Skaw Sailing je napravio novi koncept jedrilice kombinirajući foiling tehnologiju s racing i cruiser dizajnom, usporedivu s charter katamaranima i regatnim one-design klasama
Jedrilica Skaw Sailing Paradise je kompaktna jedrilica napravljena po uzoru na Mini 6.50 Class prekooceanske jedrilice s oblom i širokom provom, relativno ravnim dnom trupa i hidrokrilima za djelomično uzdizanje.
Prema današnjim standardima spada u brodice, a zbog širine pruža znatno više od tradicionalnog monotrupca. Sve to obuhvatili su pametnim dizajnom s idejom jednostavnog ali vraški brzog jedrenja, namijenjeno prekooceanskim krstarenjima i brzim dužim plovidbama.
Osnivač i CEO Skaw Sailing je Benoit Marie, inače tehnički direktor i trener tima Nicomatic jedriličarke Caroline Boule sa zapaženim rezultatima u foileru klase Mini 6.50, te njen ko-skiper kada jedri u dvoje. Dizajn Skaw Paradisea je uz Benoit Mariea, radio i navalni arhitekt Clément Bercault iz Berco Design studija.
Uzeli su najbolje iz offshore regatnih jedrilica koje nude brzinu, sigurnost i zaštićenost kokpita. Trup je dizajniran prema „scow“ tipu trupa koji nudi širinu odnosno volumen dok hidrokrila tzv. foilovi u slučaju ovog modela ne služe za lebdenje kao u America’s Cupu, već za djelomično izdizanje trupa iz deplasmanske plovidbe u glisersku, odnosno smanjenje otpora i stabilizaciju, te na koncu – veću brzinu.
Po volumenu Skaw Paradise je usporediva s katamaranima od 40 stopa
Veća brzina u svijetu prekooceanskog krstarenja znači više vremena za istraživanje udaljenih obala, pa će se primjerice tipičan prelazak Atlantika u trajanju od tri tjedna svesti na svega 10 dana. Pritom osjećaj boravka nije kao na regatnim monotrupcima, već je usporediv s katamaranima za charter od 40 stopa. Naime, Skaw Paradise široka je gotovo 5 metara i duga 11,3 metra. Prema riječima njenih tvoraca, ima brzinu bržih katamarana od 60 stopa te volumen monotrupca od 50 stopa ili katamarana od 40 stopa.
Zahvaljujući hidrokrilima oblika C, povećana joj je brzina i stabilnost pa ima mogućnost gotovo potpunog poravnanja, što je još jedna prednost u krstarenju. Dizajnirana je bez krmenog štraja, bez kompleksnog sustava za trimanje foilova, jednostavno se odmota jedro a hidrokrila spuste u more i počinje zabava.
Na foilovima, Skaw Paradise pri vjetru od 20 čvorova glisira
Prilikom dizajniranja razmišljali su o različitim preferencijama vlasnika i načinu korištenja pa je dio rasporeda modularan. Kao i druge inovativne stvari i ova je nastala iz potrebe, „Nismo mogli pronaći niti jedan brod na tržištu koji bi odgovarao našim potrebama, pa smo počeli dizajnirati naš ‘savršeni brod’,“ komentirao je Marie za Yachting World.
Za razliku od Nicomatic Mini 6.50, foiliovi na Skaw Paradise se u potpunosti mogu povući, te su drugačijeg oblika i namjene, i ovdje više služe tomu da smire brod, za stabilizaciju, a ujedno povećavaju brzinu. Iako je puno ideja za nju inspirirano regatnim jedrilicama, pojednostavljena je maksimalno koliko je to moguće, te ju uopće nije komplicirana za jedriti. Pa unatoč tomu, ima otprilike isti omjer snage i težine kao Class 40 dok na brzini iznad 20 čvorova vjetra glisira.
Porinuće prvog primjerka najavljeno je za 2024. godinu, a cijena je paprena
U potpalublju, raspored se sastoji od dvije duple krmene kabine, velike kuhinje na desnoj strani, navigacijskog stola na lijevoj, te ogromnog salona ravno, prema provi, s dovoljno mjesta za 12 ljudi. Zahvaljujući modularnim rješenjima, taj se prostor može konvertirati u dvije duple kabine za korištenje tijekom noći, pa vratiti u salon tijekom dana.
Kokpit je dobro zaštićen, po uzoru na regatne prekooceanske jedrilice, s tvrdim hardtopom preko gotovo cijelog kokpita. Osim što dobro štiti od sunca, vjetra, kiše i prskanja mora, omogućava i postavljanje velike površine solarnih panela, što je znatna prednost na plovilu. Još jedna prednost ovog tipa hardtopa nad kokpitom, je mogućnost potpunog zatvaranja tendom.
Porinuće prvog primjerka najavljeno je za 2024. godinu, a nudi se po cijeni od 1,3 milijuna eura bez PDV-a. Cijena nije mala, no riječ je o iznimnom i karakterističnom brodu koji u toj cijeni dolazi potpuno opremljen i spreman za plovidbu preko oceana, a kada se uzme u obzir s kakvim je brodovima usporediva, uz jedinstveno iskustvo koje pruža, vrtoglava cifra ima itekako opravdanje.
Foto: Berco Design