Revolucionarni jedrenjak Neoliner Origin Atlantik je preplovio za osam dana, ali pionirsko putovanje nije prošlo glatko.

Teretni jedrenjak Neoliner Origin uspješno je odradio svoje prvo transatlantsko putovanje na ruti od Francuske do Amerike.

16. listopada isplovio je iz luke Saint‑Nazaire, a 24. listopada stigao u luku Saint‑Pierre et Miquelon nedaleko od Kanade. U Baltimore (SAD) je uplovio 30. listopada. Prije povratka u Europu, brod će prvo otići do Halifaxa u Kanadi i tamo ukrcati teret.

Pionirsko putovanje nije prošlo glatko. Nakon dva dana jedrenja Neoliner Origin našao se u oluji te mu je oštećeno jedno od dva velika jedra. Nakon toga je na putu do Amerike koristio i dodatni pomoćni električno / dizelski pogon.

Neoliner Origin izgrađen je u turskom brodogradilištu RMK Marine i porinut je početkom ove godine
Nosivost – 5,300 tona

Neoliner Origin je Ro-Ro teretni brod koji koristi vjetar kao primarno pogonsko sredstvo, uz hibridni pomoćni motorni pogon. Građen je u turskom brodogradilištu RMK Marine te je porinut početkom ove godine. Dugačak je 136, a širok 24,2 metra.

Ukupna površina jedara mu je oko tri tisuće četvornih metara. Ima dva jarbola od 90 metara koji se mogu spustiti na 42 metra. Brod zahvaljujući tome može prolaziti ispod mostova i lakše manevrirati u lukama. Nosivost mu je 5,300 tona, a dizajniran je tako da može primiti i vrlo glomazan teret – do 10 metara visine i težine do 200 tona.

Neoliner Origin prešao je Atlantik za osam dana. Vlasnici broda iz Francuske zadovoljni su kako je prošlo pionirsko putovanje, bez obzira što je posada morala koristiti i pomoćni pogon.

Koristeći vjetar kao glavno pogonsko sredstvo, Neoliner Origin troši 80 posto manje fosilnih goriva za prelazak Atlantika nego klasični teretnjaci.  

Teretni jedrenjak Atlantik je preplovio za osam dana
Maksimalna brzina – 14,5 čvorova

S dva glavna jedra od po 1,050 kvadrata i dva dodatna od po 450 kvadrata, Neoliner Origin plovi prosječnom brzinom od oko 11 čvorova. U lukama, ili kada vjetra nema, koristi pomoćni pogon. To su dizelski motor od 3,300 kW i električni motor od 900 kW. Kombinirajući vjetar i motore, brod razvija maksimalnu brzinu od 14,5 čvorova.

Na osmišljavanju, razvoju i gradnji jedrenjaka Neoliner Origin radilo je oko 700 stručnjaka više od 12 godina. Michel Pery, suosnivač tvrtke Neoline iz Nantesa kazao je koji su bili glavni izazovi u gradnji:

  • Trgovački brod mora prije svega biti pouzdan i stoga si nismo mogli priuštiti eksperimentiranje. Koristili smo samo tehnologije koje su već ispitane. Jedina revolucionarna inovacija na brodu zapravo su samo jedra, koja je osmislio OneSails, a proizvela tvrtka Flexon Composites.
Brod ima dva jarbola visine 90m, koji se mogu sklopiti
Prelazak na hidrogen

Predsjednik kompanije Jean Zanuttini je dodao:

  • Osnovna ideja je korištenje vjetra kao glavnoga pogona. To naravno znači manju brzinu broda, ali i upola manje energije za prelazak Atlantika. Na brodu su snažne baterije, zahvaljujući kojima se svi manevri u luci mogu izvoditi na električni pogon. Treći korak na kojemu radimo je potpuno izbacivanje dizelskog pogona iz jednadžbe. Trenutno eksperimentiramo s hidrogenskim pogonom i vjerojatno ćemo uskoro implementirati to rješenje. Nakon toga će Neoliner Origin imati 100% „zeleni“ pogon, na što smo jako ponosni.