Istraga o potonuću jahte Bayesian bit će duga te će zahtijevati izvlačenje broda s morskoga dna, za što će trebati osam tjedana i 15 milijuna eura.
Talijanski tužitelj Ambrogia Cartosia kazao je da se utvrđuje jesu li za potonuće jahte Bayesian odgovorni kapetan, posada, ili brodograditelj. Istodobno, zbog ubojstva iz nehaja i izazivanja brodoloma otvorena je istraga protiv kapetana broda, prvoga časnika palube i strojara.
Strojar je bio zadužen da u slučaju opasnosti adekvatno osigura strojarnicu broda i operativne sisteme. Časnik palube osumnjičen je jer je bio na gvardiji u trenutku nesreće.
List Corriere della Sera prenio je izjavu zapovjednika broda koji je kazao da nije bilo izdano nikakvo upozorenje za nadolazeću neveru. Potvrđeno je da takvo upozorenje nije izdalo niti talijansko zrakoplovstvo.
S druge strane, lokalni ribari kazali su da te večeri nisu izlazili na more, jer se činilo da bi moglo sneverat. Na oprezu su bili i skiperi koji voze čarter brodove na Liparsko otočje.

Kapetan se brani šutnjom
Nakon što je objavljeno da je osumnjičen za ubojstvo iz nehaja i izazivanje brodoloma, kapetan Bayesiana odlučio se braniti šutnjom. Njegov odvjetnik Giovanni Rizzuti je kazao: “Kapetan je iskoristio svoje pravo da se brani šutnjom zbog dva fundamentalna razloga. Prvi je što je iscrpljen i potresen. Drugi je što smo angažirani tek prije tek nekoliko dana. Da bismo razradili taktiku obrane, moramo prikupiti cijeli niz podataka i informacija koji nam u ovome trenutku još nisu dostupni.“
Pojavile su se i nove špekulacije zašto je došlo do potonuća jahte izgrađene u brodogradilištu Perini Navi. Značajan moment je što je Bayesian imao puno manji odnos balasta i težine od obične jedrilice. Ako bi se 74 – metarski jarbol nagnuo za više od 80 stupnjeva, brod više ne bi imao dovoljno snage za samoispravljanje. I to u slučaju kada mu je spuštena kobilica, a izvjesno je da je jahti Bayesian u trenutku havarije kobilica bila uvučena.
Otvori za klimatizaciju i ispusi nisu bili zatvoreni
Kobilica je prema pravilima trebala biti spuštena samo kada brod jedri, ili kada je od kopna udaljen više od 60 nautičkih milja. A kada je kobilica uvučena, kut nagiba nakon kojega se jedrilica više ne može samoispraviti je 77 stupnjeva.
U knjižici s uputama koje je izdao brodograditelj naveden je i kut pod kojim u brod počinje ulaziti more kroz otvore koji nisu osigurani. Budući da je brod bio na sidru, otvori za klimatizaciju i ispusi za generatore bili su otvoreni. Gotovo sigurno su bila otvorena i velika klizna staklena vrata koja spajaju srednju palubu i interijer broda.
Posada koja je ranije plovila na Bayesianu kazala je da se ta vrata pod vlastitom težinom sama otvaraju kada se brod nagne. Kada je brod u plovidbi ta vrata su osigurana i zatvorena, ali kada je na brod na sidru, ostaju otvorena, jer gosti bi inače bili zaključani pod palubom.

“More prodire već kada je brod nagnut 45 stupnjeva”
Prema knjižici s uputama za korištenje jahte, more počinje prodirati u brod već kada je nagnut 45 stupnjeva. Teoretski, ako je brod na sidru i nagne se za više od 45 stupnjeva, u njega će kroz otvore početi prodirati more. Pod tim kutem, veliki krmeni kokpit na Bayesianu napunio bi se morem. A ako su klizna vrata otvorena, more bi ušlo i u unutrašnjost broda.
Talijanski tužitelji nagovijestili su da će istraga o potonuću jahte Bayesian biti duga te da će zahtijevati izvlačenje broda s morskoga dna. Za tu operaciju trebat će prema procjenama najmanje osam tjedana. Koštat će više od 15 milijuna eura.
Oglasio se i Giovanni Costantino, izvršni direktor kompanije Italian Sea Group. On je za BBC kazao kako je uvjeren da je do havarije došlo zbog niza grešaka posade. Naveo je da je otvor na krmi broda vjerojatno ostao otvoren. Costantino je kazao: „Prije nevere, zapovjednik broda trebao je zatvoriti sve otvore, dignuti sidro, upaliti motor, usmjeriti pramac prema vjetru i spustiti kobilicu. To bi stabiliziralo brod i nevera mu ne bi naudila.“
Brodogradilište Perini Navi utemeljeno je 1983., a u veljači 2021. je bankrotiralo. U prosincu iste godine Italian Sea Group otkupilo je taj brend i nekoliko nekretnina brodogradilišta Perini za 80 milijuna eura. Valjda naglasiti da Italian Sea Group ne snosi nikakvu odgovornost za brodove proizvedene u brodogradilištu Perini Navi uoči te akvizicije.