promijenilo od 2008. godine kada je predstavljen originalni model, a brod i dalje djeluje svježe.

Građena je na trupu koji podsjeća na klasične linije tradicionalnih mediteranskih miljenika, s osobinama lobstera. Crtao ga je domaći projektant Nikola Orešković za tadašnje brodogradilište SAS Vektor. On je za brodogradilište Adriana Boats, koje ih danas gradi, isprojektirao i leteći most tako da i ova nova verzija nosi isti potpis. Osim Adriane 44, grade i mlađi i manji model Adriana 36.

Test Adriana 44 Fly, Leteći most na novoj verziji Adriane 44 izvrsno se uklapa u liniju. Nije prevelik, ali je funkcionalan / Foto: Magazin More

Novi projekt, odnosno obnovljeni projekt 44-ice s letećim mostom pada u doba kad je brodogradilište znatno pojačalo svoje aktivnosti. Naime u zajednici s Brodogradnjom Pičuljan odabrani su za gradnju petnaest stakloplastičnih brodica za potrebe lučkih kapetanija koje će uskoro početi isporučivati. To će im itekako doprinijeti popularnosti i snaženju brenda kad su rekreativne brodice u pitanju. Uostalom i Adriana 44 projektirana je po mjeri Jadrana, s pažljivo doziranom mješavinom tradicionalnih dizajnerskih poteza sa suvremenom tehnologijom i linijama trupa.

Zahvaljujući izdašnoj širini trupa u potpunosti odgovara svojoj osnovnoj namjeni te je idealna za krstarenje, ali i za ribolov ili druženje. Leteći most ovom brodu daje novi karakter i moderniji izgled.

Novi karakter dobro znane domaće jahtice – Adriana 44 Fly

Počnimo stoga od letećeg mosta. Do njega se prilazi stepenicama iz kokpita, a na gornjoj razini nautičari će doživjeti pravi jahtaški osjećaj. Da ga je kojim slučajem crtao neki drugi projektant, vjerojatno bi pokleknuo pred željom da bude veći, što je teoretski moguće, ali ne bi se dobro uklopio u dizajn broda.

Leteći most nije velik kao što to možemo zateći na nekim industrijskim modelima modernih motornjaka i manjih od ovog, ali sve ima svoje zašto i zato. Prostor je lijep i skladno dizajniran, simetričnog rasporeda. Dobro je zaštićen ogradom od inoksa te vjetrobranom po cijeloj širini letećeg mosta.

Kao i na glavnoj kormilarnici, tu su također svi navigacijski uređaji i upravljačke ručice za plovidbu te prekidači. Od komocije, na raspolaganju su dvije klupe s podesivim nagibom naslona te prostor u krmenom dijelu mosta gdje mogu stajati još dvije osobe. U plovidbi, u ovom prostoru mogu boraviti dvije do tri osobe, ali na sidru kada se spusti naslon sjedala i više ljudi.

Plovidba i upravljanje brodom s mosta je poseban doživljaj i najljepše mjesto za boravak na brodu kada nas vrijeme služi. Za ugodniju plovidbu ljeti, preko cijelog mosta rasteže se sklopivi bimini. Građen je čvrsto i nema trešnje i zveckanja u brzoj plovidbi. Važno je napomenuti da most na Adriani 44 Fly pruža osjećaj sigurnosti i uopće se ne osjete vibracije niti jaki trzaji dok prelazi valove.

Prohodna paluba jamči veću sigurnost u plovidbi

Povrh trupa izdašnog volumena nalazi se prostrana i čista paluba. Prova je oblog oblika pri vrhu što pridonosi iskoristivoj površini. Ispred sunčališta za tri osobe nalazi se veliki prazni prostor pa je osjećaj boravka pravi jahtaški. Bočni prolazi dovoljno su prostrani da se u mirovanju broda njima može hodati bez pridržavanja za ogradu. U plovidbi, pametnije je držati se za ogradu ili za rukohvat postavljen u visini ramena.

Test Adriana 44 Fly, pogled s letećeg mosta prema prostranoj provi / Foto: Magazin More

Dobra prohodnost jamči veću sigurnost na brodu u svim situacijama. Od skiperske pozicije začas se dolazi do krme, te po boku s obje strane do prove. Na samom vrhu prove je široki špirun koji se može koristiti na razne načine. Vodilica sidra smještena je ispod poklopca od tikovine, tako da špirun može biti izvrsna platforma za skakanje u more. Poslužit će i kao sigurno mjesto za prebacivanje stvari s kopna, bez pristajanja, kao i za ribolov.

Funkcionalnost i estetska privlačnost modela Adriana 44 Fly idu ruku pod ruku. U najširem dijelu trupa mjeri 4,25 metara. Kokpit je stoga razmjerno prostran i pogodan za prihvat većeg društva. Testni primjerak nad kokpitom ima bimini s fiksnim okvirom od inoksa koji dobro štiti od sunca. Ta će zaštita dobro doći i ako nas na moru zahvati prolazna kišica. Uz staklo koje dijeli kokpit od salona nalazi se veliki hladnjak i duboki vanjski sudoper. Takav raspored kokpita pogodan je za feštice s obitelji ili društvom, gdje ćemo priručno moći oprati čaše i dohvatiti hladno piće.

Test Adriana 44 Fly. golemi kokpit pogodan za druženje i razne druge aktivnosti / Foto: Magazin More

Motori izmaknuti prema sredini za bolji balans Adriana 44 Fly

Iza kokpita je direktan pristup velikoj krmenoj platformi koja osim za kupanje služi i kao nosač za byboat pa je prova uvijek prazna. Preko sredine platforme pruža se hidraulična Osculati pasarela s teleskopskim produžetkom i samopostavljajućom ogradicom.

Ispod triju fiksnih klupa s visokim naslonom nalaze se duboka spremišta. U podu kokpita su dva velika otvora za spremišni prostor gdje stanu svi bokobrani i ostali pribor za plovidbu. Tamo je i komotan pristup sustavu grijane vode, ispušnom sustavu, klimatizacijskom kompresoru, baterijskom sklopu, električnom sklopu, te inverteru i drugim uređajima.

Motori su smješteni u zaseban izolirani prostor u sredini trupa, između spremišta i kabinskog prostora. Pozicija motora pametno je raspoređena za postizanje željenog balansa. Izolacija je dobra pa u interijeru nema prevelike buke u plovidbi. Veliki poklopac motornog prostora u kokpitu podiže se na botun. Osim pogonskog motora, u sredini je i dizelski generator Mase Genset 6.1 kW, a s obje strane motora nalaze se tankovi goriva zapremine po 500 litara.

Salon i kormilarnica su komotni i bezvremenski

Test Adriana 44 Fly, Kormilarnica pruža udobno sjedalo i odličan pogled od gotovo 360 stupnjeva / Foto: Magazin More

Prostor salona je osvježen u završnoj obradi i izgleda moderno. Zahvaljujući staklenim stijenama iznutra se pruža odličan pogled oko broda tijekom plovidbe ili na sidru. Uredan i jednostavan prostor prirodno je osvijetljen sa svih strana. Uz bijeli gelcoat, sive presvlake naslonjača i svijetli furnir bijelog hrasta doima se većim.

Raspored je klasičan kakav se već godinama upotrebljava na ovom tipu broda i nije bilo potrebe za mijenjanjem od originalne verzije. S lijeve strane salona je velika klupa C-oblika oko stola na razvlačenje. S desne strane je kuhinja L-oblika, dovoljno velika i za pripremu složenijih jela. Izvedena je od modernih materijala, laka je za održavanje i korištenje. Poklopac plinskog štednjaka ima i adekvatnu toplinsku izolaciju koja ujedno i služi da spriječi špricanje iz lonca na staklo. Dvostruki veliki sudoper je na praktičnom mjestu, s dovoljno mjesta za nesmetano korištenje.

Naprijed desno je prostrana kormilarnica, suvremeno opremljena navigacijskim uređajima, izrađena od finih i sjajnih materijala po standardu luksuznih jahti.

Kormilarnica je čista i pregledna, ergonomski dobro prilagođena za plovidbu. S desne strane je praktičan veliki klizni prozor, a ispod nadohvat ruke panel s električnim sklopkama. Dovoljno je velika da se po želji naručitelja tamo mogu ugraditi i dodatni uređaji, iako za to vjerojatno nema potrebe.

Osim timuna, ručica gasa i upravljača Vetusovog pramčanog potisnika, tamo su i Yanmarovi digitalni zasloni za detaljan pregled rada i stanja motora, a sve funkcije i podaci broda mogu se pratiti i na velikom Garminovom MFD-u GPS 1223 xsv. Iz pozicije skipera preglednost je odlična i vidi se gotovo 360 stupnjeva, uz vrlo male mrtve kuteve. Opremljen je i Garminovim autopilotom, te radarom GMR Fantom 18.

Raspored Adriane 44 Fly uključuje vlasničku kabinu u provi, dvije simetrične kabine za goste te dvije kupaonice s WC-om / Magazin More

Adriana 44 Fly ima potpalublje za gospodu

Potpalublje je u rasporedu identično prvoj verziji Adriane 44. Uređeno je vrlo skladno i u nautičkom stilu. Estetski je osvježeno u odnosu na originalnu verziju broda. Umjesto tamnog mahagonija, unutra je svjetliji furnir.

Spuštajući se stepenicama iz salona, ulazimo u međuprostor, „hodnik.“ Ravno u provi je velika vlasnička kabina. Zahvaljujući volumenu broda, velikom otočnom krevetu može se prići s triju strana. Unutra su sa svake strane ormari za odjeću, te police. Vlasničkoj kabini pripada zasebna kupaonica. Strop u kupaonici je visok i vrlo je komotan, dovoljan i za krupne ljude. Iznad i ispod umivaonika su ormarići za higijenske potrepštine.

Za razliku od gotovo svih modernih jahti ovog tipa, potpalublje nema mnogo prirodne svjetlosti, taman koliko je potrebno. Ono što se može činiti kao nedostatak, ustvari je prednost jer unutrašnjost broda najviše propada pod utjecajem UV-a. To se na ovoj Adriani neće dogoditi. Također znači da na prozore ne moramo navlačiti zavjese jer je ljeti pretoplo, ili radi intime u vlastitoj kabini, kao što je slučaj kod svih modernih brodica i jahti.

S lijeve strane iz hodnika se ulazi u zajedničku kupaonicu koja je gotovo identičnih dimenzija kao i izdvojena vlasnička. Isto tako iz hodnika se ulazi u dvije simetrične kabine za goste smještene ispod salona s obje strane. Na ulazu u te kabine ima puno mjesta i visine, pogodno je za presvlačenje. Tamo je i izravan pristup ormarima za odjeću pristojnog volumena. Ležajevi se nalaze vrlo nisko, a strop je u njima za ovaj tip broda viši nego što je uobičajeno.

Test Adriana 44 Fly, Potpalublje je tradicionalno raspoređeno s izdašnim komforom, luksuzno opremljen / Foto: Magazin More
Test Adriana 44 Fly, I druga kabina nudi veliki komfor, te mnoštvo mjesta za pospremanje stvari / Foto: Magazin More

Karakteristike plovidbe usporedive s lobster tipom brodova

Ovaj tip broda pogodan je za plovidbu Jadranom. Sposoban ploviti cijelu godinu i zahvaljujući velikom zatvorenom prostoru omogućava udobnu plovidbu i zimi. Ipak, vjerojatnije je da će se koristiti u toplijem periodu godine. Naročito leteći most i upravljanje izvana bit će ugodnije ljeti nego zimi, odnosno u predsezoni i posezoni.

S testiranom Adriana 44 Fly plovili smo u uvjetima mirnog mora i slabog vjetra i ugodno se proveli. Prilikom testiranja najveće brzine u neutralnom trimu postigli smo malo više od 29 čvorova i to po kratkim malim valovima. Na bonaci i uz malo ispravljanja ta bi se brzina mogla povećati za čvor i pol, no to se na ovakvom brodu neće niti osjetiti. Ovo je prava mala jahta, stvorena za uživanje. Nautičar se na njoj može opustiti i bezbrižno zaploviti čak i kad je hladnije, vjetrovitije.

Brod je opremljen parom Yanmarovih 8LV dizelskih motora, svaki po 370 konjskih snaga. Propul­zija je direktna osovinska, što značajno olakšava održavanje, posebice kod broda u charteru kao što je naš testni primjerak.

Test Adriana 44 Fly, Salon o kakvom mnogi sanjaju, pogodan je za cjelogodišnju plovidbu, dobro zaštićen s mogućnosti otvaranja prema kokpitu / Foto: Magazin More

Odlično funkcionira kao vlasnički brod, ali i u charteru

Zahvaljujući dobro projektiranom trupu s gazom od 0,9 m te 9,7 tona deplasmana, kao i modernim dizelskim motorima brod je ekonomičan. Potrošnja mu raste gotovo linearno, pa je jednostavno računati ekonomičnost plovidbe. Plovimo li umjerenom brzinom, umjereno će i trošiti. Pri brzini od 11 do 15 čvorova trošit će između 30 i 50 litara na sat, što je vrlo pristojno. Između 15 i 20 čvorova plovimo na tzv. poludeplasmanski način. Pravo glisiranje događa se malo iznad te brzine, pa će na 3 tisuće okretaja trošiti 77 litara i ploviti brzinom od 22 čvora.

To je otprilike i optimalna brzina ovog broda. Naravno, stisnemo li ručice gasa do kraja potrošnja će narasti, no i na maksimumu to je relativno dobra potrošnja sa svega 142 litre na sat. Buka u kokpitu je očekivana, normalna, dok je u salonu sa zatvorenim kliznim vratima puno tiše i može se normalno razgovarati, a govoreći o buci, u vožnji smo uspijevali razgovarati i na relaciji kokpit – leteći most s blago povišenim glasom.

Ovaj brod, iako projektiran kao tipični vlasnički motornjak, ustvari jako dobro funkcionira u charteru zahvaljujući komociji u sve tri kabine, salonu i kokpitu. Nova verzija s letećim mostom samo povećava mogućnosti iznajmljivanja. Dapače, naš primjerak je friško iz brodogradilišta odradio prvi tjedan u charteru, a zatim smo i mi njime zaplovili. Isti charter ima u floti nekolicinu Adriana 44 i 36, što samo potvrđuje ovaj naš dojam.

Test Adriana 44 Fly, Prostrana kupaonica i WC jedan su od osvnovnih preduvjeta za viši komfor u plovidbi / Foto: Magazin More

Adriana 44 Fly

  • Duljina preko svega    13,48 m
  • Duljina trupa  11,98 m
  • Širina  4,25 m
  • Gaz      0,92 m
  • Istisnina (praznog)      9700 kg
  • Motori 2 x Yanmar 8LV 370 KS
  • Tank goriva     2 x 500 l
  • Tank vode       400 l
  • CE Kategorija  B
  • Broj kabina     3
  • Cijena testiranog plovila bez PDV-a   626.000 €
  • Zastupnik: Adriana Boats d.o.o., Verdijeva 6, 51000 Rijeka, tel.: +385 98 20 85 25, +385 98 44 93 09, e-mail: sales@adriana-boats.com, www.adriana-boats.com

Napisali i snimili: Marin Srzić i Teo Marević

Originalno objavljeno u 280. broju Magazina More, listopad / studeni 2024. godine.

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message

    PREPORUČAMO

    Test: Beneteau First 30

    Test Azimut 53 Fly

    Testirali smo Frauscher 1414 Demon

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Test Kufner Yachts 50

    Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

    NAJNOVIJE

    Izvlačenje Bayesiana ulazi u završnu fazu

    17.06.2025

    U Jadranovu otvoreno novo privezište

    16.06.2025

    Test: Beneteau First 30

    16.06.2025

    Stipanović i Bilić osvojili srebro na Europskom prvenstvu klase Zvijezda

    16.06.2025

    Dan Lenard pokušava oboriti Guinnessov rekord

    15.06.2025

    Mitja Kosmina na Shockwave 3 pobjednik 26 Fiumanke

    14.06.2025

    Treća utrka svjetskog prvenstva UIM E1 u Dubrovniku 

    13.06.2025

    Test Azimut 53 Fly

    12.06.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.