Gradnja specijalne radne brodice vrijednosti preko 1,5 milijuna eura povjerena je šibenskom brodogradilištu Iskra
Državna tvrtka zadužena za svjetioničarski sustav i kojekakvih drugih poslova važnih za nesmetan pomorski promet, naručila je izgradnju nove brze radne brodice koja će služiti održavanje objekata pomorske signalizacije. Njih je ukupno 1256 duž cijelog Jadrana, a s obzirom na gustoću prometa i opasnost koja na moru uvijek prijeti, izuzetno je važno da se oni redovito održavaju i da imaju suvremene i pouzdane brodice.
Ugovor o gradnji nove brodice potpisan je prošlog tjedna s Iskra Shipyard, a u njemu stoji da će šibensko brodogradilište izgraditi aluminijsku radnu brodicu duljine 15 metara, širine 4,6 metara, s autonomijom od 5 dana, doplovom od 200 nautičkih milja, te maksimalnom brzinom od 35 čvorova. Neke od karakteristika brodice prema ugovoru su da na krmi ima instaliranu hidrauličnu dizalicu s vitlom i da pritom ima nosivost od 450 kg u rasponu od 5 m, odnosno 850 kg u rasponu od 2,5 m.
Brodica mora biti projektirana i opremljena tako da se omogući nesmetana plovidba i potpuno funkcioniranje sve opreme u stanjima mora s brzinom vjetra do 8 Bf i značajne valne visine do 4 m, pri ekstremnim vanjskim temperaturama. Pogon brodice prema ugovoru mora biti dva brodska dizelska motora snage minimalno 550 kW svaki, te predviđen za godišnji rad minimalno 1500 radnih sati.
Porinuće krajem iduće godine
U ime Plovputa ugovor vrijedan 1,57 milijuna eura je potpisao direktor Mate Perišić, a u ime brodogradilišta, direktor Roko Vuletić, a isporuku prema ugovoru možemo očekivati za 18 mjeseci.
Podsjećamo Plovput d.o.o. je državna tvrtka zadužena za svjetioničarski sustav, ali i za održavanje i uređenje plovnih putova u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru, za postavljanje i brigu o objektima sigurnost plovidbe, za obavljanje poslova radijske službe na moru, te za obavljanje istraživanja i projektiranja. Bit će opremljena najmodernijim navigacijskim i komunikacijskim uređajima.
O šibenskom brodogradilištu smo pisali u više navrata posljednjih nekoliko godina, otkako je posrnulo brodogradilište preuzela slovenska tvrtka Iskra. U tom je periodu brodogradilište uspjelo organizirati profitabilnu proizvodnju, urediti brodogradilište i steći međunarodni ugled gradnje aluminijskih radnih brodica. Kroz posao s Norvežanima napravili su 130 aluminijskih radnih brodova za tržište marikulture, a dio tih brodova izvezen je u Kanadu, Island, Čile i Saudijsku Arabiju.
Nedavno su isporučili i prve dvije SAR brodice za Ministarstvo zdravstva RH, a što im je osim posla donijelo i novu kvalitetnu referencu za buduće poslove na međunarodnom tržištu. Takav tip brodice je i ovaj budući Plovputov radni brod.
Piše: Teo Marević
Foto: Plovput / Iska brodogradilište / dokumentacija