Quicksilver 705 Weekend je gliser koji po raznim karakteristikama odgovara potrebama mnogih domaćih nautičara.
Brunswickova linija Quicksilver među najpopularnijima je u svijetu i to ne bez razloga. Optimalan dizajn omogućava maksimalan komfor unutar malih gabarita i brodicu za zabavu i rekreaciju. Po maritimnim sposobnostima prikladna je za plovidbu zatvorenim morima, uz obalu i arhipelagom. Quicksilver 705 Weekend tu nije izuzetak. Dapače!
Model iz 2022. Active 675 Weekend baziran je na trupu koji je izveden u nekoliko verzija. Sada se taj model zove Active 705 Weekend. Naš testni primjerak je moderna “džepna” jahtica. Unutar malo manje od 7 metara dužine preko svega i 2,5 metra širine, Quicksilver je uspio rasporediti iznenađujuće puno.
Sastoji se od velikog kokpita, malih krmenih platformi, kabinskog prostora, bočnih prolaza i sunčališta na provi. Uz to, važan prostor je i tvrdi krov kabine, pogodan za solare koji itekako podižu razinu komfora.
Kokpit je dominantan. U standardu dolazi s velikom L-klupom ispod kojih su gavoni te malom izvlačnom klupom u desnoj mrtvoj bandi brodice. Vrlo je jednostavan, prostran i pogodan za razne aktivnosti. Standardnog je dizajna, kakav viđamo na većini suvremenih fisherman glisera. Poželjno je instalirati sklopivi bimini za hlad.
Quicksilver 705 Weekend je mala brodica s puno mogućnosti
Iz kokpita imamo jednostavan pristup stakloplastičnim krmenim platformicama s obje strane izvanbrodskog motora. Glede dizajna – nema iznenađenja. Radi se o provjerenoj formuli dizajna koja pruža razne načine korištenja. Platformice su praktične za komunikaciju s morem i obalom. U gavone možemo pospremiti sve što često koristimo. Moguće je instalirati dodatni vanjski hladnjak ili drugu opremu.
S desne strane do kabine predviđen je gavon za plinsku bocu. Ispod kokpita su ugradbeni tank goriva, tank vode, pumpe i ostali sustavi s lako dostupnim servisnim otvorima. Kokpit i interijer odvajaju velika klizna vrata. Moderan i svjež prostor djeluje jednostavno za održavanje. Unutra je ono što bismo na većim brodicama nazivali salonom.
Sastoji se od malog separea, kuhinjice i kormilarnice. Stol se spuštanjem može pretvoriti u dodatni ležaj. Za kuhanje nam je na raspolaganju jedan plamenik, mali sudoper i hladnjak. Ispod je dovoljno mjesta za spremanje suđa, posuđa i kantice za otpad.
Stajaća visina u kabini
Unutra je stajaća visina s dovoljno visine i za prosječnog odraslog čovjeka, što je bonus za komfor, ali i za sigurno kretanje. Prostor je prirodno osvijetljen sa svih strana. Ljeti ćemo poželjeti hladovinu, a Quicksilver se može zamračiti zavjesicama. Propuštaju malo svjetla, ali prostor održavaju svježim.
Ispod prove brodica Quicksilver 705 Weekend u dvije stepenice nižoj razini smješten je ležaj za dvije odrasle osobe, s pripadajućim spremištem za stvari. Tamo je i najveće iznenađenje dizajna ovako male brodice – izdvojeni WC s umivaonikom, ogledalom i ventilacijskim prozorom.
WC nije naročito velik, ali je dovoljno prostran da u njega normalno ulazi krupna odrasla osoba prosječne visine. Širom provom iznad vodene linije povećan je volumen interijera i veća je površina na palubi.
Plovidba i upravljanje
S kormilarskog mjesta je pregled od gotovo 360 stupnjeva. Prostor je prirodno ventiliran. Skipersko sjedalo je udobno, s mogućnosti podešavanja prema naprijed i nazad. Pogodno je i za vožnju u stajaćoj poziciji. Na MFD-u možemo pratiti sve parametre motora, a uz ekran, ima i dvije urice s mehaničkim prikazom brzine i broja okretaja.
Timun je moderan, a cijela kormilarnica ima tipičan suvremeni Brunswickov touch. Na raspolaganju su nam kontrola trima flapsova, s automatskom funkcijom i ručnim uštimavanjem. Tu su još električni prekidači, VHF stanica, ručica gasa te druge funkcije, poput botuna za aktivaciju automatskog trima.
Na testu je vlasnik brodice Quicksilver 705 Weekend ugostio i dvojicu prijatelja pa nas je bilo ukupno petero odraslih, što nije malo za plovilo ove veličine. Balans je svejedno bio dobar. Kontrola flapsovima je na brodici ove veličine odlična. Kad se upoznamo s ponašanjem brodice, možemo postići vrlo ugodnu plovidbu.
Pogodan za početnike
Po potrebi, možemo namjestiti provu visoko ili je brzo poravnati. Za uobičajenu vožnju, automatski trim flapsova i motora rade izvrstan posao. Čak i da nemamo pojma o plovidbi, gliser će se ponašati kao da smo iskusni nautičari.
Buka od kratkih valova je vjerojatno jedina očita zamjerka ovoj brodici. No, kada uzmemo u obzir cijenu i što sve nudi, ne bismo se smijeli žaliti. Da želimo udobniji brod istih performansi, morao bi biti veći, teži, sa snažnijim pogonom i znatno skuplji. Oni koji se odluče za plovidbu ovakvim gliserom, time se neće zamarati kada za kojih 20 minuta stignu u kakvu lijepu uvalu, bace sidro i uživaju u boravku na moru.
Quicksilver 705 Weekend glisira na 3000 okretaja
Na krmenom zrcalu imali smo Mercury Verado 225, motor prve klase. U laganoj plovidbi, gotovo je nečujan, bez vibracija, bez dima. Dovoljno je snažan da možemo osjetiti adrenalinsku i brzu vožnju i dobro se zabaviti.
Quicksilver dobro drži more i poskakuje po vršcima valova kao žabica. U poludeplasmanskoj plovidbi, na oko 2000 do 2500 okretaja u minuti, brodica je suvremeno zakopana i može biti vrlo sigurna za plovidbu kada zagusti.
Nakon 3000 okretaja kreće glisiranje. Negdje na 3200 je prova potpuno poravnata. Jednom kada se poravna, pruža osjećaj upravljanja puno moćnijom brodicom. Brodica je vrlo brza. Mi smo je testirali u uvjetima umjerene tramontane s valom malo manjim od pola metra.
Za sat vremena od Splita do Visa
Brzinu smo najprije mjerili direktno u val i kontra struje. S nas petero postigli smo maksimalnih 37 čvorova. Niz val i struju maksimalna brzina je bila skoro čvor veća, pa bi središnja vrijednost bila negdje između.
Ono što je još važnije je da postiže vrlo lijepu brzinu od oko 25 čvorova na 4000 okretaja. Pritom troši svega 36,5 litara benzina na sat. U prijevodu, to je otprilike sat vremena od Zadra do Silbe, od Splita do Visa, od Malog Lošinja do Medulina. Kao takva, uz sve navedene osobine čini se vrlo prikladnom brodicom za domaće nautičare ili kao brodica za dnevni najam ili vikend charter. Poslužit će čak i kao cjelogodišnja commuter brodica za vlasnike koji žive na otoku.
Originalno objavljeno u Mojoj brodici 2024.
Napisao: Teo Marević