Šuškalo se već mjesecima a sada su se glasine i potvrdile. Vlada RH je predložila a to će naravno biti provedeno, opoziv Kristijana Pavića, predsjednika uprave ACI-ja. Što se krije iza tog, očekivanog, poteza najbolje znaju oni koji su ga povukli. Razlozi mogu biti racionalni, poslovni ali u našem sustavu gdje se kadrovske križaljke dogovaraju u četiri ili šest očiju i neki posve drugi. Možda si nekome stao na žulj ili se jednostavno ne uklapaš u igru. Ili si dio tko zna kakvog unutarstranačkog preslagivanja. Uostalom, kad pristaneš da te stranka postavi unaprijed si pristao i da te razriješi bez velikih obrazloženja. Događa se to doduše obično kod smjene vlasti. Tako su pali Anto Violić kojeg je postavio HDZ a smijenio SDP. Doris Peručić postavio je SDP a smijenio Karamarko. Nju je naslijedio Pavić. E sad je njega smijenio onaj tko ga je postavio – stranka doduše.
Bio je u tom razdoblju i jedan pokazalo se naivan potez rane Milanovićeve vlade koja je pokušala istinskim javnim natječajem uz angažman head hunting agencija naći šefa ACI-ju. To je, pak bio totalni promašaj. Izabran je Bruno Bonifačić, navodni znalac nautike pun sebe i ispraznih riječi. Izdražao je jedva pola godine prije nego što su ga najurili i vratili se staroj praksi.
Pavić sigurno nije stradao radi ambicije. Čitavo vrijeme svog devetogodišnjeg boravka na čelu ACI-ja držao je priločno low profile. Radi toga se sigurno nitko nije morao osijećati ugroženim ali je nekako svih tih godina takav profile držao i ACI. A on je još od Barbierijevih dana doživljavan ozbiljnom svjetskom tvrtkom, hrvatskim izlogom u svijet. Htio je Pavić barem dijelom vratiti tu sliku i povukao je nekoliko poteza koji su vodili tim putem. Ali, nisu baš uspješno završili ili se nisu dovršili. Prvi je bila preobrazba rovinjske marine u ekskluzivnu, namijenjenu većim jahtama i nautičarima dubokog džepa. Bio je to projekt koji je započela i ostavila mu ga dovršiti Doris Peručić. Napravio je to Pavić, marina je po svojim karakteristikama prešla u sasvim novu kategoriju, dobro je saživljena sa luksuznim hotelom Park. Ali i nakon punih šest godina nakon otvaranja nije popunjena onim jahtama za koje je osmišljena i njeni prihodi a i gosti su daleko od onih koji su bili zamišljeni.
Slijedeći Pavićev potez bio je kupnja flote Swan 36 i pokušaj vraćanja ACI-ja na svjetsku scenu regatnih događanja. Namjera svakako hvalevrijedna, uostalom ACI je sa svojim Match Race kupovima godinama bio okupljalište svjetske jedriličarske elite. Ali, realizacija je bila daleko od očekivane. Opravdanje možda može biti pandemija korone koja je uslijedila baš kad su jedrilice došle. Ali, možda se i zaigralo na krivu kartu. U svakom slučaju tu se Paviću otvorio bok i ostao je otvoren sve do danas.

Još su dva projekta bila na vrhu liste Pavićevih prioriteta. Prvi je pretvaranje riječkog Porto Baroša u ekskluzivnu marinu. Za to je sklopio savez sa jednom od vodećih svjetskih tvrtki za gradnju megajahti – Lursenom, odnosno njegovom hrvatskom tvrtkom Gitone Kvarner. Koncesiju su dobili u proljeće 2021 ali ozbiljni radovi još praktično nisu ni započeli. Usput, šuška se da Gitone želi napustiti projekt. I naposlijetku, možda i najveći Pavićev projekt je produženje koncesija svim marinama ACI-ja koje sve osim jedne izlaze 2030 godine. Puno se na tomu radilo ali do danas ništa. Nisu u tomu, za sada uspjele ni brojne druge marine, ali tko te za to na kraju pita.
A kad je o svemu ostalome riječ nema se tu puno što kazati. ACI definitivno predstavlja dragulj, sudeći po lokacijama i ljepoti predjela i gradova u kojima se njegove marine nalaze. Ali, makar posluje pozitivno i dosta ulaže u održavanje marina (potpuno novi lukobran u Korčuli najbolji je primjer) poprilično se uprosjećio. Rekli bismo da je prestao biti predvodnik. Takvi su mu i prihodi. Naravno uvijek je tu lijepa dobit ali nekako mala u usporedbi s drugim marinama.
Pravi razlozi smjene uvijek se na kraju saznaju, bile sjednice zatvorene ili ne. Tako će biti i s Pavićevom. U svakom slučaju ostat će upamćen kao najdugovječniji predsjednik ACI-jeve uprave kojeg je smijenio najdugovječniji predsjednik Vlade RH.
Nova predsjednica uprave ili netko drugi tko će na čelo ACI-ja doći morat će dobro zasukati rukave.


