Antonio Vuleta i Dino Urlić na jedrilici Otto e Mezzo pobjednici su 30. izdanja regate Sušac 100 x 2. po oba premjera. Regatu je završilo samo 6 brodova.
Antonio Vuleta i Dino Urlić na jedrilici Otto e Mezzo pobjednici su 30. izdanja regate Sušac 100 x 2. po Sušac i THC premjeru.
U realnom vremenu najbrži su bili Mate Arapov i Elko Mrduljaš na Fatamorgani 2, ali Vuleta i Urlić na malenome Ottu e Mezzu pojeli su ih po premjeru za više od tri sata.

Prvi puta aktiviran pomoćni cilj
30. izdanje regate Sušac 100 x 2 bilo je jedno od masovnijih, sporijih i mučnijih. Nastupila je 51 posada te je tako umalo izjednačen i prebačen rekord od prije nekoliko godina kada su na startu bila 54 broda.
Prognoza je uoči regate najavljivala bonacu, a tako je i bilo. Organizatori iz Mornara stoga su prvi puta u 30 – godišnjoj povijesti regate aktivirali pomoćni cilj južno od svjetionika na Sušcu.
Cijelu regatu na kraju je uspješno završilo samo šest brodova. Još 39 ih je okrenulo pomoćni cilj na Sušcu. Šest posada je odustalo.
Antonio Vuleta i Dino Orlić regatu su završili nakon 28 sati i 4 minute, odnosno oko 7 minuta nakon najbrže Fatamorgane 2. Treća u realnom vremenu i druga po premjeru bila je posada Alec Cvinar / Niko Kmetović na jedrilici Spirit.


Do Sušca još nekako
Teške bonace na regati Sušac 100 x 2 nisu rijetkost, ali ovogodišnja bezvjetrica stavila je na kušnju i najstamenije regatijere.
Regata je startala u petak u podne po bonaci. Većina flote startala je s drifterima, a uskoro je zapuhao lagani maestral koji je brodove pogurnuo preko startne linije, a kasnije i kroz splitska vrata. Nakon Vrata, vjetar je bio iz smjera J – JZ pa se do punte Pelegrina vozilo u orcu.
Nakon Pelegrina, opet je nastupila potpuna bonaca, a nakon nekog vremena još jednom je zapuhalo iz smjera J – JZ. Kada je prvi, vodeći dio flote obišao Paklene otoke, vjetar je okrenuo na Z – SZ i držao tako sve do 15-ak milja prije Sušca. A onda je opet zavladala potpuna bonaca.
Tu su profitirali brodovi koji su išli više prema istoku, dok se skupina koja je odabrala zapadniju varijantu nije usrećila. Tek sredinom noći opet je došlo nešto vjetra sa zapada.


Ključna virada nakon okreta Sušca
Brodovi koji su ostali na zapadu uspjeli su se malo primaknuti onima na istoku, a nakon toga opet je došlo do podjele u dvije grupe. Prva, vodeća grupa od šest brodova tada je obišla Sušac.
Što se događalo nakon obilaska Sušca, kazao nam je Goran Martinović – Orca, kormilar jedrilice Jena Q.
- Spirit i Otto e Mezzo napravili su taktički dobru stvar, jer su odmah nakon Sušca virali prema sjeveru. A grupa koju su vodili Fatamorgana i Clockwork otišla je više prema zapadu. Otto e Mezzo i Spirit tu su stekli veliku prednost koja se kasnije pokazala presudnom. To su ipak sporiji brodovi nego Fatamorgana, Clockwork ili Angelo Rosso, a zahvaljujući tom manevru uspjeli su pobjeći i ostati pri vrhu sve do kraja regate.

Samo šest brodova završilo regatu
Nakon obilaska Sušca većina je flote s laganim južinom stigla do splitskih vrata. Vodećih šest brodova uspjelo je nakon toga s maestralom doći do cilja. Taj vjetar kasnije je potpuno pao i više nitko do ograničenog vremena nije uspio doći do cilja.
Poredak posada koje su završile regatu (po premjeru):
- Otto e Mezzo (Mornar) Antonio Vuleta / Dino Urlić
- Spirit (Orsan) Alec Cvinar / Niko Kmetović
- Fatamorgana2 (Mornar) Mate Arapov / Elko Mrduljaš
- Outsider (Orsan) Eugen Miljan / Igor Šimunović
- Mataran (Spinut) Ivan Kljaković Gašpić / Marin Golem
- Dubrovnik (Orsan) Denis Vukas / Ivo Kvestić

Kompletne rezultate možete naći na OVOME LINKU.