U samo mjesec dana objavljeno je da Auckland neće biti domaćin America’s Cupa, da Peter Burling neće biti za kormilom branitelja naslova i da tim INEOS neće sudjelovati na regati.
Nakon što su Kiwiji treći puta zaredom osvojili America’s Cup trofej u Barceloni, činilo se da je budućnost branitelja naslova i najvažnije svjetske regate vrlo svijetla.
Objavljena je studija koja je pokazala da je Barcelona imala izuzetnu korist kao domaćin 37. America’s Cupa te da je ta regata bila najprofitabilnija i najgledanija u 173-godišnjoj povijesti natjecanja.
Sve je ukazivalo da će se gradovi otimati za domaćinstvo 38. America’s Cupa i da bi na regati mogli nastupiti i neki novi timovi.
A onda su krenule loše vijesti.

Foto: Ian Roman / America’s Cup August 21, 2024.
Raskol u timu izazivača
Prvo su se posvađala dva najvažnija čovjeka službenog izazivača, tima INEOS Brittania – Ben Ainslie i Jim Ratcliffe. Nakon toga obojica su kazala da će imati svoje timove na narednom America’s Cupu.
Britanski klub Royal Yacht Squadron (RYS), službeni izazivač na 38. America’s Cupu, stao je u tom sukobu na stranu Bena Ainslieja. Kratko nakon toga Jim Ratcliffe objavio je da se njegov tim INEOS nevoljko povlači i da neće sudjelovati na regati.
Mnogi su to protumačili kao taktiku koja je Ratcliffeu omogućila donekle častan uzmak, jer nije tajna da je britanski milijarder u financijskim problemima. Ratcliffe je suvlasnik Manchester Uniteda i lani je u taj klub besplodno utukao više od milijardu funti.

Foto: Ian Roman / America’s Cup October 04, 2024.
Uzmak glavnog financijera
Ove godine prestao je financirati biciklistički tim Grenadiers te je prekinuo sponzoriranje novozelandskog ragbi tima All Blacks. Zbog toga su završili na sudu, a to je završilo nagodbom. Detalji nagodbe nisu objavljeni.
Svakako, Ratcliffe i INEOS neće biti na 38. America’s Cupu, a Ben Ainslie i njegov tim Athena Racing još uvijek nemaju novoga sponzora, niti je poznato tko će im graditi novu AC75 jedrilicu.
Ratcliffe i INEOS uložili su 240 milijuna funti u dvije britanske America’s Cup kampanje. INEOS je uz to 33 postotni vlasnik Mercedes F1 tima, a upravo su inženjeri iz te ekipe bili ključni za razvoj britanske AC75 jedrilice.

Foto: Ricardo Pinto / America’s Cup October 19, 2024.
America’s Cup neće se jedriti na Novom Zelandu
Druga loša vijest za America’s Cup vezana je uz domaćinstvo regate. Sve je ukazivalo da će se najvažnija svjetska regata za dvije godine ponovno jedriti u Aucklandu. Sugerirao je to i Grant Dalton, a onda su krenuli pregovori s gradskim i državnim vlastima koji su završili fijaskom.
Gradske vlasti Aucklanda bile su spremne snositi dio troškova organizacije, ali Vlada Novog Zelanda nije. Daltonu i ekipi u pregovorima nije pomogla niti nešto ranije objavljena studija o profitabilnosti America’s Cupa.
Samo nekoliko dana kasnije objavljeno je da Peter Burling više neće biti za kormilom Kiwija. Taj tajming nije slučajnost, jer da se 38. America’s Cup jedri u Aucklandu, Burling bi vjerojatno ostao u timu. Naime, trostruki osvajač AC-a ima obaveze i na SailGP-u, a uz to ima obitelj i malu djecu.

Foto: Ricardo Pinto / America’s Cup October 19, 2024.
Šok i nevjerica: ništa od dogovora s Burlingom
Na SailGP-u može izgleda zaraditi puno više nego na AC-u, a za jedno i drugo očito nema dovoljno vremena. Branitelj naslova ostao je tako bez najveće zvijezde, a to je prouzročilo reputacijsku štetu za Kiwije i za America’s Cup u globalu.
Valja napomenuti da – poput Burlinga – većina America’s Cup kormilara i jedriličara sudjeluje na SailGP-u. A u sklopu SailGP-a od ove se godine tijekom 12 mjeseci na 5 kontinenata jedri čak 14 regata. To znači da su jedriličari uključeni u SailGP godišnje zauzeti minimalno 14 tjedana, što im ne ostavlja previše vremena za bilo što drugo.
Prema Protokolu 38. America’s Cupa, odluka o domaćinu regate treba biti donesena do lipnja, a izazivači moraju prijaviti sudjelovanje do kraja godine. U ovome trenutku siguran je samo jedan sudionik – branitelj naslova ETNZ.
Što se potencijalnog domaćina tiče, opcije također nisu blistave. Spominju se Napulj i Atena, a ponegdje i bliskoistočni gradovi – Jeddah, Abu Dhabi i Dubai.