Postoji niz načina kako promovirati sajam. Možete organizirati presicu, kreirati event ili se maksimalno fokusirati na online PR. A možete organizirati i turu kojom prezentirate koliko jake spone imate sa svojim izlagačima. Upravo je to, za 40-ak novinara iz Belgije, Poljske, Slovenije, Austrije, Srbije, Italije i Njemačke na suptilan i decentan način napravio poslovni tim Boota. Na turi smo bili i mi, kao jedini hrvatski predstavnik. Službeni slogan kampanje je „We love water“. Već se u njemu očituje da Düsseldorf nije samo boat show, nego mjesto koje okuplja izlagače opreme za gotovo sve vodene sportove kojih se možete sjetiti. Tura je započela poslovnom večerom u Piranu. Njegova turistička ponuda i u post sezoni uspješno privlači high end goste – lijepo je vidjeti da susjedi kontinuirano ulažu u Savudrijsku valu.

Piranski suton označio je dobar početak ture

Marina Portorož od Pirana je udaljena svega petnaestak minuta, pa se nametnula kao logičan izbor za iduću stanicu. Ovdje smo imali priliku vidjeti novu modnu kolekciju sajma, isploviti s Greenlineovim novim 58 fly modelom i provozati se s par primjeraka slovenske Roto nautike. Prisjetimo se, lanjski model Greenlineove 58-ice za vas smo testirali u travnju prošle godine.

Presjek stanja u industriji

Bilo je interesantno  čuti što Nijemci misle o stanju industrije. Stav direktora Petrosa Michelidakisa prema aktualnoj tržišnoj situaciji iznimno je pozitivan. Smatra kako je prošla edicija sajma pokazala da je započet pozitivan trend sveobuhvatnog oporavka tržišta. Kad kažemo trend, znači da govorimo o kontinuiranom rastu idućih minimalno pet godina. Znakovi stabilizacije svakako se nadziru, no radi li se ovdje zaista o začetku trenda, nitko ne može reći sa sigurnošću. Ali svakako je lijepo da je optimizam ponovno u zraku. Kao jedan od lijepih primjera oporavka tržišta svakako je diving segment – na prošloj ediciji prisutno je bilo čak 450 izlagača ronilačke opreme. Power katamarani također su sve traženiji.

Marina Portorož bila je domaćin izlaganja direktora sajma, Greenlinea i Roto Nautike

Najlošiju situaciju i dalje bilježi segment jedrilica. Znamo da je to već neko vrijeme tako, ključno pitanje je naravno zašto i da li se uopće može vratiti na staro. Nijemci su evo empirijskim istraživanjem pokazali da problem nije u manjku interesa. Za prošli sajam podijelili su pozivnice te omogućili besplatan posjet svima koji su u tek položili ispit za upravljanje brodicom. Odazvalo se 3200 ljudi, a 53% posto njih je na pitanje koji tip broda želite prvo kupiti odgovorilo s jedrilica. Očito je da ih tržište gubi u drugoj fazi. Bez obzira na to, asertivno pristupati ljudima koji su tek položili za brodicu za svaku je pohvalu. Najviše kupaca brodova ionako je u dobnoj kategoriji između 30 i 45 godina.

Nova modna kolekcija kao još jedan element promotivnog aspekta

Najave i Solarisov proizvodni pogon

Što se tiče sajma najavljeni su izlagači iz 70 zemalja te ukupno 200 tisuća posjetitelja, od kojih će 60 tisuća doći iz čak sto različitih zemalja. To su impresivne brojke. Nismo uspjeli saznati, a vjerojatno to ni sajam ne zna u potpunosti koliki će biti ukupni prodani prostor te hoće li se netko od poznatih brodogradilišta koji lani nisu izlagali (Hanse, Bavaria, Oyster) vratiti. Ono što znamo jest da Boot neće ostati bez svjetskih premijera – San Lorenzo premijerno će prikazati 86-icu i Bluegame 83. Premijeru će imati i Solaris s modelom od 70 stopa, a upravo je Solarisovo brodogradilište bila naša iduća postaja na turi.

Kultni talijanski škver izvrsno se drži
Rijetko prođe tjedan a da Solaris nije izbacio makar jedan novi brod

Čim se uđe u halu otprilike je jasno o kakvom je brodogradilištu riječ. Solaris se i dalje drži u gornjem dijelu premium spektra jedrilica jer razinom kvalitete uspješno opravdava svoju cijenu. Ona je u usporedbi s konkurencijom nešto viša, ali s narudžbama kako oni kažu nema problema pa tako ni potrebe za korekcijom. U Akvileji se proizvode samo jedrilice, a motornjaci u proizvodnom pogonu u Forliju.

Nova 50ica čeka još samo instalaciju kobilice i spremna je za porinuće
Za desetak dana po prvi će put zaploviti ispred Genoe

Friuli Venezia Giulia

Da ne bi ostali na tome Boot tim odveo nas je okusiti i dašak Friuli Venezia Giulije. Radi se o talijanskoj pokrajini u kojoj s malo prijeđenih kilometara možete vidjeti jako puno; od Julijskih Alpi na granici sa Slovenijom i Friulijskim Dolomitima do 20-ak marina u Lignanu Sabbiadoru te gradićima Akvileje i Palmanove koji su bogati Unescovom svjetskom baštinom. Obišli smo poznati vinograd Cantine Ca’Tullio, razgledali rimsku ostavštinu Akvileje, a naposljetku posjetili i Marinu Monfalcone. Od svih marina u Italiji Monfalcone je prva dobila koncesiju – radi se o najstarijoj talijanskoj turističkoj marini.

Valja zaključiti da Bootova promocija izlazi iz standardnih okvira te s jednim optimističnim i energičnim pristupom pozitivno pridonosi industriji. Tura uz marketing ima edukativnu notu koja nam svima pomaže da kvalitetnije obavljamo svoj dio posla. Hoće li sajam u siječnju biti jednako uspješan preostaje vidjeti, a mi ćemo na njega naravno doći.