Predviđanja talijanskog tržišta
Talijansko udruženje Confindustria Nautica objavila polugodišnji statistički pregled nautičke industrije u Italiji, Monitor.
U dokumentu predstavljaju izazove s kojima će se industrija susretati u narednom periodu nautičke sezone, iznose rezultate zabilježene tijekom prošle godine, te ističu kako raste vrijednost leasing ugovora u sektoru plovila je u 2020. godini dosegnuo gotovo 600 milijuna eura.
Treće izdanje Monitora je dostupno od jučer na stranicama talijanskog nautičkog udruženja Confindustria Nautica koji je nastao u suradnji s fondacijom Edison Foundation, udruženjem leasing kuća Assilea i pod pokroviteljstvom talijanskog ministarstva infrastrukture i transporta.
Predsjednik udruženja Confindustria Nautica, Saverio Cecchi kazao je da Monitor donosi detaljnu sliku talijanskog nautičkog tržišta, te da bi trebao služiti kao temeljni izvor podataka tvrtkama u sektoru, pokazujući trendove, što je izuzetno važno naročito u vrlo kompleksnim vremenima kao što je trenutačno slučaj.
Talijanska nautička industrija jedna od najrazvijenijih u svijetu, pa pokazatelji u toj zemlji dobro odražavaju trendove koji se već primijete ili će se tek vidjeti u drugim zemljama. Glede talijanskog nautičkog tržišta u 2020. godini, ukupno je vrijednost slična prethodnoj godini, oko 4,8 milijardi eura. Prema anketi koja je provedena u prosincu, 44 posto uzorka tvrtki povezanim rekreativnim plovilima iskazali blagi rast, a 41 posto njih pad prihoda.
Tržište dodatne opreme i motora pokazuje da je njih oko 35 posto stabilno, no bez velikih razlika u odnosu na prethodnu godinu. Oko 57 posto talijanskih tvrtki iz sektora marina, luka i usluga je iskazalo pad prometa 2020. godine, dok je u charteru pad bilježilo njih 82 posto, pri čemu dvije trećine tvrtki ima pad prometa veći od 20 posto.
Za predstojeću godinu kritična su pitanja na čije odgovore utječe pandemija, kao što je nedostatak klijenata izvan Mediterana, odnosno izvan EU. Ipak, prema njihovom istraživanju, većina tvrtki izjasnilo se da od ove godine očekuju više nego 2020. godine. Iako je uzorkovano tek 7 posto tvrtki, dvije trećine uzorka tvrtki iz sektora plovila za razonodu, pokazuju rast u odnosu na prethodnu nautičku godinu.
Dok 41 posto ispitanika na istom uzorku tvrtki iz sektora dodatne opreme i motora izvještava o rastu, dok 49 posto stabilno posluje, no rezultate treba uzimati s rezervom zbog malog uzorka. Tvrtke iz sektora povezanim s nautičkim turizmom očekuju snažan rast, a pritom valja imati a umu da je iza njih jedna od najgorih godina u posljednjih 20 godina i da najbolje prognoze i dalje ne dosežu razine koje odgovaraju periodu prije pandemije.
Također valja imati na umu da je Italija jedna od pandemijom najpogođenijih zemalja u Europi, da je čitavu prošlu godinu imala na snazi strože mjere od onih u Hrvatskoj, te da je prva zemlja u EU koja se zatvorila još početkom prošle godine, kada se nije znalo gotovo ništa o virusu Covid-19.
Tako među uzorkovanim tvrtkama marina, luka i usluga njih 44 posto očekuju rast, a 50 posto očekuje stabilnost, dok 26 posto tvrtki u segmentu chartera očekuje rast, a njih polovina stabilnost. Segment superjahti je jedini koji je rastao i u Italiji bilježi najbolji rezultat od 2009. godine. Prema Boat International knjiga narudžbi u svijetu sadrži 821 superjahtu za isporuku ove godine, od kojih 407 se odnosi na talijanska brodogradilišta, uz porast od 9 jedinica u odnosu na 2020. godinu, što odgovara rastu od 0,3 posto. Na ljestvici slijede Turska i Nizozemska sa 76, odnosno 74 narudžbe.