Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Skaw Paradise: prvi foiling cruiser – brza prekooceanska jedrilica

Teo Marević10.10.2023
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Skaw Sailing je napravio novi koncept jedrilice kombinirajući foiling tehnologiju s racing i cruiser dizajnom, usporedivu s charter katamaranima i regatnim one-design klasama

Jedrilica Skaw Sailing Paradise je kompaktna jedrilica napravljena po uzoru na Mini 6.50 Class prekooceanske jedrilice s oblom i širokom provom, relativno ravnim dnom trupa i hidrokrilima za djelomično uzdizanje.

Prema današnjim standardima spada u brodice, a zbog širine pruža znatno više od tradicionalnog monotrupca. Sve to obuhvatili su pametnim dizajnom s idejom jednostavnog ali vraški brzog jedrenja, namijenjeno prekooceanskim krstarenjima i brzim dužim plovidbama.

Osnivač i CEO Skaw Sailing je Benoit Marie, inače tehnički direktor i trener tima Nicomatic jedriličarke Caroline Boule sa zapaženim rezultatima u foileru klase Mini 6.50, te njen ko-skiper kada jedri u dvoje. Dizajn Skaw Paradisea je uz Benoit Mariea, radio i navalni arhitekt Clément Bercault iz Berco Design studija.

Uzeli su najbolje iz offshore regatnih jedrilica koje nude brzinu, sigurnost i zaštićenost kokpita. Trup je dizajniran prema „scow“ tipu trupa koji nudi širinu odnosno volumen dok hidrokrila tzv. foilovi u slučaju ovog modela ne služe za lebdenje kao u America’s Cupu, već za djelomično izdizanje trupa iz deplasmanske plovidbe u glisersku, odnosno smanjenje otpora i stabilizaciju, te na koncu – veću brzinu.

Po volumenu Skaw Paradise je usporediva s katamaranima od 40 stopa

Veća brzina u svijetu prekooceanskog krstarenja znači više vremena za istraživanje udaljenih obala, pa će se primjerice tipičan prelazak Atlantika u trajanju od tri tjedna svesti na svega 10 dana. Pritom osjećaj boravka nije kao na regatnim monotrupcima, već je usporediv s katamaranima za charter od 40 stopa. Naime, Skaw Paradise široka je gotovo 5 metara i duga 11,3 metra. Prema riječima njenih tvoraca, ima brzinu bržih katamarana od 60 stopa te volumen monotrupca od 50 stopa ili katamarana od 40 stopa.

Zahvaljujući hidrokrilima oblika C, povećana joj je brzina i stabilnost pa ima mogućnost gotovo potpunog poravnanja, što je još jedna prednost u krstarenju. Dizajnirana je bez krmenog štraja, bez kompleksnog sustava za trimanje foilova, jednostavno se odmota jedro a hidrokrila spuste u more i počinje zabava.

Na foilovima, Skaw Paradise pri vjetru od 20 čvorova glisira

Prilikom dizajniranja razmišljali su o različitim preferencijama vlasnika i načinu korištenja pa je dio rasporeda modularan. Kao i druge inovativne stvari i ova je nastala iz potrebe, „Nismo mogli pronaći niti jedan brod na tržištu koji bi odgovarao našim potrebama, pa smo počeli dizajnirati naš ‘savršeni brod’,“ komentirao je Marie za Yachting World.

Za razliku od Nicomatic Mini 6.50, foiliovi na Skaw Paradise se u potpunosti mogu povući, te su drugačijeg oblika i namjene, i ovdje više služe tomu da smire brod, za stabilizaciju, a ujedno povećavaju brzinu. Iako je puno ideja za nju inspirirano regatnim jedrilicama, pojednostavljena je maksimalno koliko je to moguće, te ju uopće nije komplicirana za jedriti. Pa unatoč tomu, ima otprilike isti omjer snage i težine kao Class 40 dok na brzini iznad 20 čvorova vjetra glisira.

Porinuće prvog primjerka najavljeno je za 2024. godinu, a cijena je paprena

U potpalublju, raspored se sastoji od dvije duple krmene kabine, velike kuhinje na desnoj strani, navigacijskog stola na lijevoj, te ogromnog salona ravno, prema provi, s dovoljno mjesta za 12 ljudi. Zahvaljujući modularnim rješenjima, taj se prostor može konvertirati u dvije duple kabine za korištenje tijekom noći, pa vratiti u salon tijekom dana.

Kokpit je dobro zaštićen, po uzoru na regatne prekooceanske jedrilice, s tvrdim hardtopom preko gotovo cijelog kokpita. Osim što dobro štiti od sunca, vjetra, kiše i prskanja mora, omogućava i postavljanje velike površine solarnih panela, što je znatna prednost na plovilu. Još jedna prednost ovog tipa hardtopa nad kokpitom, je mogućnost potpunog zatvaranja tendom.

Porinuće prvog primjerka najavljeno je za 2024. godinu, a nudi se po cijeni od 1,3 milijuna eura bez PDV-a. Cijena nije mala, no riječ je o iznimnom i karakterističnom brodu koji u toj cijeni dolazi potpuno opremljen i spreman za plovidbu preko oceana, a kada se uzme u obzir s kakvim je brodovima usporediva, uz jedinstveno iskustvo koje pruža, vrtoglava cifra ima itekako opravdanje.

Foto: Berco Design

PREPORUČAMO

Kako izgleda kad Wally napravi raketu za jedrenje

Elan Impression 43 postaje Impression 45

Moody Decksaloon 48: Jednotrupac s vrlinama katamarana, stvoren za obiteljska krstarenja

U akvatoriju Biograda isprobali smo Bavariu C46, najnoviji krstaš njemačkog brodogradilišta

Class 40 za krstarenje zvuči kao paradoks – jedan takav uskoro ide u gradnju

Evo kako izgleda kada se jedrilica duga 34 m digne na foilove

NAJNOVIJE

U Portorožu je započeo sajam Internautica

22.05.2025

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

22.05.2025

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

21.05.2025

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

20.05.2025

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

19.05.2025

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

19.05.2025

SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

19.05.2025

Kiwiji predstavili jedriličarski tim za America’s Cup

18.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.