46. izdanje regate Rolex Middle Sea Race okončano je pobjedom jedrilice Mills 72 Balthasar, čiji je skiper bio Louis Balcaen.
Posada jedrilice Balthasar odjedrila je čuvenu regatu oko Sicilije bez greške i već po dolasku u luku Marsamxett bilo je izvjesno da će pobijediti po korigiranom vremenu. Na kraju je ipak bilo dosta gusto, jer posada jedrilice Django Deer zaostala je nakon korekcije vremena samo pet minuta.

Balthasar otišao sve do Tunisa
Na jedrilici Balthasar taktičar je bio iskusni VOR veteran Bouwe Bekking. A u posadi su još bili: Louis Balcaen, Arianne Van de Loosdrecht, Diego Torrado, Dirk de Ridder, Harry Owens, Harry Smith, Henri Demesmaeker, Jaime Ward, Javier De la Plaza, Jens Dolmer, Juan Totto, Louis-Robert Cool, Max Deckers, Pablo Arrarte, Rogier van Overveld i Simbad Quiroga.
- Ova regata je na test stavila sve – brod, posadu i naše strpljenje. Od samoga starta smo znali da će Middle Sea Race bit prije svega mentalni izazov. Uvjeti su naizgled bili dobri, ali u stvarnosti su bili vrlo nezgodni. Imali smo jaku kišu, beskrajne promjene smjera vjetra i duge dionice u kojima je jedan krivi manevar mogao poništiti sate dobroga rada. Stoga smo trebali ostati strpljivi i pribrani. Ključan moment bio je nakon Favignana, kada smo riskirali i u potrazi za vjetrom otišli sve do obale Tunisa. Vjerovali smo instinktu i isplatilo se – kazao je skiper jedrilice Balthasar Louis Balcaen.
Taktičar Bouwe Bekking na brodovima obitelji Balcaen jedri već više od 20 godina. Taj nizozemski jedriličar sudjelovao je na osam regata oko svijeta, od čega četiri puta kao skiper te se šest puta penjao na postolje. Ovo mu je druga pobjeda na regati Rolex Middle Sea Race. Prvi puta pobijedio je 2006., kao član posade jedrilice Morning Glory.

Rizik se isplatio
- Taktički je ovo bila fascinantna i na momente brutalna regata. Vrijeme se stalno mijenjalo i zato je trebalo biti fokusiran i rano, instinktivno donositi odluke. Trebalo je razmišljati dva koraka unaprijed, pogotovo tijekom dugih tranzicija bez vjetra. Offshore jedrenje nagrađuje posade koje se najbrže prilagode novim okolnostima, a mi smo to ovoga puta radili jako dobro – kazao je Bekking.
Bekking je kazao i da je jedan od ključnih momenata bio tijekom prilaska otoku Pantelleria, kada je Balthasar u potrazi za vjetrom otišao daleko na zapad.
- To je bilo vrlo riskantno, a otišli smo tako daleko da nas je tuniska obalna straža nazvala i pitala što radimo tamo. Ali isplatilo se, profitirali smo. Nakon toga smo imali izvrsnu brzinu i kut da nakon Lampeduse dođemo do cilja – rekao je Bekking.

Maxi Black Jack najbrži u realnom vremenu
Maxi Black Jack 100, za čijim je timunom bio Tristan Le Brun pobjednik je regate u realnom vremenu. Posada toga broda od 100 stopa 606 milja dugu rutu savladala je za 2 dana 17 sati 44 minute i 7 sekundi.
U konkurenciji višetreupaca pobjedu je odnijela posada na katamaranu Allegra. Riječ je o katamaranu od 84 stope kojega je dizajnirao Nigel Irens. Vlasnik broda je Švicarac Adrian Keller, a skiper je bio Paul Larsen.
Na ovogodišnjem izdanju regate Rolex Middle Sea Race nije bilo previše havarija. Jedrilici Aqua Nomis pao je jarbol na samome kraju regate, oko 200 metara od ciljne linije. U tome incidentu nitko nije ozlijeđen.
Na regati su sudjelovale tri hrvatske posade. Nakon 5 dana i 3 sata, do cilja je stigao Figaro 3 Amelicor, na kojemu su bili Ivica Kostelić i Filip Miroić. Oni su u Vallettu uplovili kao drugi dvojac u realnom vremenu. Korigirano su u konkurenciji dvojaca završili peti, a po IRC-u ukupno 62.

Prva “prava” regata Kostelića na Figaru Amelicor
Ivica Kostelić je o regati kazao:
- Uvjeti vjetra nisu favorizirali naš Figaro, poznat kao brod koji voli jake uvjete. Na ruti od 600 milja prejedrili smo oko 500 milja s vjetrom u nos ili smo plutali u bonacama. S vjetrom u bok prejedrili smo neznatan broj milja, a niz vjetar smo prešli stotinjak milja. Premda je prvenstveno zamišljena kao trening, ovo je bila moja prva “prava” regata na ovom brodu. Otvorila je neka pitanja, ali i ponudila nova rješenja u trimanju cjelokupnog paketa jarbol – foil – listovi kormila. Figaro 3 je napravljen da bi se utrkivao s istim brodovima u monoklasi te od njega ne treba očekivati tko zna što u utrkivanju s drugim brodovima. Brod se pokazao odličan u orci u jakim uvjetima (20+ čvorova vjetra), a slab u bonaci. U jedrenju niz vjetar ostaje dosta toga za poželjeti.

Posada jedrilice Buri (Elan 333) koju je vodio Robert Šarić regatu je završila na 67. mjestu po ORC-u ukupno i na 14. mjestu u grupi ORC 6. Regatu su završili nakon 6 dana i 17 sati.
Dobar rezultat ostvarila je posada jedrilice Mr. J. (J 111), koju je vodio Luka Novaković. Zauzeli su 27. mjesto po ORC-u i 6. u grupi ORC 5. Po IRC-u su bili 41. ukupno i 12. u grupi IRC Class 5. Rutu dugu 606 milja savladali su nakon 5 dana, 2 sata i 21 minutu.



