Nuva Yachts M9 je moderni gliser za obiteljsko vikend krstarenje koje katalonsko brodogradilište gradi po uzoru na klasične motor-sailore.
Nuva Yachts je mlado katalonsko brodogradilište koje trenutno gradi šest modela brodica na tri veličine trupa od 6, 9 i 11 metara. Izgledom su karakteristični po jednostavnim i oštrim linijama. Možemo ih opisati kao moderne obiteljske glisere za vikend-plovidbu. Vidi se utjecaj popularnih brodica skandinavske i nizozemske male brodogradnje, ali s rasporedom sličnijim mediteranskim gliserima klasičnog tipa.
Ipak, Nuva je nastala na temeljima motor-sailor modela Nuva MS6 iz 2016. godine. Taj neobičan model nije zaživio, ali je u brodogradnju uveo nekoliko noviteta, danas popularnih kod dnevnih motornjaka. Riječ je o funkciji širenja bočnih stranica za dobivanje više prostora u kokpitu tijekom sidrenja, modularnom rasporedu itd.
Kapljičasti oblik trupa
Nadalje, iz linija modela MS6 glisera koji je težio biti i jedrilica, vidljiv je utjecaj na dizajn novijih motornih modela brodogradilišta. Kapljičasti oblik trupa s oštrom visokom provom i niskom širokom krmom karakterističniji je za jedrilice nago motorne brodice. Nuva Yachts su ubrzo napustili ideju gradnje jedrilica-motornjaka te već 2017. predstavili motorni model Nuva M6.
Na tom temelju nastale su tri verzije. Uslijedile su i dvije verzije Nuve M9, a u najavi je i M11. Brodogradilište je mlado, ali osnivač Andrés Cárdenas ima dugogodišnje iskustvo u brodogradnji. Bio je čelnik Rodman Boatsa te njemačkog diva Bavaria Yachts. I to u trenutku kada je to brodogradilište bilo drugo u svijetu po proizvodnji jedrilica.
U Bavariju je tada uveo procese automatizacije i niz drugih inovacija u brodogradnji. Bilo je to i nezahvalno vrijeme za industriju kada je tržište palo utjecajem svjetske gospodarske i ekonomske krize od 2008. godine.
S Nuva Yachtsom stvari nisu krenule otprve, ali kada su fokus prebacili isključivo na motornjake, počeli su graditi i širiti dealersku mrežu. Tako je od prošle godine brodogradilište dobilo i zastupnika u Hrvatskoj, Pitter-Yachting iz Biograda.
Nuva Yachts M9 stvorena je za krstarenje
Nuva Yachts M9 gradi se u Open ili Cabin verziji. Preko svega je duga 9,2 metra, s trupom dugim 7,88 i širokim 2,99 metra. Mi smo u Biogradu testirali Nuvu M9 s kabinom. Brodica je ostavila dobar dojam u plovidbi, a posebno nam se na njoj svidio osjećaj prostora u kokpitu i interijeru. Po plovidbenim karakteristikama, može se kazati da je ekonomična. Posebno kada plovimo umjerenom brzinom do 15 čvorova.
Ova brodica nije stvorena za obaranje brzinskog rekorda, ali može biti i brza. Njen puni potencijal je ugodno i brzo krstarenje, s iznenađujućim komforom interijera na motornjaku te veličine. Razlog tomu je upravo u korijenu dizajna brodice nastale iz motor-sailora.
Raspored je atipičan za glisere ove veličine. Krenimo od krme. Na krmi uz dva Mercuryja 150 ima dvije ne tako male platforme pogodne za dobru komunikaciju s morem i obalom. Odmah do krmenog zrcala nalazi se centralno mjesto brodice, stol za objedovanje. Oko stola su tri fiksne klupe gdje komotno može sjediti šestero osoba, a stisnulo bi ih se i više po potrebi.
Stol se može spustiti i postavljanjem jastuka dobiva se veliko sunčalište. Ispod klupa s udobnim naslonima su spremišta za bokobrane i konope. S obje strane može se prići krmenim platformama. Brz pristup krmi pogodan je za lakše pristajanje.
Otvoreni ambijent
U sredini desno, između stola i skiperskog mjesta nalazi se vanjska kuhinja s grilom, sudoperom i velikim hladnjakom. Tu je i spremište za posuđe i stvari. Taj dio prostora nalazi se u hladu ispod sklopivog biminija. S lijeve strane je klupa pogodna za izležavanje tijekom plovidbe ili na sidru, s poluležećim naslonom.
Skipersko mjesto je zaštićeno niskim vjetrobranskim staklom. Odatle se pruža odličan pregled od 360 stupnjeva. Konzola je skladno dizajnirana, fino izvedena, s manjim multifunkcionalnim zaslonom, ručicama gasa i prekidačima za svjetla, trubu i ostalo. Sve je nadohvat ruke. S obje strane su rukohvati, a timun se može podešavati po visini. Sjedalo je komforno s mogućnosti namještanja za upravljanje u stojećem ili sjedećem stavu. Ispod timuna je klupica za noge.
Iznad vjetrobranskog stakla koje opasava kokpit je rukohvat od inoksa, što olakšava kretanje po boku prema provi. Dobro dođe i za prihvat, odnosno za odmoriti ruku tijekom plovidbe. Prova je ravna, sigurna za hodanje i pogodna za sunčanje. Oko cijele prove je ograda od inoksa, praktična za postavljanje bokobrana. Za open verziju, brodogradilište nudi T-top od kompozita.
Interijer brodice Nuva Yachts M9
Unutrašnjost je iznimno komotna. S visokom provom i dubokim V-trupom u podvodnom dijelu, interijer je vrlo voluminozan. Unutra bez problema mogu boraviti i visoki ljudi, jer prostora ima napretek. U provi se nalazi veliki V-ležaj koji se učas pretvara u salon za objedovanje. Dizajn je crossover između jedrilica i motornjaka.
S obje strane nalaze se velike radne površine s ormarima, a prostor djeluje pogodnim i za ugradnju kompletne kuhinje. Odmah kraj ulaza nalazi se i izdvojena kupaonica s WC-om, tuš-kabinom i umivaonikom, te ormarićem za stvari. Ispod kokpita je prostrani ali niski ležaj za dvije osobe. Takav raspored pogodan je za noćenje četiri bliske odrasle osobe, no pogodniji je za obiteljsku plovidbu zbog manjka intime.
Prostor je dizajniran skladno, s mnoštvom mogućnosti za organizaciju po želji vlasnika. Brodica je pogodna i za charter, te djeluje jednostavna za održavanje i čišćenje. Plohe su čiste, ravne i svijetlih tonova, pa prostor djeluje vrlo uredno.
Plovidba i manovre
Nuva M9 može biti pogonjena dvama izvanbrodskim motorima po 150 KS ili jednim od 300 KS. Naš testni primjerak imao je dva motora Mercury Verado 150. Pokazali su se dobrom kombinacijom. Brodica je vrlo okretna i njome je lako upravljati čak i u uskim prostorima marina. Zahvaljujući paru motora, može se okrenuti gotovo u mjestu i precizno manevrirati.
Također, dva motora su i sigurnosna prednost u slučaju da jedan zakaže. Do srednje jačine gasa motori su ekonomični i tihi. Stoga je plovidba u krstarećoj brzini vrlo ugodna. Ovo uostalom i nije brodica za jurnjavu, već obiteljska brodica namijenjena krstarenju u paru ili obitelji s djecom.
Na srednjim brzinama između 14 i 21 čvor brodica ne troši puno goriva, dovoljno je brza, udobna i dobro se ponaša na moru. Takva plovidba je lagodna u uvjetima Jadranskog mora. Do većine željenih lokacija možemo stići za sat ili dva umjerene vožnje. Po potrebi, možemo i stisnuti gas, odnosno još više usporiti. Za krstarenje u paru ovo je idealna veličina brodice za upravljanje i održavanje, čak i starijim nautičarima.
Originalno objavljeno u Mojoj brodici 2024.
Napisao: Teo Marević