Prvo izdanje Ocean Globe Racea završit će za nekoliko dana, a organizator Don McIntyre već je najavio održavanje naredne retro regate oko svijeta po uzoru na Whitbread.
Za nekoliko dana, najbrži brodovi završit će zadnju, četvrtu etapu Ocean Globe Racea i stići do cilja u Cowesu. Nakon više od devet mjeseci, bit će tako zaključena retro regata oko svijeta, koju je, točno pola stoljeća od održavanja prvoga Whitbreada, organizirao australski jedriličar i pustolov Don McIntyre. I dok se prvi brodovi očekuju na cilju u Engleskoj, McIntyre je objavio da su već utanačeni planovi za narednu regatu, koja će startati sredinom rujna 2027 godine.
- Tijekom proteklih devet mjeseci dobio sam bezbroj poziva ljudi koji su poželjeli nastupiti na retro regati oko svijeta. Javili su mi se i neki sudionici Golden Globe Racea, a želju da ponovno krenu oko globusa izrazili su i neki jedriličari koji upravo završavaju regatu. Na prvom Ocean Globe Raceu naučili smo jako puno i zato mi je iznimno drago što već sada mogu najaviti da će tvrtka McIntyre Adventure organizirati i drugo izdanje regate, koje će startati u rujnu 2027. Prijave za regatu su otvorene, a već smo objavili i preliminarne upute. Maksimalno može nastupiti 26 posada, a uz to ćemo na raspolaganju imati i četiri „posebne pozivnice“. Do 1. siječnja 2026. inicijalno ćemo dozvoliti maksimalno sedam prijava iz pojedine zemlje, a s obzirom na razvoj situacije, nakon toga roka možda ćemo dozvoliti i dodatne prijave – objavio je Don McIntyre.
Na regati mogu nastupiti jedrilice do 20 metara duljine, izgrađene prije 1988 godine, bez obzira jesu li ranije nastupili na nekoj Whitbread regati. Organizator je zadržao pravo da bilo koju prijavu može prihvatiti ili odbaciti, bez obrazloženja. Kao i na prvome Ocean Globe Raceu, flota će biti podijeljena, s obzirom na vrstu brodova, na tri klase: Adventure, Sayula i Flyer. Na drugom izdanju Ocean Globe Racea primjenjivat će se neka specifična pravila pa će tako svi sudionici uoči starta morati napuniti sve tankove s gorivom, a tijekom zaustavljanja u lukama neće biti dozvoljeno novo tankanje, bez da se o tome obavijesti organizator. Na kraju regate bit će provjereno stanje svih tankova kako bi se utvrdilo koliko je goriva potrošeno za grijače i druge uređaje. Ispostavili li se na kraju regate da je neka posada potrošila više goriva nego što je bilo predviđeno, dobit će penal – 10 minuta po litri goriva. Reduciran je i broj jedara koja se mogu koristiti pa će tako na putu oko svijeta jedrilice s jednim jarbolom moći koristiti maksimalno 10 jedara, a one s dva jarbola 12. Svi sudionici regate morat će uoči starta proći rigorozno testiranje, koje između ostalog zahtijeva aktiviranje PLB-a jednom rukom i sa zatvorenim očima.
Dok se razmišlja o narednom izdanju regate, flota prvoga Ocean Globe Racea pomalo se približava cilju zadnje etape u Cowesu. Vodećoj jedrilici Pen Duick VI do cilja je ostalo manje od 800 milja i izvjesno je da će biti prva u realnom vremenu, dok je favorit za pobjedu po IRC premjeru jedrilica Triana, na kojoj je također francuska posada. Ženska posada na jedrilici Maiden za Trianom po IRC-u trenutno zaostaje gotovo dva dana. Na zadnjoj etapi u probleme je ponovno upala talijanska posada na jedrilici Translated 9. Nakon noći u kojoj su jedrili po više od 50 čvorova vjetra, opet im je, kroz očito loše sanirane pukotine na trupu, počelo prodirati more te su morali zastati na Madeiri radi novoga popravka. Talijanima je plan zakrpati brod i završiti regatu.