Proizvođači ne prate potražnju
Zbog pandemije SAD doživljava nagli porast potražnje za outdoor segmentom, uključujući i nautiku
Američki nautički mediji sve glasnije pišu o tome kako brodograditeljima u SAD-u ponestaje materijala svih vrsta, a dobavljači opreme ne stignu pratiti potražnju. Povećana potražnja za nautičkom opremom i plovilima uzrokovana je promjenom načina provođenja slobodnog vremena tijekom pandemije.
Prema anketi koju je proveo Trade Only Today, 55 posto dobavljača predviđa da će imati rast između 3 do 5 posto u 2021. godini, dok njih 33 posto smatra da će imati blagi pad. Anketni ispitanici, prenosi TOT, govore o problemu nemogućnosti popunjavanja skladišta u odgovoru na potražnju. Nedostaje im elektronike, nekih tipova motora i sirovina za popravke, a pojavljuje se i još jedan problem.
Proizvođači su zbog strmog rasta podigli cijene proizvoda, pa trgovci upozoravaju da će iduće godine potražnja usporiti, a cijene će ostati iste, jer se nikada nije dogodilo da cijene padaju sukladno potražnji, kao što je to slučaj kada potražnja raste. Wall Street Journal u veljači piše o tome kako je pandemija donijela da umjesto automobila, Amerikanci kupuju stvari koje su im potrebne za kuću i izolaciju, pa su zbog velike potražnje skočile cijene ili je teško za pronaći madrace, web kamere, kuhinjske miksere i slične proizvode.
Outdoor oprema za rekreaciju i sport također je u uzletu. Oprema za plovidbu i vodene sportove, brodice i usluge popravaka trenutačno doživljavaju boom na američkom tržištu. Prema podacima američkog udruženja proizvođača u nautici, NMMA, narudžbe novih plovila porasle su najviše u posljednjih 13 godina, odnosno 12 posto više nego 2019. godine.
Predsjednik NMMA, Frank Hugelmeyer nedavno je izjavio da se prvi put u razdoblju većem od desetljeća bilježi porast broja novih vlasnika plovila, uglavnom manjih do 26 stopa duljine. Ipak, stručnjaci upozoravaju da se rezultati prošle godine ne mogu promatrati kao obična godina.
Opetovano se ističe kako ekonomija u SAD-u nije rasla, već je potražnja za brodovima i drugim outdoor proizvodima, odraz nemogućnosti putovanja u Europu ili neke druge destinacije. Ljudi su svoj fond za godišnje odmore prenamijenili u ulaganje u vlastita plovila, kamp kućice i slično.
Piše: Teo Marević
Foto: Pixabay /